ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 14 اسفند 1392     |     کد : 68469

تجلیل وزیر ارشاد از نخبگان قرآنی آذربایجان شرقی

سومین همایش تجلیل از نخبگان قرآنی و معرفی نفرات برتر سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان آذربایجان شرقی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی در تالار مصلای اعظم امام خمینی تبریز برگزار شد.

دیروز در در سومین همایش تجلیل از نخبگان قرآنی صورت گرفت
تجلیل وزیر ارشاد از نخبگان قرآنی آذربایجان شرقی

سومین همایش تجلیل از نخبگان قرآنی و معرفی نفرات برتر سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان آذربایجان شرقی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی در تالار مصلای اعظم امام خمینی تبریز برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان آذربایجان شرقی و سومین همایش تجلیل از نخبگان قرآنی استان، در سخنانی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی، تلاش‌های بسیاری برای تفسیر و تعمق در مفاهیم قرآن انجام شده و امروز نهضت انس با قرآن در کشور، نهضت رو به رشدی است.
علی جنتی با بیان این که ادبیات و هنر این سرزمین با قرآن عجین شده است، افزود: انس با قرآن، روح انسان را تزکیه و پاکیزه می‌کند و تلاوت قرآن زنگارهای دل را صیقل می‌دهد.
وی اضافه کرد: با افزایش فرهنگ قرانی و قرآن پژوهی هم در زمینه حفظ، تلاوت و هم تفکر در معنی قران در جامعه و چاپ صدها کتاب در مورد قرآن افزایش یافته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین پس از این مراسم از بخش‌های مختلف کتابخانه و قرائت‌خانه مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز دیدن کرد.
* نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
* عمل به قرآن، حلال مشکلات فرهنگی، اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی
آیت الله محسن مجتهد شبستری در این همایش بزرگ طی سخنانی گفت: طبق فرموده پیامبر اکرم (ص) حاملان قرآن اشراف و بزرگان روی زمین هستند، همان کسانی که با قرآن مانوس شده با مفاهیم قرآنی آشنا شده وعامل به آن هستند.
وی با بیان اینکه فرزندان ما زبان انگلیسی را به خوبی به صورت محاوره صحبت می کنند و لی با زبان قرآن آشنایی ندارند، گفت: باید زبان عربی را به عنوان زبان قرآن به صورت محاوره به فرزندان خود آموزش دهیم و این در حالی است که متاسفانه امروزه حتی در حوزه علمیه نیز زبان عربی به صورت محاوره تدریس نمی شود.
آیت الله شبستری تاکید کرد: در هر زمانی که فتنه ها بر مردم چیره شد مردم باید با تمسک به قرآن به دستورات آن عمل کنند و عمل به قرآن، حلال مشکلات فرهنگی، اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی است.
امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: مردم در انقلاب اسلامی ایران به آیات متعدد قرآن دقت و عمل کردند و همین امر باعث پیروزی انقلاب شد.
وی افزود: امام خمینی(ره) به آیه قرآن مبنی بر اینکه به ستمگران اعتماد نکنید دقت نموده و آن را به مردم ابلاغ و تفسیر کردند.
وی ادامه داد: آیه»اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم» بدین معنا که در زمان غیبت رسول و امامان معصوم در جامعه باید از ولی فقیه پیروی کنیم و مردم با عمل به این آیه امام خمینی(ره) را به عنوان رهبر و پیشوای خود قرار داده و با اطاعت و پشتیبانی از ایشان انقلاب را به پیروزی رساندند.
آیت الله شبستری درخواست کرد؛ آموزش و پرورش و دانشگاه بیش از پیش به قرآن و آموزه های آن توجه کرده و آینده سازان کشور را با دستورات الهی آشنا سازند.
در این مراسم از نفرات برتر سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان آذربایجان شرقی و جمعی از نخبگان قرآنی استان با اهدای لوح سپاس و هدیه، قدردانی شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 14 اسفند 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode