ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 5 تير 1393     |     کد : 74248

نوبخت: طرح حمايت از اقشار كم درآمد از هفته آينده آغاز مي‌شود

سخنگوي دولت از ثبات قيمت ها در ماه هاي آينده خبر داد و گفت: با توجه به سياست مهار تورم که در دستور کار دولت است، دولت با هيچ گونه افزايش قيمتي موافقت نخواهد کرد و متصديان بازار نبايد بخاطر افزايش مختصر قيمت حامل هاي انرژي، قيمت محصولات خود را بالا ببرند.




سخنگوي دولت از ثبات قيمت ها در ماه هاي آينده خبر داد و گفت: با توجه به سياست مهار تورم که در دستور کار دولت است، دولت با هيچ گونه افزايش قيمتي موافقت نخواهد کرد و متصديان بازار نبايد بخاطر افزايش مختصر قيمت حامل هاي انرژي، قيمت محصولات خود را بالا ببرند.

محمدباقر نوبخت در جلسه روز گذشته هيات دولت با اشاره به اينکه به دستگاه هاي متصدي بازار تاکيد شده است که نظارت کافي بر بازار داشته باشند گفت: در جلسه امروز- ديروز- هيات دولت همچنين تصميم گرفته شد که براي تحقق حمايت غذايي که از قبل اعلام شده بود از سوي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي انجام شود، 187 ميليارد تومان براي اين کار به اين وزارتخانه تخصيص داده شود تا هفته آينده بتواند مرحله نخست حمايت غذايي از اقشار کم درآمد را با تخصيص سبد کالايي انجام دهد.

نوبخت همچنين درباره کاهش ساعت کاري ادارات در ماه مبارک رمضان گفت: قانون کار به 44 ساعت کار در هفته تاکيد دارد و در گذشته نيز تغيير ساعات کار ادارات مورد ايراد مجلس بود ولي دولت قبلي بدون توجه به انتقادات ساعت کاري را تغيير مي داد.

او ادامه داد: به دليل آن که اين دولت مقيد به قانون است ما اختياري نداريم که ساعت کاري را در ماه رمضان کاهش دهيم اما کارمنداني که از ادارات خود و ساعات اوليه يا پاياني کار مرخصي بخواهند دستگاه‌ها بايد نهايت همکاري را داشته باشند.

سخنگوي دولت با اشاره به تنظيم برنامه ششم توسعه و رويکرد دانش‌بنيان دولت در اين برنامه گفت: در جلسه امروز دولت در مورد نحوه تهيه و تنظيم برنامه ششم توسعه بحث و گفتگو شد

و در اين جلسه تاکيد شد که معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست‌جمهوري قبل از اين‌که تهيه اين برنامه را کامل کند يک آسيب‌شناسي از برنامه‌هاي اجرايي شده قبل داشته باشد و موانع تحقق آنها را مورد بررسي قرار دهد و با شناخت اين برنامه‌ها، برنامه ششم را تهيه کند.

او با بيان اين‌که اين برنامه با تکيه بر برنامه‌هاي سياست‌هاي کلي نظام از جمله سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي تهيه خواهد شد، ادامه داد: در اين جلسه تاکيد شد که تا زمان اتمام برنامه پنجم توسعه و آغاز اجراي برنامه ششم در اين فاصله زماني در خصوص ساختارهايي که اجراي برنامه لازم دارد و همچنين ديگر مسائل مربوطه، برنامه کوتاه مدت ويژه‌اي تهيه شود.

رصد فعاليت تروريست ها در منطقه

سخنگوي دولت همچنين با بيان اين که فعاليت گروهک هاي تروريستي در منطقه رصد مي شود، گفت: دولت درباره موضوعي که در کشور همسايه و در مرزهاي ما در اثر جان گرفتن بعثي و فعاليت گروهک تروريستي به وجود آمده بسيار حساس است و رخدادها و موضوعات را به شدت زير نظر دارد. بخشي از مسايل در هيات وزيران بحث و بررسي مي شود و بخشي هم در شوراي عالي امنيت ملي که با رياست جناب آقاي رييس جمهوري است مورد تدقيق قرار مي گيرد.

او ادامه داد: براي نظام جمهوري اسلامي ايران که همواره با تروريسم مقابله مي کرده و در جهت ثبات منطقه فعال بوده است اين مسئله، بسيار مهم است و ملت بزرگ و فهيم ما مطمئن باشند که با دقت هم مسايل را رصد مي کنيم و از اقدامات متناسب براي امنيت بخشي مرزها و کشورمان بهره خواهيم گرفت.

نوبخت در بخش ديگري از سخنان خود، با بيان اين که هم اکنون صادرات نفت بيش از برنامه است، گفت: بحث صادرات نفت همچون گذشته است و ما طبق برنامه گذشته صادرات را ادامه مي دهيم و هنوز تغيير جدي در خصوص بازارهاي نفت به وجود نيامده است. ما حتي بيشتر از آن چه که در بودجه پيش بيني شده بود نفت صادر کرده ايم.نوبخت در ادامه گفت: همانطور که وزير نيرو و وزير نفت گفته اند ما هيچ مشکلي براي تهيه سوخت لازم براي نيروگاه ها و پالايشگاه ها نداريم و تاکنون گزارشي مبني بر وجود مشکلي به ما ارائه نشده است؛ چراکه وزارتخانه ها خود را تجهيز کرده اند.

او همچنين به مداخلات دولت براي حل معضلات زيست محيطي اشاره کرد و گفت: براي مقابله با آفات مگس زيتون و ملخ که در 16 استان کشور گزارش شده 45 ميليارد ريال و براي انتقال آب با لوله تا مزارع استان بوشهر 40ميليارد تومان اختصاص داده شده است.

احياي سازمان برنامه و بودجه

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره احياي سازمان برنامه بودجه گفت: دولت مصمم است که نظام برنامه‌ريزي مناسبي را متناسب با ماموريت‌هايي که وجود دارد تعريف کند. امروز رييس‌جمهور اين موضوع را در هيات دولت مورد تاکيد قرار دادند که با ساختار و تشکيلات فعلي نمي‌توان برنامه مناسبي را براي دستيابي به اهداف سند چشم‌انداز تهيه کرد و بايد نظام و ساختاري که اکنون وجود دارد اصلاح شود.

او ادامه داد: ما تاکنون با دو تجربه درباره نظام برنامه‌ريزي در کشور روبرو بوديم؛ يکي سازمان برنامه و بودجه و ديگري سازمان برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي که هر کدام نواقصي داشتند. سازماني که درصدد احياي آن هستيم بايد روزآمد باشد و اشکالات دو سازمان قبلي را نداشته باشد.

در بخش ديگري از اين جلسه، نوبخت در پاسخ به اين سوال که عده اي خود را طلبکار دولت مي نامند و رأي به دولت در انتخابات سال گذشته را محدود به رأي خود کرده اند، گفت: بي ترديد، بدون اراده مردم هيچکس نمي‌تواند برگزيده شود و در خصوص آقاي دکتر روحاني هم حمايت هاي مردمي و مقبوليت هاي مردمي بود که چنين موفقيت‌هايي را ايجاد کرد.اما برخي از جريانات سياسي در اين راستا همکاري داشتند و به نحوي از آقاي روحاني حمايت کردند که بايد از آنها قدرداني و سپاسگزاري کرد، اما آنچه که فصل‌الخطاب بوده و موجب روي کار آمدن دولت تدبير و اميد شد، اراده و خواست مردم بود.او با اشاره به اين که دولت از فعاليت همه احزاب استقبال مي‌کند گفت: تشکل‌هاي سياسي که در وزارت کشور ثبت شده‌اند بين 100 تا 200 حزب و انجمن سياسي هستند، اما با توجه به مشکلاتي که در فضاي عمومي وجود دارد همه اين ها فعال نيستند. با اين وجود، دولت از فعاليت همه احزاب استقبال مي‌کند و حتي دادن رسانه مشخص به احزاب هم در سياست دولت وجود دارد.


نوشته شده در   پنجشنبه 5 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode