ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 تير 1393     |     کد : 74145

روحاني: مصمم به عبور از مشكلات با برنامه،‌ تلاش و همدلي هستيم

رئيس جمهوري روز گذشته در جمع نمايندگان استان آذربايجان غربي با اشاره به ظرفيت ها و استعدادهاي فراوان اين استان، بر تقويت بخش خصوصي و تعاوني ها و مشارکت و سرمايه گذاري اين بخش در پروژه هاي توسعه اي کشور تأکيد کرد.

در ديدار با مجمع نمايندگان استان آذربايجان غربي
روحاني: مصمم به عبور از مشكلات با برنامه،‌ تلاش و همدلي هستيم


رئيس جمهوري روز گذشته در جمع نمايندگان استان آذربايجان غربي با اشاره به ظرفيت ها و استعدادهاي فراوان اين استان، بر تقويت بخش خصوصي و تعاوني ها و مشارکت و سرمايه گذاري اين بخش در پروژه هاي توسعه اي کشور تأکيد کرد.

دکتر روحاني تأکيد کرد: نبايد در اجراي پروژه هاي عمراني و توسعه اي استان هاي کشور، به فروش نفت و درآمدهاي حاصل از آن اتکا کنيم، چرا که فروش نفت تحت تأثير تحريم بسيار کاهش يافته و اگر دولت تدبير و اميد براي کاهش و رفع اين تحريم ها قدم برنمي داشت درآمدهاي حاصل از فروش نفت و فرآورده هاي نفتي بسيار کمتر بود.

رئيس جمهوري تصريح کرد: نياز به تحول و بازنگري در نوع نگرشمان داريم و حرف اين جناح يا آن حزب مطرح نيست، بلکه بايد با وحدت و دست در دست يکديگر کشور را ساخت و اين دولت معتقد و مصمم است که با برنامه و تلاش و همدلي، از مشکلات موجود گذر کند.

دکتر روحاني با گلايه از برخي انتقادات ناصواب و جناحي گفت: شعار دادن را همه بلدند، ولي بنده و همکارانم در دولت تدبير و اميد آماده ايم از حيثيت و آبروي خود براي ساختن و آباداني کشور استفاده کنيم و در اين راه قطعاً از توصيه هاي علما، بزرگان و رهبري نظام استفاده خواهيم کرد.

رئيس جمهوري با تأکيد بر مذاکرات سخت تيم مذاکره کننده ايران با 1+5از جمله آمريکا اظهار داشت: رهبري معظم، مردم و اکثريت مجلس از تلاش و کار مذاکره کنندگان حمايت کرده اند و قطعاً با کاهش فشارها و تحريم، شرايط متحول خواهد شد.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي مهم ترين عامل مشکلات کشورهاي منطقه به ويژه عراق و سوريه را فقدان وحدت دانست و گفت: اگر ما ملت واحد و متحدي باشيم و از نگاه قوميتي و اقليتي پرهيز کنيم ،مي توانيم با خطرات و تهديدهاي اطرافمان مقابله کنيم.

رئيس جمهوري دعواي دولت و مجلس را به نفع کسي ندانست ولي اختلاف نظر را لازمه دمکراسي و جمهوريت نظام خواند و گفت: بايد به سياست هايي که رهبري به ما اعلام مي کند توجه و عمل کنيم ،در غير اين صورت عبور از مشکلات و رشد و توسعه کشور امکانپذير نخواهد بود.

رئيس شوراي عالي محيط زيست در ادامه خشک شدن تدريجي درياچه اروميه را از مهمترين مشکلات زيست محيطي کشوردانست که مي تواند آثار تخريبي براي چند استان کشور به همراه داشته باشد و اظهار داشت: کارها و برنامه هاي خوبي در دولت تدبير و اميد در اين باره انجام شده است که به زودي به نتيجه خواهد رسيد.

رئيس جمهوري توجه به مشکل آب هاي مرزي و آب شرب استان آذربايجان غربي، راه هاي ارتباطي و اشتغالزايي را از جمله برنامه ها ي دولت دانست که با تلاش نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي حل خواهد شد.

دکتر روحاني همچنين فرا رسيدن ماه مبارک رمضان را پيشاپيش به رهبري، ملت ايران، مسئولان نظام و تمامي مسلمانان جهان تبريک گفت و ابراز اميدواري کرد: با وحدت و همدلي از اين ماه پرفيض و برکت در جهت منافع و مصالح مردم ايران و تمامي مسلمين جهان استفاده کنيم.

نمايندگان استان آذربايجان غربي در مجلس شوراي اسلامي هم در اين ديدار ضمن ارائه گزارشي از وضع و مشکلات موجود در حوزه انتخابيه خود بر استفاده از ظرفيت ها و استعدادهاي فراوان تجاري، کشاورزي، گردشگري و صنعت و معدن در استان براي توسعه و رسيدن به اهداف اقتصاد مقاومتي مورد نظر مقام معظم رهبري تأکيد کردند.

ديدارسفيران 5کشور

سفيران جديد چين، مالزي، قرقيزستان، کرواسي و برونئي هم روز گذشته با رئيس جمهوري ديدار و استوارنامه هاي خود را تقديم وي کردند.

دکتر روحاني، هنگام دريافت استوارنامه سفير جديد چين در تهران با اشاره به جايگاه و اهميت انکشور در منطقه و جهان، اظهار داشت: تهران براي توسعه روابط با پکن هم اهميت و هم اولويت زيادي قائل است.

دکتر روحاني سوابق همکاري دو کشور رادر سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي يادآور شد و اظهار داشت: چين در دوراني که ايران مورد تجاوز قرار گرفت و در هنگام تحريم ها ،اقدامات مفيدي انجام داد که راهگشا و موثر بود و ما هيچگاه اين روابط دوستانه را فراموش نخواهيم کرد.

رئيس جمهوري گفت: ايران و چين همچنين در زمينه فناوري صلح آميز هسته اي از گذشته تاکنون همکاري هاي ارزشمندي داشته اند و ما امروز خواهان تلاش بيشتر اين کشور در چارچوب مذاکرات ايران با 1+5هستيم تا طرفين در زمان تعيين شده به توافق جامع و نهايي دست يابند.

وي از سفير جديد چين خواست تمامي مساعي خود را براي تحقق طرح‌هاي امضاء شده ميان دو کشور در حوزه ايجاد شهرک آي تي، قراردادهاي فاينانس و انرژي به کار بندد.

دکتر روحاني ادامه داد: ايران آماده است در ساخت مخازن بزرگ نفت و پالايشگاه هاي بزرگ با چين همکاري کند.

رئيس جمهوري از حضور شرکت‌هاي چيني براي سرمايه گذاري در بنادر چابهار و جاسک استقبال کرد و گفت: طرح اتصال راه آهن بندر چابهار از طريق کشورهاي افغانستان، قرقيزستان و قزاقستان به چين مي تواند زمينه هاي توسعه همکاري بيش از پيش را فراهم آورد و ايران در اين باره به سرعت در حال تکميل راه آهن بندر چابهار تا افغانستان است.

دکتر روحاني با اشاره به قراردادهاي مهم ايران و چين در مذاکرات دوجانبه و همکاري دو کشور در چارچوب کميسيون مشترک با هفت گروه کاري در تهران گفت: نتيجه تلاش هاي اين کميسيون بايد زمينه هاي تعامل تهران – پکن در هفت شاخه اقتصادي، سياسي و فرهنگي را فراهم کند و با سفر رئيس جمهوري چين به ايران قراردادهاي نهايي در اين باره امضا شود.

سفير جديد چين در تهران هم در اين ديدار با اشاره به رايزني هايش با مقام‌هاي عالي رتبه کشورش براي پيشبرد روابط دو جانبه، گفت: پکن خواهان توسعه روابط در حوزه آي تي، فاينانس و انرژي است.

رئيس جمهوري همچنين به هنگام دريافت استوارنامه سفير جديد مالزي، ايران و مالزي را به عنوان دو کشور دوست و مسلمان و نزديک به هم دانست و گفت: خواست دولت تدبير و اميد روابط نزديکتر و بهتر با ملت و دولت مالزي است.

وي تأکيد کرد: خواست دولت تدبير و اميد، وحدت و اتحاد ميان دو کشور مسلمان است که با داشتن هر مذهبي تحت عنوان اسلام، براي تقويت برادري و دوستي در ميان مسلمانان تلاش کنند.

دکتر روحاني با بيان اين که دشمنان اسلام دنبال اين هستند که ميان مسلمانان اختلاف باشد و با اختلافات مذهبي آنها را وادار به خشونت کنند، گفت: اما از ديد اسلام خشونت و افراط‌گري مردود است و بايد تلاش کنيم که محبت، دوستي و نزديکي در ميان مسلمانان افزايش پيدا کند .

راجا نوشيروان بن زين العابدين هم در اين ديدار با ابلاغ بهترين سلام‌هاي گرم پادشاه مالزي به رئيس جمهوري کشورمان نقش جمهوري اسلامي ايران را در مناقشه منطقه اي و بين المللي مفيد و سازنده ارزيابي کردو گفت: دولت مالزي همه دستاوردهاي دولت و ملت ايران را که از زمان روي کار آمدن دولت جديد ايران به دست آورده است ستايش مي کند.

رئيس‌جمهوري هنگام دريافت استوارنامه سفير جديد قرقيزستان هم با تأکيد بر اين که هيچ مانعي براي توسعه روابط ميان دو کشور وجود ندارد، گفت: همکاري هاي تنگاتنگ تهران – بيشکک در زمينه هاي اقتصادي، فرهنگي، گردشگري و علمي به نفع دو کشور و دو ملت است.

روحاني با اشاره به مذاکراتش با رئيس جمهوري قرقيزستان در باره طرح اتصال راه آهن سراسري ميان کشورهاي منطقه که از چين آغاز و به بندر چابهار ختم مي شود، اظهار داشت: اتصال راه هاي ريلي، جاده اي و هوايي منجر به نزديک شدن دو کشور در حوزه‌هاي مختلف خواهد شد.

سفير جديد قرقيزستان هم در اين ديدار با ابلاغ سلام گرم رئيس جمهوري کشورش، بر توسعه روابط دو کشور تأکيد کرد و گفت: ايران امروز يک قدرت جهاني است و با توجه به برخورداري از ظرفيت هاي بسيار بالا در زمينه هاي مختلف، بيشکک از گسترش همکاري ها با تهران استقبال مي کند.

رئيس‌جمهوري همچنين در ديدار سفير جديد کرواسي ،توسعه روابط ايران با کرواسي را به نفع دو کشور و منطقه دانست و گفت: تهران آماده همکاري در حوزه هاي دو جانبه و بين المللي با کرواسي است .

وي با بيان اين که ايران از نخستين کشورهايي بود که استقلال کرواسي را تبريک گفت، افزود: اکنون سطح مبادلات اقتصادي دو کشور مطلوب نيست و ما اميدواريم با حضور سفير جديد کرواسي، شاهد توسعه همکاري‌هاي تجاري و اقتصادي باشيم.

سفير جديد کرواسي هم در اين ديدار با اشاره به روابط خوب و حسنه دوکشور گفت: در دوره مأموريتم تمامي مساعي خود را براي توسعه روابط که خواست دو کشور است به کار خواهم بست.

دکتر روحاني در ديدار سفير جديد برونئي با وي هم با بيان اين که جمهوري اسلامي و برونئي به عنوان دو کشور مسلمان و دوست ارتباط خوبي با هم دارند، گفت: ما علاقه‌منديم که روابط دو کشور در زمينه‌هاي مختلف توسعه پيدا کرده تا شاهد روابط نزديک‌تري ميان دو کشور مسلمان باشيم.

رئيس جمهوري با اشاره به اين که در دنياي اسلام با مشکلاتي همچون خشونت و افراط‌گري مواجه هستيم تصريح کرد: همه کشورهاي اسلامي بايد در اين زمينه همکاري کنند تا خشونت و افراط‌گري از دنياي اسلام رخت بر بندد. دکتر روحاني با اشاره به سفر آينده پادشاه برونئي به تهران اظهار اميدواري کرد همکاري ها و مناسبات ايران و برونئي با سفر پادشاه برونئي در تهران بيش از پيش توسعه يابد.

حاجي ملوک بن حاجي جومات، سفير جديد برونئي در ايران هم در اين ديدار با تقديم استوار نامه خود به رئيس جمهوري کشورمان با اشاره به سفر پادشاه برونئي به ايران از امضاي چند موافقتنامه دراين سفر از جمله در زمينه‌هاي آموزش و پرورش، سرمايه گذاري هاي مشترک، مبارزه با مواد مخدر و قاچاق انسان خبر داد .

codex01x

page01


نوشته شده در   سه شنبه 3 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode