ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393     |     کد : 70968

وزیر ارشاد از تلاش‌های حجت‌الاسلام محمدی معاون قرآن و عترت دولت قبل قدردانی کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام محمدی معاون قرآن و عترت دولت قبل، تشکیل معاونت قرآن و عترت، تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی و بودجه قرآنی را حاصل تلاش وی دانست و گفت: وضع بودجه بد نیست و باید به خودمان متکی باشیم.

در سی‌وسومین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم:
وزیر ارشاد از تلاش‌های حجت‌الاسلام محمدی معاون قرآن و عترت دولت قبل قدردانی کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام محمدی معاون قرآن و عترت دولت قبل، تشکیل معاونت قرآن و عترت، تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی و بودجه قرآنی را حاصل تلاش وی دانست و گفت: وضع بودجه بد نیست و باید به خودمان متکی باشیم.
سی‌وسومین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم صبح امروز دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه 1392 با حضور «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه برگزار شد.
بنا بر این گزارش، جنتی در این نشست، با اشاره به عدم برگزاری جلسات این کمیسیون گفت: در طول 7 ماه گذشته توفیق نشد جلسات این کمیسیون برگزار شود البته باید بگویم در شورای توسعه فقط یک جلسه دعوت شدم که آن هم مصادف با جلسه رئیس‌جمهور بود اما امیدوارم با استقرار حجت‌الاسلام حشمتی امسال طبق تقویم زمان‌بندی در همه جلسات به جز زمان‌های استثناء شرکت کنم.
* تشکیل معاونت قرآن و عترت و بسیاری کارها نتیجه تلاش حجت‌الاسلام محمدی است
وی با تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام محمدی گفت: بسیاری از کارهایی که صورت گرفته از جمله تصویب منشور توسعه و اعتبارات قرآنی، نتیجه تلاش حجت‌الاسلام محمدی است و این وزارتخانه طی سال‌های اخیر معاونتی به نام معاونت قرآن عترت راه‌اندازی کرده که مایه افتخار است و باید بگویم این معاونت هم با تلاش‌های وی تشکیل شده است و از ایشان تشکر می‌کنم.
جنتی قرآن کریم را بزرگ‌ترین گنجینه بشر دانست و گفت: شناخت، درک و عمل به قرآن موجب سعادت دنیا و آخرت همه بشریت خواهد بود و هرچه قدر ما در این زمینه تلاش کنیم باز هم وظیفه خود را انجام نداده‌ایم.
* رهبری در دهه‌های اخیر عنایت ویژه‌ای به قرآن داشتند
وزیر ارشاد با اشاره به عنایت مقام معظم رهبری به قرآن کریم گفت: در دهه‌های اخیر مقام معظم رهبری بیش از همه مقامات به قرآن توجه داشتند و نشست‌هایی با قرآنیان برگزار کردند. از این رو ما هم باید در این راه تلاش ویژه‌ای داشته باشیم البته مجلس شورای اسلامی توجه خاصی به توسعه فرهنگ قرآنی دارد و راه‌اندازی فراکسیون قرآن و عترت نشان‌دهنده توجه نمایندگان به این مقوله است و دولت هم با عنایت‌هایی که به فعالیت‌های قرآنی دارد تلاش می‌کند مشکلات و تنگناها مرتفع شود.
* ساختار کمیسیون‌های سه‌گانه خوب است
جنتی با اشاره به ساختار خوب کمیسیون‌های سه‌گانه شورای توسعه گفت: شورای توسعه و کمیسیون‌های آن ساختار خوبی دارند و شرح وظایف در آن به خوبی مشخص شده اما سیاست‌ها و اولویت‌ها باید بررسی و دقیق‌تر بیان شود.
* استفاده از ظرفیت نهاد‌هائی مانند شهرداری
وی بهره‌گیری از همه نهادهای نظام در این کمیسیون‌ها را از اولویت‌های برنامه‌ها بیان کرد و گفت: بهره‌گیری از همه نهادها که خارج از مجموعه هستند کار مهمی است زیرا این امر فعالیت‌ها را در جهت نتیجه‌گیری مثبت قرار می‌دهد به عنوان مثال نهادی مانند شهرداری در این کمیسیون‌ها حضور ندارد در حالی که باید از ظرفیت و امکانات آن به خوبی استفاده شود.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در 4 سال گذشته گفت: خوشبختانه در 4 سال اخیر فعالیت‌های خوبی در حوزه قرآن صورت گرفته و ما باید در وزارت ارشاد از همه امکانات به خوبی استفاده کنیم.
جنتی با اشاره به رونق فیلم‌ها و سریال‌های قرآنی در سال‌های اخیر گفت: فیلم‌ها و سریال‌های قرآنی که در سال‌های اخیر ساخته شده انعکاس خوبی در سطح دنیا داشته و ما باید از این فرصت استفاده کنیم و به این فعالیت‌ها جهت دهیم.
* قرآن نقطه مشترک مسمانان است و بسیاری از مشکلات با آن رفع می‌شود
وزیر ارشاد با اشاره به ضرورت رشد فعالیت‌های بین‌الملل گفت: در حوزه بین‌الملل پیش از این فقط کار اعزام قاریان حافظان به مسابقات بین‌المللی انجام می‌شد اما باید تلاش کنیم کتب و تفاسیری که در حوزه قرآن نوشته شده را ترجمه و در اختیار همه مسلمانان قرار دهیم زیرا قرآن نقطه مشترک ما است و بسیاری از مشکلات به وسیله آن مرتفع می‌شود.
جنتی برگزاری نمایشگاه قرآن را فرصت خوبی برای عرضه فعالیت‌های مختلف بیان کرد و گفت: نمایشگاه قرآن فرصتی است که می‌توان در آن فعالیت‌های هنری و سایر برنامه‌ها را عرضه کرد و امید است امسال با کمک همه شما این نمایشگاه به خوبی برگزار شود.
* باید به بودجه جاری خود متکی باشیم
وی در پایان در خصوص بودجه فعالیت‌های قرآنی گفت: اوضاع بودجه به این صورت که آقای گروسی به آن اشاره کرد ناامیدکننده نیست و نباید همه مشکلات را به بودجه وصل کرد زیرا هرکدام از دستگاه‌ها بودجه جاری مشخصی دارند و باید در وهله اول متکی به بودجه جاری خودمان باشیم حال اگر در کنار آن مبالغ دیگری دریافت کردیم می‌توانیم به کار بگیریم.
* بیان نظرات نمایندگان دستگاه‌های مختلف قرآنی و مسئولان کارگروه‌های هفتگانه کمیسیون
* پس از 4 سال، کارگروه‌های تبلیغ و ترویج قرآن اصلاً
تشکیل نشده‌اند
بنا بر این گزارش، در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های مختلف قرآنی و مسئولان کارگروه‌های هفتگانه کمیسیون به بیان نظرات خود مبنی بر ارتقای فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی پرداختند.


نوشته شده در   چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode