ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 17 فروردين 1393     |     کد : 69967

میانه‌روی و اعتدال، شعار مشهورترین رقابت بین المللی قرآن

مراسم افتتاحیه بیست‌و‌یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر،دیروز، شنبه، 16 فروردین‌ماه، با حضور وزیر اوقاف مصر و قائم‌مقام شیخ الازهر و شماری از شخصیت‌های دینی این کشور در سالن اجتماعات الازهر در شهرک «نصر» قاهره برگزار شد.

گزارش افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن مصر
میانه‌روی و اعتدال، شعار مشهورترین رقابت بین المللی قرآن

مراسم افتتاحیه بیست‌و‌یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر،دیروز، شنبه، 16 فروردین‌ماه، با حضور وزیر اوقاف مصر و قائم‌مقام شیخ الازهر و شماری از شخصیت‌های دینی این کشور در سالن اجتماعات الازهر در شهرک «نصر» قاهره برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «صدی البلد»، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف و امور اسلامی مصر در مراسم افتتاحیه این مسابقات که با حمایت عدلی منصور، رئیس‌جمهور موقت مصر برگزار شده است، بر ضرورت تلاش اهالی قرآن برای نشر تسامح و دوری از افراط‌گرائی و خشونت تأکید کرد.
وی افزود: اسلام دین رحمت، مهربانی و امید است و تعالیم دین مبین اسلام به دور از مظاهر تندروی، خشونت، تروریست و به وحشت انداختن بندگان مؤمن است.
محمد مختار جمعه اظهار کرد: اهالی قرآن، بندگان خاص خدا هستند و در اسلام، قرآن و اهالی قرآن جایگاهی والا دارند.
وی همچنین تصریح کرد: هر لفظ و واژه‌ای از قرآن در جایگاه خود آمده است و هیچ واژه دیگری نمی‌تواند جایگزین آن شود.
وزیر اوقاف مصر تأکید کرد: واژگانی که در قرآن ذکر یا حذف شده است، خواست و هدف ذات اقدس الهی بوده و این مسئله بلاغت و اعجاز کلام وحی را نشان می‌دهد.
جمعه در پایان اظهار کرد: ما باید با برگزاری مسابقات قرآن و با کمک اهالی قرآن اهداف بزرگی همچون گسترش تسامح و مقابله با افراط‌گرائی را که جوامع از آن رنج می‌برند، محقق کنیم.
* قائم‌مقام شیخ الازهر، کتاب خدا را از اقدامات تروریستی مبرا دانست
عباس شومان، قائم‌مقام شیخ الازهر نیز در افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن مصر تأکید کرد: کتاب خدا از اقدامات تروریستی که به نام قرآن و اسلام انجام می‌شود، مبرا است.
عباس شومان در ادامه افزود: عجیب است که برخی جنایت‌هائی را مرتکب می‌شوند و به ارعاب غیرنظامیان اقدام می‌کنند، در حالی که ادعا دارند که چیزی که آن‌ها را به این مسئله تشویق می‌کند، قرآن است!
وی گفت: الازهر از حدود 1000 سال پیش پرچمدار اسلامی بوده که متمسک به آموزه‌های کتاب الهی است و این مرکز از هیچ تلاشی در زمینه خدمت به اسلام و مسلمانان دریغ نمی‌کند و پیوسته در خط میانه‌روی و اعتدال قرار دارد.
* سخنرانی داور اماراتی مسابقات قرآن مصر
«شیخ خالد احمد خیاط»، مبلغ اماراتی و داور بیست‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی مصر نیز ضمن سخنانی در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: مصر از جایگاه ویژه‌ای در جهان اسلام برخوردار است و وجود مرکز اسلامی الازهر در این کشور از ویژگی‌های بارز کشور مصر است.
وی افزود: مصر کشوری است که برای فعالیت‌ها و رخدادهای قرآنی اهمیت و اعتبار ویژه‌ای قائل است و این کشور پیرو شیوه میانه‌رو قرآنی است.
بنا بر گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «صدی البلد»، بیست‌و‌یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر دیروز با حضور 65 شرکت‌کننده از 50 کشور عربی و اسلامی در شهرک «نصر» قاهره آغاز شد و داورانی از کشورهای مصر، امارات، بحرین، موریتانی و عربستان از اعضای کمیته داوران این مسابقات هستند.
صابر ابوعرب، وزیر فرهنگ مصر و تعداد دیگری از مقامات این کشور نیز در مراسم افتتاحیه مسابقات حضور داشتند. این رقابت‌ها به مدت یک هفته ادامه دارد.
 


نوشته شده در   يکشنبه 17 فروردين 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode