ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 تير 1393     |     کد : 75219

آمريكا و انگليس ازكشتاركودكان غزه حمايت مي‌كنند

در شب ولادت کريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي عليه السلام، جمعي از اهالي فرهنگ، اساتيد شعر و ادب فارسي، شاعران جوان و پيشکسوت کشور، و تعدادي از شاعران پارسي‌گو از تاجيکستان، هندوستان، افغانستان و پاکستان با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار کردند.

رهبر معظم انقلاب در ديدار اهالي فرهنگ و ادب و شاعران پيشكسوت و جوان:
آمريكا و انگليس ازكشتاركودكان غزه حمايت مي‌كنند


در شب ولادت کريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي عليه السلام، جمعي از اهالي فرهنگ، اساتيد شعر و ادب فارسي، شاعران جوان و پيشکسوت کشور، و تعدادي از شاعران پارسي‌گو از تاجيکستان، هندوستان، افغانستان و پاکستان با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار کردند.

حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار با تبريک ولادت امام حسن مجتبي(ع) و توصيه به بهره‌گيري از نسيم معنوي و قدسي شب‌هاي قدر، کارکرد اوليه و طبيعي شعر را پاسخگويي به افکار، احساسات و دلتنگي هاي شاعر خواندند و افزودند: البته کارکرد اصلي شعر، عبارت است از حضور و اثرگذاري بر خلوت ذهن و دل انسان‌ها و تغذيه فکري مخاطبان.

ايشان با اشاره به تلاش شياطين براي ورود به اين خلوت فکري با هدف تزريق ارزش‌هاي شيطاني، خاطرنشان کردند: شاعر وظيفه دارد همانند شعراي بزرگ تاريخ فارسي، با ورود هنرمندانه به اين محدوده، خلوت مخاطبان خود را با معنويات و با دميدن روحيه اميد، نشاط و تحرک و پيشرفت غني سازد و اين عناصر را که سازنده هويت حقيقي ملت هستند، تقويت کند.

رهبرانقلاب اسلامي، اصلاح «ناهنجاري‌هاي اجتماعي» را در گرواصلاح دروني انسان‌ها و انگيزه‌مندي و اميدواري و نشاط آن‌ها خواندند و درخصوص کارکرد اجتماعي شعر افزودند: «مشخصه‌هاي فرهنگي» و «مزيت‌هاي فرهنگي»، هويت فرهنگي يک ملت را تشکيل مي دهند و شعر نيز بايد پاسدار همين هويت ملي باشد و آن را غني و پاکيزه کند.

حضرت آيت الله خامنه اي در بيان اهميت «هويت فرهنگي»، خاطرنشان کردند: هويت فرهنگي همان «عقلانيت معنوي» و «خرد جمعي» است که اصل و منشأ حيات و امتيازات يک ملت است و انقلاب اسلامي و امام بزرگوار ما نيز ساخته و پرداخته همين هويت فرهنگيِ برخاسته از حکمت و انديشه هاي والا هستند.

ايشان، وجود انگيزه‌ مهم «پاسداري از هويت فرهنگي» را زمينه‌ساز احساس وظيفه براي مقابله با تهاجم آشکار دشمن به هويت ملي خواندند و گفتند: اشکال برخي اين است که اصل تهاجم گسترده‌ جبهه سوگند خورده عليه هويت اسلامي و هويت فرهنگي را با وجود نشانه هاي آشکار آن نمي بينند، اما شاعر با روح هنري و نگاه تيزبين و دغدغه مند خود، به دفاع از اين هويت برمي خيزد.

رهبرانقلاب در ادامه با يادآوري واقعيت هاي تلخ دنياي امروز نظير دست اندازي قدرت‌ها به «استقلال، ثروت، دين، معنويت، ناموس و اخلاق ملت‌ها» و دگرگون کردن حقايق با سلطه تبليغاتي، به حوادث دردناک غزه اشاره و خاطرنشان کردند: گاهي براي کشته شدن يک حيوان در گوشه اي از دنيا، چنان جنجال تبليغاتي به‌ راه مي اندازند، اما تهاجم اخير به غزه و کشته شدن بيش از 100 تن که اغلب آنان نيز کودکان معصوم و مظلوم هستند، نه تنها برايشان اهميتي ندارد ،بلکه امريکا و انگيس رسماً از اين حملات حمايت مي کنند.

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: واقعيت امروز دنيا، حمايت بي واهمه سلطه گران از هر بدي و پلشتي و فساد و نجاستي است که در خدمت منافعشان باشد و در مقابل، با هر پاکي و قداستي که با منافعشان سازگاري نداشته باشد، به طور وحشيانه برخورد و معارضه مي‌کنند.

ايشان پس از تشريح اين واقعيات تلخ، اين سئوال را مطرح کردند: شاعرِ برخوردار از «شعور و درک و فهم و قدرت بيان»، چه تکليفي در قبال اين واقعيات و شرايط دارد؟

رهبرانقلاب اسلامي در پاسخ به اين سئوال گفتند: شاعر بايد با برخورداري از اين امتيازات که در واقع نعمت و حجت الهي است، به ياريِ جبهه مظلوم برآيد و حق و حقيقت را با شعر خود نشان دهد.

رهبرانقلاب در پايان با اظهار خرسندي از پيشرفت‌هاي کاروان شعر کشور به خصوص شعر شاعران جوان و شعر انقلاب اسلامي، افزودند: شرط اصلي ماندگاري و اثرگذاري شعر، علاوه بر مفهوم و مضمون خوب، برخورداري از ترکيب و شاکله هنري قوي است.

پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، تعدادي از شاعران جوان و پيشکسوت به ارائه اشعار خود پرداختند.


نوشته شده در   دوشنبه 23 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode