ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 22 خرداد 1393     |     کد : 73565

انتظار ظهور، اميدآفرين و نيروبخش است

پيروزي انقلاب اسلامي ايران تحقق يكي از همان وعده‌هاي اطمينان بخش به بشريت بود...


رهبر معظم انقلاب در بازديد از نمايشگاه توليدات علمي و پژوهشي مؤسسه دارالحديث
انتظار ظهور، اميدآفرين و نيروبخش است
پيروزي انقلاب اسلامي ايران تحقق يكي از همان وعده‌هاي اطمينان بخش به بشريت بود


در آستانه خجسته سالروز ولادت با سعادت منجي عالم بشريت حضرت صاحب‌الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامي ديروز از نمايشگاه مجموعه توليدات علمي و پژوهشي مؤسسه دارالحديث بازديد کردند. در جريان اين بازديد، دانشنامه امام مهدي (عج) که به همت اين مؤسسه تهيه شده است، ارائه شد.

رهبرانقلاب اسلامي بعد از اين بازديد، در جمع اساتيد، محققان، مسئولان و کارکنان مؤسسه دارالحديث و پژوهشگاه قرآن و حديث، ضمن تشکر صميمانه از تدوين دانشنامه امام مهدي (عج)، آن را نمونه برجسته اي از شناسايي خلاءها و مساله يابي درست و هديه اي ارزشمند به جامعه اسلامي و جامعه علمي، در آستانه عيد بزرگ نيمه شعبان، خواندند و افزودند: موضوع مهدويت و ظهور امام زمان‌(عج) وعده‌قطعي الهي است که محقق شدن وعده‌هايي که در طول تاريخ، به بشريت داده شده، در واقع نوعي اطمينان بخشي به انسان‌ها است که آن وعده بزرگ نيز حتماً محقق خواهد شد.

ايشان پيروزي انقلاب اسلامي ايران را تحقق يکي از همان وعده هاي اطمينان بخش به بشريت دانستند و گفتند: چه کسي تصور مي کرد که در اين منطقه بسيار حساس و در اين کشور بسيار مهم و در جايي که يک رژيم مورد حمايت کامل قدرت‌هاي بين‌المللي حضور داشت، انقلابي براساس دين و فقه و شريعت به پيروزي برسد؟

رهبرانقلاب اسلامي در همين خصوص به يک نمونه قرآني نيز اشاره کردند و افزودند: در قرآن کريم هنگامي که داستان کودکي حضرت موسي‌(ع) نقل مي شود، خداوند دو وعده به مادر آن حضرت مي دهد .

اول بازگرداندن آن کودکي که به دريا انداخته شده است و دوم رسيدن حضرت موسي (ع) به مقام پيامبري . حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: تحقق وعده اول از جانب خداوند متعال، در مدت کوتاهي، در واقع اطمينان بخشي براي وعده دوم بود که در سال‌هاي بعد محقق شد.

ايشان با اشاره به اين‌ که اعتقاد به امام‌زمان (عج) و سرانجامِ حرکت کاروان بشريت در اين دنيا، يکي از بخش‌هاي مهم جهان بيني اديان الهي است، افزودند: همه اديان الهي معتقدند که کاروان بشريت در پايان راه، به يک منزلگاه مطلوب و دلگشا و دلنشيني خواهد رسيد که مهمترين ويژگي آن عدالت است. ايشان گفتند: کاروان بشريت از ابتداي خلقت، در حال عبور از پيچ و خم هاي دشوار، خارزارها و لجنزارها است تا به يک مسير هموار و باز برسد که اين مسير هموار، همان دوران ظهور حضرت مهدي (عج) است. رهبرانقلاب اسلامي با تأکيد بر اين‌که تحقق شرايط مطلوب در دوران امام زمان (عج) به صورت دفعي نخواهد بود، خاطرنشان کردند: در آن دوران نيز تنازع ميان خير و شر در طبيعت بشر ادامه خواهد داشت و در کنار افراد خوب، افراد بد نيز خواهند بود اما شرايط آن دوران به گونه اي است که زمينه خوب شدن انسان‌ها و تحقق عدالت بسيار فراهم است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، پايان راه کاروان بشريت را بسيار اميدبخش خواندند و تأکيد کردند: انتظار فرج، انتظاري اميدبخش و نيروبخش است و روحيه انتظار يکي از بزرگترين دريچه‌هاي فرج براي جامعه اسلامي است.

ايشان در پايان از زحمات و تلاش‌هاي حجت‌الاسلام‌ و المسلمين ري‌شهري و اساتيد و محققان مؤسسه دارالحديث در تهيه دانشنامه امام‌مهدي‌(عج) قدرداني کردند.

پيش از سخنان رهبر انقلاب، حجت‌الاسلام و المسلمين محمدي ري‌شهري رئيس موسسه علمي فرهنگي دارالحديث در گزارشي با اشاره به رونمايي از دانشنامه امام‌مهدي‌(عج) در آستانه ولادت آن حضرت، اعتبارسنجي مضاعف منابع، استناد گسترده به منابع شيعه و سني، نقد و ارزيابي دلايل غيرنقلي مهدويت، جامعيت و گزيده‌نگاري، برخورداري از تبيين و تحليل و همچنين نقد و بررسي ديدگاه‌هاي مختلف، تبيين عقايد ديگر اديان درباره منجي، جمع‌بندي و تحليل گزارش‌هاي متعارض، پاسخگويي به پرسش‌ها و شبهات و هشدار درباره خرافه گرايي را از مهمترين خصوصيات دانشنامه امام مهدي(عج) خواند.


نوشته شده در   پنجشنبه 22 خرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode