ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 تير 1393     |     کد : 74093

نصرت و یاری خداوند برای دعاگوی تعجیل در فرج

دعا برای تعجیل در فرج موجب نصرت و یاری خداوند برای دعاگو و پیروزی او بر دشمنانش است. دلیل بر این فرموده خدا: 'ولینصرن الله من ینصره' و به تحقیق هر که خدا را یاری کند، او را کمک خواهد کرد.


دعا برای تعجیل در فرج موجب نصرت و یاری خداوند برای دعاگو و پیروزی او بر دشمنانش است. دلیل بر این فرموده خدا: 'ولینصرن الله من ینصره' و به تحقیق هر که خدا را یاری کند، او را کمک خواهد کرد.
«مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم» یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت‏اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است که به قصد اداء حق حضرت بقیة‏اللّه(عج) که حقش بر گردن ما افزون‏تر از همه مردم است، احسانش بیشتر و بهتر از همه شامل حال خلق مى‏شود و نعمت ها و منت ها بر ما دارد، به رشته تحریر درآمده است.
اصل کتاب به زبان عربى است و مؤلف در
 مقدمه مى‏نویسد:
«چون ما نمى‏توانیم حقوق آن حضرت(ع) را اداء نمائیم و شکر وجود و فیوضاتش را آن طور که شایسته است، بجا آوریم بر ما واجب است آن مقدار از اداى حقوق آن حضرت را که از دستمان ساخته است، انجام دهیم.  بهترین امور در زمان غیبت آن حضرت(عج)، انتظار فرج آن بزرگوار و دعا براى تعجیل فرج او و اهتمام به آنچه مایه خشنودى آن جناب و مقرب شدن در آستان اوست، مى‏باشد.»
 یاری خداوند متعال
این دعا موجب نصرت و یاری خداوند تعالی برای دعا کننده و پیروزی او بر دشمنانش می باشد دلیل بر این فرموده خدای تعالی: «ولینصرن الله من ینصره» و به تحقیق هر که خدا را یاری کند او را کمک خواهد کرد.
توضیح اینکه: بی تردید خداوند تبارک تعالی نیازی به یاری احدی از خلایق ندارد پس مراد به یاری و نصرتی که امر فرموده آن است که اولیای او را یاری کنند و چون دعا برای تعجیل ظهور صاحب الزمان از اقسام نصرت و یاری به زبان است از مصادیق این
 عنوان می باشد.
شاهد این مطلب احادیث بسیاری است ازجمله:
در فوائد المشاهد از امام حسین(ع) آمده که در شب عاشورا فرمود: جدم به من خبر داد که فرزندم حسین در طف کربلا غریب و تنها و تشنه کشته می شود، پس هر که او را یاری کند مرا یاری کرده و فرزندش قائم را نیز یاری نموده است و هر کس با زبان ما را یاری کند روز قیامت در حزب ما خواهد بود.
منبع: شبستان


نوشته شده در   دوشنبه 2 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode