ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 مرداد 1393     |     کد : 76207

دعوت مجدد از وهابیت برای مناظره

پیش از این (در آذرماه سال 1387) آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید وهابیت را به مناظره طلبید و گفت : اگر وهابیون ادعای حقانیت دارند ما حاضر به گفتگو و مناظره با آنها در برابر رسانه‌های دنیا هستیم.

اینبار توسط آیت‌الله العظمی نوری همدانی با صدور پیامی صورت گرفت:
دعوت مجدد از وهابیت برای مناظره

پیش از این (در آذرماه سال 1387) آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید وهابیت را به مناظره طلبید و گفت : اگر وهابیون ادعای حقانیت دارند ما حاضر به گفتگو و مناظره با آنها در برابر رسانه‌های دنیا هستیم.
آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید  نیز روز 13 مرداد، در پیامی به مناسبت هشتم شوال، سالروز تخریب بارگاه ملکوتی ائمه بقیع علیهم السلام با محکوم کردن این عمل جنایتکارانه، از وهابیت برای مناظره براساس منطق دعوت کرد.


بسم الله الرحمن الرحیم
با فرا رسیدن هشتم شوال خاطره غم انگیز و مصیبت بار تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در خاطره مسلمانان بیدار که محبت اهل‌بیت پیامبر اسلام (ص) را برای خود - از آنجا که گوش شنوا و دل حق پذیر در برابر حدیث ثقلین و امثال آن - دارند و افتخار می‌دانند، تجدید می‌شود.
این جنایت توسط فرقه نامشروع وهابیت که به دست استکبار و برای ایجاد تفرقه و کشتار بین مسلمانان ایجاد شده، صورت گرفت. فرقه‌ای که بر خلاف آیات قرآن و احادیث معتبری که از حضرت رسول‌‌اکرم (ص) ساختن بنا بر فراز قبور و زیارت مشاهد مشرفه و عزاداری و تعظیم شعار را شرک می‌دانند.
به همین جهت فرقه‌های اسلامی را آماج شدیدترین تهمت‌ها قرار می‌دهند ما بارها اعلام‌ کرده‌ایم که حاضریم در تمام موضوعات براساس منطق با شما مناظره کنیم یا کتاب‌هائی که در این‌باره نوشته شده است را پاسخ دهید. ولی هرگز حاضر نیستند و نمی‌پذیرند اما با اصرار و سختگیری‌ها وسیله اذیت و آزار مسلمانان و تهمت به آن‌ها را فراهم نموده و در کشورهای اسلامی مشغول ایجاد اختلاف و فتنه‌گری و خون‌ریزی و اعمال وحشیانه هستند.
ما این عمل جنایتکارانه و تخریب توهین آمیز تمام آثار اسلامی که در عربستان و سایر کشورها توسط این گروه‌های وهابی و تکفیری صورت گرفته و می‌گیرد را محکوم نموده و از همه مسلمانان وحدت و یکپارچگی و حل اختلافات را خواستاریم، امید است آثار اسلامی با شکوه‌تر از قبل برقرار گردد. إن شاء الله
حسین نوری همدانی
*  دعوت آیت الله العظمی مکارم
از وهابیون برای مناظره
در آذرماه سال 1387
یادآوری می‌شود: پیش از این (در آذرماه سال 1387) آیت الله مکارم شیرازی نیز وهابیت را به مناظره طلبید و گفت : اگر وهابیون ادعای حقانیت دارند ما حاضر به گفتگو و مناظره با آنها در برابر رسانه‌های دنیا هستیم.
مکارم شیرازی ادامه داد: این گفتگو باید در سطوح مختلف شامل مفتی اعظم این فرقه با علمای بلند پایه شیعه و همچنین پایین ترین مقام علمی این گروه با پایین ترین مقام علمی شیعه صورت گیرد.
آیت الله مکارم شیرازی همچنین از اقدام فرقه وهابیت در انتشار کتاب‌های ضد شیعه و توزیع رایگان آن در میان حجاج بویژه ایرانیان انتقاد کرد و گفت : اینکه وهابیت مدام به اهانت و شبهه افکنی ضد شیعه اقدام می کند تابع هیچ منطق و اصولی نیست.
این مرجع عظام تقلید خطاب به وهابیون تصریح کرد : اینکه فقط شما با چاپ کتاب‌های موهن ضد شیعه فرصت بیان ادعای خود را داشته باشید و شیعیان از این فرصت محروم باشند، منصفانه نیست.
وی ادامه داد: اقدام وهابیت مانند این است که گروهی از گردشگران از کشورهای خارجی به عنوان مهمان به کشور ما سفر کنند، اما ما به آنها کتاب هایی بدهیم که در آن به دین و فرهنگ آنان اهانت شده باشد.
این مرجع تقلید در ادامه گفت: همه وهابی‌ها این چنین نیستند، فقط گروهی از آنان که به هیچ کدام از اصول ارزشی اسلام توجه ندارند به عداوت با شیعیان می‌پردازند، و در میان آنان افراد عاقل هم هست، که با منطق با شیعیان به گفتگو می‌پردازد.
* فحاشی وهابیون بجای مناظره
پس از دعون آیت الله مکارم شیرازی از وهابیت برای مناظره‌ی رسانه ای، پایگاه‌های اینترنتی وابسته به سلفیان و وهابیان، این دعوت به جدال احسن را با فحاشی‌های گستاخانه به شیعیان و مراجع تقلید پاسخ گفتند.
لذا، روز 13 آذر ۱۳۸۷، معظم له در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، گفت: فحاشی اخیر وهابیون علیه شیعیان به دلیل طرح مناظره از سوی مراجع تقلید قم خود نشانه حقانیت مذهب شیعه است.
وی افزود: اخیراً ما گفتیم که حاضریم با بزرگان و سران فرقه وهابیت مناظره رسانه‌ای کنیم که برخی سایت‌های وهابی، جواب ما را با فحش دادند.
وی ادامه داد: ما اهل فحش نیستیم، پرخاشگری‌های وهابی‌ها نشانه آن است که هدف ما و سخن ما حق است و این امر نشانه ترجیح مکتب و مذهب تشیع است.


نوشته شده در   چهارشنبه 15 مرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode