ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 21 تير 1393     |     کد : 75074

جهان اسلام به فاجعه انساني در غزه پايان دهد

حجت الاسلام و المسملين دکتر حسن روحاني رئيس جمهوري در پي تجاوز گسترده رژيم صهيونيستي به نوار غزه، در پيامي به روساي کشورهاي اسلامي خواستار به کارگيري همه توان جهان اسلام براي لغو فوري و کامل محاصره نوار غزه و کمک به مردم مظلوم فلسطين شد.

رئيس جمهوري در پيامي به سران كشورهاي اسلامي:
جهان اسلام به فاجعه انساني در غزه پايان دهد


حجت الاسلام و المسملين دکتر حسن روحاني رئيس جمهوري در پي تجاوز گسترده رژيم صهيونيستي به نوار غزه، در پيامي به روساي کشورهاي اسلامي خواستار به کارگيري همه توان جهان اسلام براي لغو فوري و کامل محاصره نوار غزه و کمک به مردم مظلوم فلسطين شد.

متن پيام رئيس جمهوري به روساي کشورهاي اسلامي به اين شرح است:

بسمه تعالي

به: روساي کشورهاي اسلامي

سلام عليکم

چنانچه مستحضر هستيد رژيم صهيونيستي ظرف هفته‌هاي اخير با توسل به يک بهانه واهي، به تجاوزات گسترده عليه مناطق فلسطيني از جمله دستگيري صدها جوان فلسطيني در کرانه باختري و حملات هوايي به نوار غزه دست زده است.

در شرايطي که فلسطينيان پس از ربايش و قتل فجيع يک نوجوان فلسطيني در قدس از سوي صهيونيست هاي افراطي، با برپايي تجمعات و راهپيمايي هاي مسالمت آميز در مناطق مختلف فلسطين اشغالي، بدنبال رساندن صداي مظلوميت خود به جهانيان بر آمده بودند که البته همين اقدامات مسالمت آميز نيز توسط ارتش صهيونيستي سرکوب مي گردد، طي روزهاي گذشته شاهد تهاجم گستاخانه و بي شرمانه نظاميان رژيم صهيونيستي به نوار غزه از جمله بمباران منازل شهروندان فلسطيني و کشتار هدفمند و سازمان يافته غير نظاميان از جمله زنان و کودکان و حتي حمله به خبرنگاران بوده ايم که تا کنون به کشته شدن دهها فلسطيني و زخمي شدن صدها تن انجاميده است. البته همزمان شاهد مقاومت قهرمانانه و مشروع ملت و گروههاي مقاومت فلسطيني در برابر تجاوزات دشمن صهيونيستي هستيم و ايمان واثق داريم ملت مقاوم و قهرمان فلسطين با اراده وصف ناپذير خود، بار ديگر طعم تلخ شکست را به رژيم سفاک صهيونيستي خواهد چشاند .

عاليجناب ،ادامه اين روند بويژه در شرايط تداوم محاصره ظالمانه نوار غزه و کمبود شديد امکانات پزشکي براي مداواي مجروحان و عدم امکان ارسال کمکهاي انساندوستانه به نوار غزه، نگران کننده است و مي تواند به وقوع يک فاجعه بزرگ انساني منجر شود. کمک به مردم مظلوم فلسطين و جلوگيري از اقدامات تجاوزکارانه رژيم صهيونيستي، مسئوليت مشترک همه نهادهاي بين المللي و کشورهاي آزاديخواه جهان است.

در اين ميان کشورهاي اسلامي بويژه با توجه به قرار داشتن در ماه مبارک رمضان، مسئوليت مضاعفي را بر دوش دارند. لازم است جهان اسلام همه توان خود را براي لغو فوري و کامل محاصره نوار غزه و کمک به مردم فلسطين بويژه با توجه به قرار داشتن در ماه پرفيض و برکت رمضان، بکار گيرد . وحدت و انسجام کشورهاي اسلامي بر عليه دشمنان بيش از هر زمان ديگر ضرورت دارد.

در پايان موفقيت و سربلندي جنابعالي و امت اسلامي را از خداوند متعال مسالت مي نمايم.

حسن روحاني

رئيس جمهوري اسلامي ايران

نامه ظريف به بان کي‌مون و دبيران کل سازمان همکاري‌ اسلامي و اتحاديه عرب

وزير امور خارجه کشورمان هم در پي حملات بي‌رحمانه رژيم صهيونيستي به ساکنان بي‌دفاع غزه با ارسال نامه به دبيران کل سازمان ملل، سازمان همکاري‌ اسلامي و اتحاديه عرب، خواستار اقدام قاطع اين مجامع براي توقف اين جنايات شد.

متن اين نامه‌ به شرح زير است:

بسمه تعالي

جناب آقاي بان کي مون

دبير کل محترم سازمان ملل متحد

جناب آقاي اياد مدني

دبير کل محترم سازمان همکاريهاي اسلامي

جناب آقاي نبيل العربي

دبير کل محترم اتحاديه عرب

سلام عليکم

چنانچه مستحضر هستيد رژيم صهيونيستي ظرف هفته‌هاي اخير مبادرت به تجاوزات گسترده به مناطق فلسطيني در کرانه باختري و نوار غزه از جمله دستگيري گسترده صدها فلسطيني و حملات هوايي به مناطق مسکوني فلسطينيان کرده است. اين موج از اقدامات ظرف روزهاي گذشته با تهاجم گسترده نظامي به نوار غزه و حملات هوايي، توپخانه اي و دريايي به مناطق مختلف نوار غزه و بمباران منازل مسکوني و کشتار هدفمند و سازمان يافته غير نظاميان از جمله زنان و کودکان و حتي حمله به خبرنگاران که تا کنون به کشته شدن ده‌ها فلسطيني و زخمي شدن صدها تن انجاميده است، وضعيت بسيار نگران کننده و فاجعه آميزي را به وجود آورده است.

عاليجناب، ادامه اين روند بويژه در شرايط تداوم محاصره ظالمانه نوار غزه و کمبود شديد امکانات پزشکي براي مداواي مجروحان و عدم امکان ارسال کمکهاي انساندوستانه به نوار غزه، به وقوع يک فاجعه بزرگ انساني منجر و قطعا صلح و امنيت منطقه را با خطر جدي مواجه خواهد کرد.بي شک محکوميت آشکار جنايات رژيم صهيونيستي عليه مناطق فلسطيني و جلوگيري از ادامه حملات اين رژيم، مسئوليت همه نهادها و مجامع منطقه‌اي و بين‌المللي است. لذا از جنابعالي درخواست مي‌کنم در راستاي انجام وظايف قانوني و انساني خود، مساعي خود را براي جلوگيري از اقدامات تجاوزکارانه رژيم صهيونيستي و کشتار مردم مظلوم فلسطين به کار بنديد.

در پايان موفقيت و سربلندي جنابعالي را از خداوند متعال مسئلت مي‌کنم.

محمد جواد ظريف- وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران


نوشته شده در   شنبه 21 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode