ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 26 خرداد 1393     |     کد : 73749

رئيس جمهوري: در مبارزه با فساد جدي هستيم

رئیس‌جمهوری بر ضرورت وفاق و هماهنگی همه مسئولان نظام برای خدمت‌رسانی به مردم و توسعه کشور تأکید و اظهار امیدواری کرد همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهادهای مدنی منشأ خدمات برای ملت ایران شود.



رئیس‌جمهوری بر ضرورت وفاق و هماهنگی همه مسئولان نظام برای خدمت‌رسانی به مردم و توسعه کشور تأکید و اظهار امیدواری کرد همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهادهای مدنی منشأ خدمات برای ملت ایران شود.

دکتر حسن روحانی ، رئیس‌ جمهوری در جمع رئیس و اعضای شورای شهر ، شهردار و معاونان شهرداری پایتخت گفت: همه مسئولان باید در زمان ایفای مسئولیت خود دست در دست هم قرار دهند تا منشأ خدمات برای همه ایرانیان به ویژه مردم تهران باشند.

رئیس‌جمهوری با اشاره به جایگاه و اهمیت تهران گفت: رفت و آمد دنیا به تهران زیادتر خواهد شد و آثار آن را می‌‌توان در حضور هیأت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در ماه‌های اخیر مشاهده کرد.

دكتر روحانی با اشاره به مباحث مربوط به انتقال مرکز سیاسی ایران به نقطه‌ای دیگر در کشور، گفت: تهران حتی اگر پایتخت هم نباشد، دارای ویژگی‌هایی است که در ۲۰سال آینده نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

رئیس‌جمهوری با تأکید براین که دولت آماده است با همفکری و همکاری مجموعه مدیریت شهری، برای حل مشکلات پایتخت و شهرک‌های اقماری‌اش پیشقدم شود.،خواستار برنامه‌ریزی و همفکری همه نهادهای مسئول در کاهش هزینه‌ها و به دست آوردن درآمد پایدار برای اداره شهر شد.

وی حضور دکتر قالیباف در مقام شهردار تهران را مغتنم خواند و با اشاره به ترکیب خوب و وجود چهره‌های شاخص در شورای شهر اظهار امیدواری کرد که پایتخت ایران اسلامی مایه آبرو، آرامش و راحتی برای گردشگران خارجی و ساکنین این شهر شود.

دکتر روحانی با اشاره به برنامه دولت برای ایجاد دولت الکترونیک، گفت: ارائه تسهیلات به شهروندان از طریق ابزار نوین و مدرن می‌تواند در حل برخی از مشکلات پایتخت مؤثر باشد و این روش باید در مراکز دیگر خدمت‌رسانی مورد توجه قرار گیرد .

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عمل نشدن به طرح جامع و تفصیلی تهران، گفت: امروز در شهر شاهد ساخت بناهایی هستیم که فاقد هویت هستند و در معماری آنها هیچ اثری از تمدن اسلامی و ایرانی به چشم نمی‌خورد.

دکتر روحانی بخشی از وظیفه مجموعه مدیریت شهری را نظارت بر ارائه مجوزها برای ساخت برخی ساختمان‌های بلندمرتبه دانست که در کوچه‌های باریک احداث می‌شوند و متأسفانه حتی حریم پیاده‌روها و معابر را تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس‌جمهوری ضرورت استفاده از تجربیات سایر شهرهای بزرگ دنیا در نوسازی بافت‌های فرسوده با اتکا به منابع غیردولتی را خاطر نشان ساخت و گفت: باید اداره شهر به مردم واگذار شود و دولت و شهرداری‌ها تسهیلات و زمینه را برای حضور بخش خصوصی فراهم نمایند.

دکتر روحانی تأکید کرد: داشتن پول برای انجام امور همیشه راهگشا نیست، هنر این است که مجموعه دستگاه‌های مسئول با اتکاي به منابع غیردولتی نسبت به رفع نیازهای شهر اقدام کنند.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر حل معضل حمل و نقل عمومی در تهران گفت: دولت در نظر دارد در چارچوب نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ۳۰هزار تاکسی و ۱۲هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری پایتخت اضافه کند.

دکتر روحانی در زمینه مبارزه با آلودگی هوا گفت: بنزین تهیه شده در پتروشیمی‌ها دارای آثار منفی در آلودگی هوای شهر بود و امروز شاهد هستیم که با حل این مسأله روزهای پاکیزه در تهران افزایش پیدا کرده است.

رئیس‌جمهوری با بیان این که دولت در قضیه مبارزه با فساد جدی است، خواستار همراهی شهرداری و شورای شهر تهران برای مبارزه با زمینخواری شد و گفت: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گزارشی ارائه کرده که بر اساس آن مجوز ساختمان‌سازی در پارک ملی پردیسان داده شده است که جای سئوال دارد مینی براین که چه مقامی این مجوز را صادر کرده است و چرا نظارتی بر این امر نمی‌شود؟

دکتر روحانی با طرح سئوالی مبنی بر این که آیا تهران نیازمند این تعداد ساختمان تجاری است، خواستار نظارت بیشتر مجموعه شهری بر برج‌سازی در این کلانشهر شد.

در ادامه احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به رئیس جمهوری گفت: مهمترین ویژگی دولت شما اخلاق و ادبیاتی است که با انتخاب شما، حاکم شده است و نمونه بارز آن جلسه امروزتان با دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری است و یا همین دیدارتان با اعضای شورای شهر تهران. این رفتار اخلاقی دولت در مناسبات شورا با دولت هم تأثیر مثبت گذاشته و ادبیات مشترکی برای همکاری شکل گرفته است.

او با اشاره به دیدار اعضای شورا با مقام معظم رهبری گفت: ایشان از ما خواستند همکاری میان شهرداری، شورا و دولت افزایش یابد و سخنان ایشان مبنای روابط دولت با شورا و دعوت از وزرا در صحن شورا شود. مسجدجامعی با اشاره به پیشینه تهران به عنوان پایگاه تفکر شیعی گفت: تهران از قرن‌ها پیش حول محور محبت اهل بیت شکل گرفته و در این زمینه مستندات تاریخی زیادی وجود دارد .

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رویکردهای تازه شورای چهارم گفت: معماری شهرسازی، افزایش سطح کیفی زندگی و تقویت مسائل حقوقی و نظارتی شورا، رویکردهای جدید ما در شورای چهارم است.

مسجدجامعی همچنین از رئیس جمهوری به خاطر تشکیل کمیسیون ویژه شهر تهران و تولید و توزیع سوخت پاک که منجر به کاهش آلودگی هوا در پایتخت شده است، قدردانی کرد و گفت: یکی از اقدامات شورا در زمینه سلامت، دفاع از حقوق شهروندانی است که در حوادث خسارات جانی و مالی دیده اند.

همچنین دکتر محمدباقر قالیباف در ادامه با تأکید بر این که همه مسئولان باید با عزم ملی و مدیریت جهادی از فرصتی که در اختیارشان قرار گرفته، برای ایجاد حماسه اقتصادی و فرهنگی استفاده کنند، گفت: اگر همدلی و همراهی میان مجموعه مدیریت شهری و دولت وجود داشته باشد هیچ مشکل لاینحلی در تهران باقی نمی‌ماند و چالش‌های بزرگی نظیر آلودگی هوا حل خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به وضع تهران به عنوان ام‌القرای کشور گفت: همه اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری تهران در راه تحقق حماسه اقتصادی و فرهنگی که خواست مردم و رهبری است، یکصدا هستند و تلاش می‌کنند تا بار مشکلات تهران را تا جای ممکن از دوش دولت بردارند.

شهردار تهران ضمن ابراز خرسندی از همکاری و تفاهم دولت با مجموعه مدیریت شهری برای حل مشکلات این کلان‌شهر، گفت: وظیفه من به عنوان شهردار تهران ایجاب می‌کند تا برای تحقق مدیریت جهادی و باورهای انقلابی با دولت بیش از پیش همکاری کنم.

قالیباف در عین حال افزود: موقعیت ویژه تهران می‌طلبد که دولت هم به صورت عملی و کیفی در حل مشکلات این شهر قدم پیش بگذارد تا با همدلی، مدیریت صحیح و اصلاح ساختارها مشکلات مردم بیش از قبل مرتفع شود .

در این جلسه هر یک از حاضران در باره مهمترین مسائل پایتخت ایران اسلامی نظیر آلودگی هوا ،توسعه حمل و نقل عمومی، حفاظت از بناها و نمادهای تاریخی، رشد کمی و کیفی شهر، تأمین سلامت پایتخت‌نشینان، مدیریت یکپارچه شهری، انتخابات شورا‌یاری‌ها، مدیریت بحران و مسأله حریم و شهرک‌های اقماری مطالبی بیان کردند.

تداوم تحريم‌هاي ناعادلانه عليه تهران امكان‌پذير نيست

رئیس‌ جمهوری همچنین در دیدار وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی با قدردانی از مواضع آفریقای جنوبی در قبال فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، تصریح کرد که تداوم تحریم‌های ناعادلانه علیه تهران امکان‌پذیر نیست و شرکت‌های غربی هم‌اکنون در حال مذاکره و عقد قراردادهای همکاری با ایران هستند.

دکتر حسن روحانی با تأکید بر این که سازمان تحریم غلط و غیر عادلانه‌ای که کشورهای غربی علیه ایران ایجاد کردند دچار مشکلات فراوانی شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی، مذاکرات هسته ای خود با گروه 1+5را به نتیجه نهایی برساند .

رئیس‌جمهوری در ادامه به جایگاه ویژه ملت آفریقای جنوبی در میان ایرانیان بخاطر مبارزات ضد نژادپرستی که داشته‌اند، اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران یکی از فرامین حضرت امام خمینی(ره) قطع ارتباط با رژیم نژادپرست آپارتاید در آفریقای جنوبی بود .

رئیس‌جمهوری ضمن ابراز خرسندی از بیستمین سالگرد پیروزی و استقلال ملت آفریقای جنوبی در مبارزه با آپارتاید به رهبری نلسون ماندلا، رهبر فقید این کشور تاکید کرد: می توان با استفاده از این زمینه های روحی، روانی و فرهنگی خوب میان دو ملت، روابطمان را در تمامی زمینه ها به ویژه فرهنگی و گردشگری توسعه دهیم.

دکتر روحانی یاد و خاطره نلسون ماندلا رهبر فقید ملت آفریقای جنوبی را در مبارزه با آپارتاید گرامی داشت و گفت: نلسون ماندلا هم مرد مبارزه و هم صلح بود.

رئیس‌جمهوری به استعدادهای بالقوه مشترک دو کشور برای توسعه روابط اشاره کرد و اظهار داشت: اراده سیاسی قوی میان دولت و ملت ایران و آفریقای جنوبی برای گسترش روابط و همکاری ها در تمامی زمینه ها از جمله سیاسی، فرهنگی و اقتصادی وجود دارد.

دکتر روحانی ضمن تاکید بر ارتقاء سطح همکاری ها در زمینه نفت و معادن میان دو کشور، تصریح کرد: برای این که روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد، باید تسهیلات و بسترهای لازم برای فعالیت ها و همکاری های میان بخش خصوصی دو کشور را فراهم آوریم.

رئیس‌جمهوری افزود: همکاری های خوب مخابراتی میان ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد و این دو کشور می توانند در زمینه‌های علمی و فناوری همکاری های مشترک داشته و بخش های خصوصی را در این زمینه به هم پیوند دهند.

دکتر روحانی تاکید کرد: برای توسعه روابط و همکاری ها در قدم اول باید همکاری‌هاو ارتباطات پولی، مالی و بانکی میان دو کشور را توسعه داده و مشکلات و موانع موجود را برطرف کنیم.

رئیس‌جمهوری مساله خشونت، افراطی‌گری و تروریسم را یک معضل بزرگ برای کشورهای در حال توسعه و جهان دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در زمینه مسائل منطقه ای و جهانی با آفریقای جنوبی همکاری نزدیک داشته باشد.

دکتر روحانی تروریست و افراطی گری را زاییده اقدامات قدرت های غربی دانست و گفت: قطعا کشورهای غربی در آینده از سوی این گروه های تروریستی دچار مشکلات فراوانی خواهند شد.

رئیس‌جمهوری ضمن زشت و ناپسند خواندن کشتار انسان های بی گناه توسط تروریست ها و گروه های افراطی در اقصی نقاط جهان، بر همکاری کشورهای در حال توسعه و جنوب- جنوب در این زمینه تاکید کرد.

دکتر روحانی گفت: معتقدم کشورهای در حال توسعه، برای مبارزه با تروریسم، خشونت، فقر و افراطی گری باید به لحاظ فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، اطلاعاتی و حتی در شرایط لزوم عملیاتی با هم همکاری کنند .

خانم مایته ماشابانه، وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی هم در این دیدار ضمن ابلاغ سلام های گرم جاکوب زوما، رئیس جمهوری دولت دمکراتیک آفریقای جنوبی به رئیس جمهوری کشورمان، قدردانی دولت و ملت آفریقای جنوبی را برای حمایت ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از مبارزات نژادپرستانه ملت آفریقای جنوبی ابلاغ کرد.

وزیر روابط و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی تصریح کرد: حضور هیات بلند پایه همراه در سفر به تهران نشاندهنده عزم و اراده جدی مردم و دولت آفریقای جنوبی برای توسعه و تعمیق روابط و همکاری‌های خوب دوجانبه است که باید به آن مفهوم و تحرک جدیدی بخشید.

وی با اشاره به ظرفیت های فراوان همکاری میان دو کشور تصریح کرد: زمینه‌های جدیدی برای همکاری به ویژه، بهداشت، علم و فناوری، دارویی، توسعه فناوری های کشاورزی و خطوط ریلی میان دو کشور شناسایی شده که می توانیم در کنار همکاری‌های نفتی، انرژی و مخابراتی به آنها بپردازیم.

وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهوری دمکراتیک آفریقای جنوبی به تهران از آن به عنوان فرصتی برای برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور یاد کرد.

ماشابانه ضمن ابراز ناخرسندی از تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران تاکید کرد: این تحریم ها، کشور آفریقای جنوبی و کل منطقه آفریقا را تحت تاثیر قرارداده و با مشکلات فراوانی روبرو ساخته که باید با همکاری مشترک به راهکاری برای حل این معضل دست یابیم.

وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی تصریح کرد: دولت و ملت آفریقای جنوبی از مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 و نتایج خوبی که به دست آمده حمایت می کند.

وی بر گفتگوی کشورهای در حال توسعه و جنوب – جنوب برای مبارزه و ریشه‌کن کردن افراطی گری، تروریزم و خشونت تاکید کرد و گفت: نباید برای ریشه کن کردن خشونت به کشورهای دیگر متکی بود بلکه باید خود کشورهای در حال توسعه برای این مهم گام بردارند.

codex01x


نوشته شده در   دوشنبه 26 خرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode