ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 29 خرداد 1393     |     کد : 73910

تلاش براي كاهش رنج مردم مهمترين برنامه دولت است

رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات تروریست ها در عراق گفت: گروهک های تروریستی در منطقه و در سطح جهان در برابر اراده ملت بزرگ عراق قادر به ایستادگی نیستند و این ملت آنها را بر سر جای خود می نشاند.


رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات تروریست ها در عراق گفت: گروهک های تروریستی در منطقه و در سطح جهان در برابر اراده ملت بزرگ عراق قادر به ایستادگی نیستند و این ملت آنها را بر سر جای خود می نشاند.

رئیس جمهوری صبح دیروز و در جمع مردم استان لرستان تاکید کرد: به همه ابرقدرت ها، مزدوران، آدمکشان و تروریست ها اعلام می کنیم ملت بزرگ ایران برای حراست از عتبات عالیات از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

دکتر روحانی افزود: طومارهای فراوانی از سوی مردم ایران برای دفاع از حرم امامان شیعه در کربلا، نجف، کاظمین و سامراء نوشته شده است ؛اما من به مردم عزیز ایران عرض می کنم بحمدالله نیروهای شیعه و سنی و کُرد در سراسر کشور و منطقه آماده هستند تا در این زمینه ایثارگری و فداکاری کنند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که در عرصه سیاست خارجی دولت تدبیر و امید در مسیر تعامل صحیح، درست و سازنده با سایر کشورها به ویژه همسایگان در چارچوب منافع ملی و حقوق ملت است، تصریح کرد: به ملت ایران قول می‌دهم همان طور که تا امروز برای رفع تحریم‌ها و احقاق حقوق آنها در زمینه حقوق هسته ای گام برداشته‌ایم، قدم‌های بعدی را هم برخواهیم داشت.

رئیس جمهوری افزود: سربازان دیپلماسی ملت، امروز در خط مقدم و در مذاکرات وین مشغول تلاشند و اگر دنیا قدر ملت ایران و بزرگواری و عظمت و حقوق این ملت را بداند به اعتقاد من به راحتی می توانیم در زمینه حقوق هسته ای ملت ایران گام آخر و نهایی را به حول قوه الهی برداریم.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به موفقیت دولت در کنترل و مهار تورم و پایبندی به وعده ای که از روز اول به مردم در این باره داده است، گفت: ما در پی بهبود شرایط زندگی مردم هستیم؛ البته تا رسیدن به نقطه مطلوب و زندگی راحت برای ایرانیان راه فراوانی در پیش داریم؛ اما دولت در کنار مجلس و سایر قوا و با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب این راه را ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری از تلاش برای کاهش رنج مردم در زمینه بهداشت و سلامت به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه های دولت یاد کرد و گفت: ما تلاش کرده ایم تا از رنج مردم در بیمه درمان ، وضع بیماران صعب العلاج و خاص کاسته شود و در نظر داریم تا شرایط مردم در مراجعه به بیمارستان ها و داروخانه ها، سهل ترشود به طوری که در گسترش نظام سلامت همه مردم را زیر پوشش بیمه قرار خواهیم داد و در ماه های آینده این راه دنبال خواهد شد.

دکتر روحانی با اشاره به گام های برداشته شده برای افزایش تولید در استان لرستان گفت: فقط در ۱۰ماه گذشته دوهزار و ۶۰۰میلیارد تومان بودجه دولتی و بخش خصوصی برای ایجاد رونق کسب و کار در استان هزینه شده و باز هم بودجه بیشتری در این زمینه تزریق خواهد شد.

رئیس جمهوری گفت: برای حل مساله بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان راهی جز ایجاد رونق اقتصادی و رشد فضای کسب و کار نداریم

دکتر روحانی با اشاره به درخواست های مردم در مسیر فرودگاه تا ورزشگاه شهید تختی خرم آباد مبنی برایجاد اشتغال و رفع بیکاری و این که مردم از بیکاری در رنج و پسران و دختران عزیز به دنبال شغل هستند، گفت: باید اقدامات اساسی در استان انجام دهیم تا این معضل برطرف شود.

رئیس جمهوری از دیگر برنامه های اجتماعی دولت را حفاظت از محیط زیست و جنگل های بلوط در سطح ارتفاعات زاگرس برشمرد و گفت: در سفر به ایلام با حضور در ارتفاعات، وضع جنگل های بلوط را بررسی کردم و از نزدیک در جریان آن قرار گرفتم و مصمم هستیم تا این مشکل زیست محیطی را حل کنیم چرا که این جنگل ها سرمایه مردمان زاگرس نشین و کل ایران است.

رئیس شورای عالی محیط زیست همچنین اقدامات انجام شده برای حل برخی از مسائل زیست محیطی مانند ریزگردها را با همکاری کشورهای همسایه موثر دانست و گفت: دولت در این زمینه برنامه ریزی های ویژه ای انجام داده است.

طرح های دولت دراستان لرستان

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود بر عزم جدی دولت برای اجرای تصمیمات اتخاذ شده در استان لرستان تأکید کرد و گفت: نخستین قدم برای اجرای تصمیمات اتخاذ شده آبادانی و توسعه استان است که همین امر موجب می‌شود اشتغال برای جوانان این استان فراهم شود. وی با بیان این که تا پایان امسال و سال آینده سدهایی به بهره برداری خواهد رسید، گفت: در کنار سدهایی که در دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، سدهای دیگری هم وجود دارد که در برنامه‌های این سفر اعلام خواهد شد و طبق برنامه ادامه خواهد یافت.

رئیس‌جمهوری با اشاره به این که برای مناطق شیب‌دار که مسأله باغبانی و کشاورزی مطرح و نیاز به پمپاژ آب دارد، اقدامات و اعتبارات لازم با هماهنگی وزارت کشاورزی منظور خواهد شد، تصریح کرد: برای جلوگیری از هدر رفت آب، مسأله آب‌رسانی باید اصلاح شود که طرح و برنامه‌هایی در این باره آماده شده که امسال و سال آینده این طرح ادامه خواهد یافت.

دکتر روحانی با بیان این که پروژه آزاده راه خرم‌آباد – اراک در دست برنامه ریزی است، اظهار داشت: این کار برای آسودگی مردم در رفت و آمد و جذب گردشگر و توریست صورت گرفته است.

رئیس جمهوری افزود: طرح‌های احداث مجتمع شیلاتی با همکاری وزارت کشاورزی از دیگر برنامه‌های استان لرستان است که آماده و اجرایی خواهد شد.

دکتر روحانی با اشاره به این که پتروشیمی خرم‌آباد در حال تکمیل شدن است، خاطرنشان کرد: در کنار تکمیل پتروشیمی خرم‌آباد، یک شهرک صنعتی پتروشیمی هم احداث خواهد شد. تمامی سرمایه‌گذاری اولیه این شهرک را وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام خواهد داد. سرمایه‌گذاری این شهرک قدم بسیار مهمی در رفع بیکاری جوانان استان لرستان خواهد داشت.رئیس جمهوری تصریح کرد: با قول وزارت صنعت، معدن و تجارت، دو کارخانه لاستیک خودرو و سنگبری مدرن در استان لرستان احداث خواهد شد.دکتر روحانی در مورد گردشگردی هم گفت: توسط بنیاد مستضعفان یک هتل ۴ستاره برای جذب گردشگر احداث خواهد شد که تأمین بخشی از تسهیلات این هتل را سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عهده گرفته است.

رئیس جمهوری گفت: برای توسعه صنایع دستی، اقدام جداگانه‌ای در استان آغاز شده است که می‌تواند در زمینه اشتغال جوان‌ها مخصوصا بانوان بسیار مؤثر باشد.

دکتر روحانی از هماهنگی با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای ارتقاء مهارت‌های شغلی فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و اختصاص تمام اعتباراتی که در بودجه امسال برای طرح‌های عمرانی استان لرستان در قانون بودجه آمده خبر داد.

رئیس جمهوری با بیان این که مجموعا ۷۹طرح برای توسعه استان پیش بینی شده است از تلاش دولت برای استفاده از همه ظرفیت واحدهای تولیدی در استان برای ایجاد اشتغال بیشتر خبر داد و همچنین قول داد بیمارستان شهیدان رحیمی خرم‌آباد هر چه سریع‌ترتجهیز شود.

رئیس جمهوری با بیان این که براساس گزارش‌ها فقط ۱۲درصد از ظرفیت صنایع استان فعال است، گفت: اگر بتوانیم ظرفیت‌ها را کامل کنیم، شرایط بسیار خوبی را برای اشتغال جوان های ما بوجود خواهد آمد. برای این کار حدود ۱.۸میلیارد دلار در نظر گرفته شده است، تا بتوانیم از امکانات صندوق به عنوان وام با تسهیلات لازم در اختیار این واحدها قرار دهیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: صندوق توسعه ملی برای تسهیلات استان لرستان، تخفیف ویژه ای را اختصاص داده است که این تسهیلات برای بنگاه‌های اقتصادی با بهره 11درصد، صنعت ۱۶درصد و برای گردشگری ۱۲درصد است که می‌تواند زمینه اشتغال را برای استان فراهم کند.

رئیس جمهوری از آثار تاریخی و طبیعت بی‌نظیر استان لرستان به عنوان زمینه‌ای برای جذب گردشگران داخلی و خارجی یاد کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موظف به توسعه طرح‌های گردشگری به منظور جذب گردشگران به این استان شده است.

دکتر روحانی گفت: در این سفر تصمیمات مهمی برای توسعه و اشتغال استان لرستان گرفته خواهد شد تا در سال ۹۳و ۹۴شاهد تحولات مثبت در زمینه مسائل زیربنایی، جاده‌ای، رفاه، بیمارستان، هتل و راه‌اندازی صنایع و همچنین شهرک های صنعتی باشیم.

رئیس‌جمهوری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از لرستان و مردان و زنان لر به عنوان کسانی که در مسیر دفاع از کشور و حمایت از فرهنگ دینی و اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت ایستادگی کردند، ستایش کرد و گفت: لرستان سرزمین علما، بزرگان، مراجع، اندیشمندان و صاحبنظران بزرگی بوده است، کسانی نظیر آیت‌الله العظمای بروجردی که بزرگترین فقیه معاصر و مرجع تام دنیای تشیع از لحاظ علم و دانش و هوش و استعداد و بنیانگذار وحدت در دنیای اسلام بود. رئیس جمهوری در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد هم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این استان با مشکلاتی نظیر بیکاری و مهار روان آب ها مواجه است که در این باره دولت، طرح ها و برنامه هایی در دست اقدام دارد که در این سفر به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیس جمهوری با اشاره به حضور در جمع ایثارگران، فرهیختگان، منتخبین، عشایر و روستاییان استان گفت: پیش از این سفر، تصمیمات مهمی در جلسات با وزرا و مسئولان در باره راهکارهای توسعه همه جانبه لرستان اتخاذ شده و امیدواریم در آینده شاهد بهبود شرایط و تامین رفاه بیشتر برای مردم باشیم.دکتر روحانی در پایان به مقام شامخ شهدا و همه ایثارگران و آزادگان و دلاوران استان لرستان در ۸سال دفاع مقدس درود فرستاد.

دکتر روحانی در جمع عشایر و روستائیان استان لرستان

رئیس جمهوری عصر چهارشنبه در دیدار عشایر و روستاییان استان لرستان با اشاره به اینکه عشایر و روستائیان نقش ویژه ای در امر تولید و صادرات داشته اند، اظهار امیدواری کرد با کمک دولت، زندگی عشایر و روستائیان به عنوان بخش مولد کشور بیش از پیش دچار تحول شود.

دکتر روحانی ضرورت تحول در بخش کشاورزی کشور را خاطر نشان کرد و گفت: باید زمینه های لازم برای ایجاد کشاورزی مدرن ظهور و بروز کند و ضرورت دارد همه مسئولان دولتی و غیر دولتی و نظام بانکی با برنامه ریزی مناسب در این باره گام بردارند.

رئیس جمهوری اظهار داشت: مهاجرت روستاییان و تخلیه روستاها خبر خوشی برای کشور نیست، زیرا این امر به معنی تعطیلی بخشی از تولید کشور و تبدیل نیروهای مولد به کارگران ساده است.

دکتر روحانی با اشاره به زندگی عشایر و مزیت‌های استان در حوزه کشاورزی و دامپروری گفت: امروز دامپروری سنتی از یکسو برای عشایر از نظر اقتصادی پاسخگو نیست و از سوی دیگر نیازهای کشور را تأمین نمی‌کند، لذا یکی از اهداف ما در این سفر راه‌اندازی واحدهای دامپروری مدرن در سطح استان است.

رئیس جمهوری با اشاره به ورود بنیاد مستضعفان و جانبازان و بخش دولتی برای احداث واحدهای نمونه دامپروری چند هزار رأسی افزود: در کنار احداث این واحدها ، صنایع جانبی هم ایجاد خواهد شد که می‌تواند علاوه بر نیازهای استان و کشور به صادرات کشور اضافه شود.

دکتر روحانی برنامه‌ریزی برای ذخیره آب و آبیاری مدرن زمین‌های زراعی و باغات از طریق سدها را خاطر نشان و اظهار امیدواری کرد با این برنامه ریزی ها علاوه بر ایجاد اشتغال، زندگی روستائیان دچار تحول اساسی خواهد شد.

رئیس جمهوری از کاهش بهره تسهیلات اعطایی به کشاورزان ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: دولت از محل منابع ناشی از مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها، بخشی را به تولید کشاورزان، اختصاص خواهد داد و تلاش می‌کند تا شرایط دریافت وام‌های کشاورزی برای آنان آسان‌تر شود .

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز خرسندی از حضور در جمع عشایر غیور و روستانشینان سرفراز، عشایر و روستانشینان را نماد صفا، صمیمیت، مهربانی، اخوت، انسانیت، سادگی و شجاعت، مقاومت و سختکوشی دانست و گفت: عشایر و روستانشینان دارای فرهنگ والای انسانی و اسلامی بوده و از زندگی پاک و لقمه حلال و تربیت فرزندان غیور بهره برده‌اند.

رئیس‌جمهوری ضمن ستایش از آداب و رسوم دل انگیز عشایر و روستائیان که در گویش و پوشش آنان متجلی است ، گفت: اخلاق و منش شما برگرفته از اخلاق و منش پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است و باید فرهنگ برادری، ایثار، فداکاری، به عنوان یک شاخص ارزشمند، ادامه پیدا کرده و تقویت شود تا هر کس که به یک روستا وارد می شود و یا در صحرا کنار عشایر می‌نشیند، بیش از پیش ارزش‌های اخلاقی و دینی را درک کند.دکتر روحانی همچنین به اجرای طرح نظام سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: براساس این طرح از عشایر تنها ۵ درصد هزینه‌ها اخذ می‌شود و امسال، همه مردم و بویژه عشایر و روستانشینان شاهد خواهند بود که بیمه، دارو و درمان آنها با گذشته متقاوت خواهد بود.

رئیس جمهوری همچنین درباره موضوع گردشگری گفت: هتل‌ها کمک بسزایی در جذب گردشگری می‌کنند و قرار است یک هتل در خرم آباد تا پایان سال به بهره برداری برسد و بنیاد مستضعفان و جانبازان نیز ساخت یک هتل دیگر را مد نظر دارد.دکتر روحانی تصریح کرد: نحوه زندگی عشایر، کوچ آنها، ییلاق و قشلاق‌ها، دارای جاذبه فراوان گردشگری است و می‌تواند زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را فراهم آورد.

رئیس‌جمهوری در عین حال تأکید کرد : دولت فقط به فکر ارتقای کشاورزی و دامپروری در استان لرستان نیست و تلاش دارد در بخش صنعت نیز سرمایه گذاری گسترده‌ای انجام دهد که نمونه آن اجرای ۷۹ طرح تا پایان سال ۹۳ در استان است که می تواند گام های مثبتی در توسعه اقتصادی لرستان تلقی شود.پیش از سخنان رئیس جمهوری نمایندگانی از عشایر و روستاییان در جملاتی صمیمی ضمن ابراز خوش‌آمد گویی، دغدغه‌ها و مشکلات روستاییان و عشایر را با دکتر روحانی در میان گذاشتند.

نماینده عشایر در این جلسه گفت: هر سیاه چادر عشایری به مثابه یک بنگاه اقتصادی است که می‌تواند در حفظ محیط زیست نیز نقش بسزایی داشته باشد و ما خواهان کمک دولت برای حل مشکلات عشایر بویژه تلاش برای ارتقاء سطح رفاه، درآمد و معیشت آنها هستیم.نماینده روستاییان هم در این جلسه به نقش روستاها در تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در صورت مهار روان آبها و تبدیل اراضی دیم استان به اراضی کشت آبی، ۱۳۰ هزار شغل در لرستان ایجاد خواهد شد. وی انتظار کشاورزان و روستاییان از دولت را ارائه تسهیلات آسان کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی، راه اندازی تشکل‌های تولیدی و تجاری و ایجاد دامپروری‌های ثابت دانست.

استقبال گسترده از رئیس جمهوری

روحانی که صبح دیروز برای انجام سفری دو روزه وارد استان لرستان شد، در مسیر فرودگاه تا ورزشگاه تختی خرم آباد مورد استقبال گرم و پرشور مردم این استان قرار گرفت.ازدحام حضور مردم به حدی بود که حرکت خودروی حامل رئیس جمهوری به کندی انجام می گرفت.در قسمتی از مسیر فرودگاه تا ورزشگاه تختی خرم آباد برخی از عشایر این استان با لباس های محلی و با اسب خودروی حامل رئیس جمهوری را تا محل سخنرانی همراهی کردند.

codex


نوشته شده در   پنجشنبه 29 خرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode