ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 12 خرداد 1393     |     کد : 73073

رقابت 6 حافظ و 5 قاری، از 7 کشور، در مرحله نهائی

در آخرین مرحله سی‌و‌یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن انجام شد...


در آخرین مرحله سی‌و‌یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن انجام شد

رقابت 6 حافظ و 5 قاری، از 7 کشور، در مرحله نهائی

بعد از ظهر دیروز، مرحله پایانی رشته حفظ سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم انجام شد، که بر اساس قرعه کشی انجام شده به ترتیب مطیع الله مطمئن از افغانستان، عبدالقادر عبدالعزیز احمد عبدالعزیز از مصر، محمدلطفی سلیمانی از اندونزی، هارون مامادو حسن از نیجر و بهزاد هژبری از ایران به رقابت پرداختند.
در رشته قرائت نیز بعد از نماز و مغرب و عشاء در سالن اجلاس سران، پس از برگزاری مراسم قرعه کشی آغاز شد و بر اساس قرعه‌ی انجام شده، به ترتیب: قاریان مصر، تانزانیا، ایران، تاجیکستان، افغانستان و فیلیپین به رقابت پرداختند.
مرحله پایانی سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، دیروز، 11 خردادماه از ساعت 16 تا 22:30 در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار ‌شد و نمایندگان پنج کشور از میان 39 کشوری که در مرحله نیمه نهائی رشته حفظ حضور داشتندو نمایندگان شش کشور از میان 25 کشوری که در مرحله نیمه نهائی رشته قرائت حضور داشتند شب گذشته در آخرین خلقه رقابت‌ها، در رقابتی نفس‌گیر شرکت کردند و در نتیجه در رشته قرائت به ترتیب از به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.
فینالیست‌های سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در دو رشته حفظ و قرائت قرآن معرفی شدند تا بعد از ظهر دیروز رقابت سختی را آغاز کردند.
با پایان یافتن رقابت‌های مرحله نیمه نهائی سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران شنبه شب گذشته، دهم خردادماه، پایانی‌های این دوره از مسابقات در رشته قرائت و حفظ به رقابت پرداختند.
از میان 39 کشور که در مرحله نیمه نهائی رشته حفظ این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند، پنج کشور به مرحله فینال راه پیدا کرده‌اند و از میان 25 کشور که در مرحله نیمه نهائی رشته قرائت حضور داشتند نیز شش کشور به مرحله فینال این دوره از مسابقات راه پیدا کرده‌ بودند.
در رشته قرائت به ترتیب؛ محمد عسکر از فیلیپین، جعفر فردی از ایران، احمد حسین بلال از افغانستان، محمد رمضانی عیدی بینده از تانزانیا، ثمر‌الدین حمداُف از تاجیکستان و محمد یوسف عقل از مصر به مرحله عالی این دوره از رقابت‌ها راه یافتنه بودند.
همچنین، در رشته حفظ سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران نیز به ترتیب؛ بهزاد هژبری از ایران، عبدالعزیز احمد عبدالعزیز عبدالقادر از مصر، ذرکشی آرمین جافری از اندونزی، احمد عبد‌الرحمن از نیجریه و مطیع مطمئن از افغانستان در مرحله پایانی رقابت کردند.
 * اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور رئیس مجلس، امروز برگزار می‌شود
 امروز، ۱۲ خردادماه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، برگزیدگان این دوره از رقابت‌ها در دو رشته حفظ و قرائت و نفرات اول تا پنجم هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی معرفی و تجلیل خواهند شد.
مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز دوشنبه، 12 خردادماه از ساعت 17:30 در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه سخنرانان اصلی مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره مسبقات بین‌المللی قرآن هستند.


نوشته شده در   دوشنبه 12 خرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode