ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 25 خرداد 1393     |     کد : 73694

لبیک عراق، به فتوای مرجعیت

هشدار شدیدالحن سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، به تجهیزکنندگان داعش:

پیر و جوان؛ زن و مرد، برای مقابله با مستخدمین اسرائیل به صحنه آمدند
لبیک عراق، به فتوای مرجعیت
هشدار شدیدالحن سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، به تجهیزکنندگان داعش:

خبرگزاری شبستان در مطلبی با عنوان «داعش و اوج استیصال استکبار در برابر اسلام» از قول حاج قاسم سلیمانی، خطاب داعش نوشت: «اگر پایتان به حرم سیدالشهدا(علیه‌السلام) برسد، با کسب اجازه از مقام عظمای ولایت، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، نماز جماعت ظهر را با سربازان امام خامنه‌ای در بقیع می‌خوانیم»
درپی حضور گسترده مردم در مراکز اعزام صادرشد
بیانیه جدید آیت الله سیستانی
درباره جهاد علیه داعش
دفتر آیت الله سیستانی با صدور بیانیه ای آخرین اظهارنظر این مرجع عالیقدر شیعیان درباره جهاد کفایی علیه تروریستهای داعش را منتشر کرد. بنابراین گزارش، آیت الله سیستانی تاکید کرده است در شرایط فعلی ضرورتی برای پیوستن کارمندان و افراد شاغل به جهاد کفایی وجود ندارد و آنها در صورت لزوم در آینده می توانند به جهاد علیه تروریستها بپیوندند.
خبرهای رسیده از عراق حاکی از آن است که مردم عراق برای لبیک گفتن به ندای مرجعیت دینی عراق به طور گسترده در مراکز اعزام حضور پیدا کرده و صف‌های طولانی تشکیل داده‌اند.

  تلویزیون عراق گزارش کرد که آیت الله سید علی سیستانی مرجع شیعیان آن کشور اعلام جهاد کفائی کرده است.
به گزارش شبکه العالم ، تلویزیون عراق تأکید کرد مرجع عالیقدر شیعیان عراق، مردم و نیروهای مسلح و امنیتی این کشور را به دفاع از عراق و مقدسات و مقابله شجاعانه با تروریست ها فراخواند.
«شیخ عبد المهدی کربلائی» نماینده آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در خطبه‌های نماز جمعه در مرقد مطهر امام حسین در شهر کربلای معلی، گفت: هر کسی که می‌تواند سلاح به دست گیرد و توان مقابله با ترویست‌ها را دارد، برای مقابله با تروریست‌ها داوطلب شود، زیرا دفاع از عراق وظیفه ملی است.
وی با اشاره به اینکه، مرجعیت شیعه از تلاش‌های نیروهای مسلح عراق در مقابله با گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند، افزود: ایشان این گروه‌ها را به شجاعت و صبر و پایداری دعوت می‌کند زیرا دفاع از عراق، وظیفه ملی است و همه باید برای دفاع از عراق وارد عمل شوند.
کربلائی، با بیان اینکه عراق با اوضاع بسیار خطرناکی روبرو شده است، افزود باید هوشیار باشیم که دفاع از عراق مسئولیت ملی و دینی خطیری است زیرا کشور و ملت عراق با چالش و خطری بزرگ روبرو شده‌اند و هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفته‌اند و درنتیجه همه اقشار و طایفه‌های ملت عراق در معرض این حمله قرار دارند و همگی باید با صبر و استقامت و شجاعانه سلاح در دست گیرند و با تروریست‌ها مقابله نمایند.
تروریست‌های داعش به همراهی بازماندگان حزب بعث و صدام حسین در کنار افرادی مانند عزت الدوری معاون صدام معدوم، در هفته‌های اخیرحملات وسیعی در شهرهای مختلف عراق بخصوص تکریت، سامرا و موصل انجام داده‌اند.
  * آیت الله شیخ بشیر نجفی: پیوستن به پلیس و ارتش عراق جهاد است
حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی یکی دیگر از مراجع تقلید عراق، خواستار پیوستن مردم به ارتش و پلیس شد و تأکید کرد عراق در مرحله‌ای به سر می برد که باید از آن دفاع کرد و هرکس به این وظیفه عمل کند مجاهد فی سبیل الله است و هرکس کشته شود شهید است.
به گزارش العالم، این مرجع شیعه خاطرنشان کرد: با توجه به شرائط کنونی عراق و اسلام، بر تمام مؤمنین واجب است که از میهن خود دفاع کنند، و آماده فدا کردن همه چیز بخاطر دفاع از سرزمین و ناموس و مال باشند و به نیروهای پلیس و ارتش بپیوندند.
وی از مردم عراق خواست با هماهنگی ادارات امنیتی به کمیته‌های متشکل از داوطلبین تحت فرماندهی رهبران آگاه و مخلص بپیوندند.
حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی تأکید کرد: هر کس به این وظیفه عمل کند از مجاهدین فی سبیل الله است و هر کس کشته شود شهید است.
 *  آیت الله مرتضی قزوینی، امام جماعت حرم امام حسین(ع) لباس رزم پوشید
امام جماعت حرم امام حسین(ع) در لبیک به حکم جهاد «آیت‌الله سیستانی» سلاح به دست گرفت و در سخنرانی خود در حرم مطهر امام حسین(ع) که با لباس رزم و سلاح در دست انجام می‌شد خواستار لبیک به حکم آیت الله سیستانی و حضور مردم در کنار ارتش برای نابودی داعش شد.
پایگاه اطلاع رسانی حج نوشت: آیت الله مرتضی قزوینی از علمای بزرگ کربلا روز گذشته و در پاسخ به حکم «آیت الله سیستانی» برای مقابله با گروه داعش و واجب کفائی خواندن آن، سلاح به دست گرفت.
 *  هزاران نفر از مردم کربلا برای نبرد با داعش راهی موصل شدند
در پی فتوای مراجع تقلید، بویژه آیت الله سیستانی، نیروهای مردمی هم قصد دارند به کمک ارتش بیایند تا سریع‌تر قائله‌ای را که تروریست‌های داعشی در مناطقی چون موصل ایجاد کرده اند پایان دهند.
شور و اشتیاق مردم عراق برای حضور داوطلبانه جهت مبارزه با داعش پس از صدور فتوای آیت الله سیستانی که علیه گروه داعش اعلام «جهاد کفائی» کرد،‌حیرت جهانیان را درپی داشته است.
 *  اعلام جهاد علمای اهل سنت علیه داعش
شیخ احمد الکبیسی عالم اهل سنت عراق نیز ضمن اعلان جهاد علیه تروریست ها در عراق گفت داعش عامل صهیونیست ها و عربستان است.
جمعیت اهل تسنن «علماء العراق» در استان بصره،
 اهل سنت عراق را در حرف و عمل در مقابل گروه تروریستی داعش و در کنار تمامیت ارضی عراق دانست.
شیخ محمد امین، از اعضای این جمعیت، گفت: امروز عراق مورد هجمه تکفیری‌های گمراه قرار گرفته که سعی دارد بخشی از عراق را به خود اختصاص داده و تروریسم را در عراق و کشورهای عربی، توسعه دهند.
این عالم اهل سنت عراق، تأکید کرد: هرکسی که این جماعت تروریستی را به اهل سنت مربوط بداند، 
قطعاً متوهم است.
وی در تأکید اظهاراتش گفت: چگونه این گروه می‌تواند از اهل سنت باشد و چگونه می‌توان کارهای داعش را انقلاب اهل‌سنت دانست، در حالیکه در موصل، بسیاری از اهل سنت را کشتند و آواره کردند.
این عالم سنی، اهل تسنن عراق را در کنار ارتش و نیروهای امنیتی دانست که در برابر داعش و هر کسی که بخواهد عراق را تکه‌ تکه کند، خواهند ایستاد و ادامه داد: هر زمانی که ارتش از ما بخواهد لباس روحانیت را کنار گذاشته و جامه رزم بر تن کنیم، ما آماده هستیم.



نوشته شده در   يکشنبه 25 خرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode