ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 12 اسفند 1392     |     کد : 68320

چرا دانشمندان ما را ترور کردید؟

رئیس‌جمهور با بیان اینکه زکات علم آن است که علم را در اختیار دیگران قرار دهیم، گفت: کشورهای صنعتی برای حفظ سلطه و قدرت خود علم و فناوری را حق انحصاری خود می‌دانستند...

رئیس‌جمهور، خطاب به غرب:
چرا دانشمندان ما را ترور کردید؟

رئیس‌جمهور با بیان اینکه زکات علم آن است که علم را در اختیار دیگران قرار دهیم، گفت: کشورهای صنعتی برای حفظ سلطه و قدرت خود علم و فناوری را حق انحصاری خود می‌دانستند تا جائی که دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی آنها به خود اجازه می‌دادند که دانشمندان ما را ترور کنند تا توسعه و پیشرفت در این کشور تحقق نیابد.
* غرب در دوران سیاه قبل از رنسانس نور علم و دانش را از این سرزمین می‌دید
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی اظهار کرد: آن دوران که ایران اسلامی و اندیشمندان مسلمان این سرزمین پرچمدار علم و دانش بودند بدون منت این دانش را در اختیار دیگران قرار دادند و دنیای غرب در دوران سیاه قبل از رنسانس نور علم و دانش را از این سرزمین می‌دید و از آن بهره می‌جست.
* کشورهای صنعتی دانشمندان ما را ترور کردند تا توسعه و پیشرفت در این کشور تحقق نیابد
وی با بیان این‌که علم و فناوری قدرت‌آفرین و توسعه‌آفرین است، تصریح کرد: در دورانی که شرایط دگرگون شد، کشورهای صنعتی برای حفظ سلطه و قدرت خود علم و فناوری را حق انحصاری خود می‌دانستند تا جائی که دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی آنها به خود اجازه می‌دادند که دانشمندان ما را ترور کنند تا توسعه و پیشرفت در این کشور تحقق نیابد.
* برای چه دانشمندان ما را ترور کردید؟
رئیس‌جمهور اضافه کرد: کشورهای سلطه‌گر می‌دانستند که علم هسته‌ای و فناوری هسته‌ای در ایران در مسیر صلح‌آمیز است و در این رابطه تردید نداشتند چون هزاران ساعت آژانس در این کشور بازرسی کرده است و اعلام کرده بود هیچ علامتی از انحراف از مسیر صلح‌آمیز به سمت نظامی اتفاق نیفتاده است و فعالیت ایران صرفا صلح‌آمیز است پس برای چه دانشمندان ما را ترور کردید؟ و متخصصین موشکی ما را که موشک‌هائی صرفا برای دفاع از کشور ساخته بودند را از بین بردید.
* غربی‌ها امضای خود را زیر پا گذاشتند
روحانی با تأکید بر این‌که زکات علم، ترویج علم است، افزود: غرب در ان‌پی‌تی تعهد کرده است که فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را در اختیار کشورهائی قرار دهد که دارنده آن نیستند، اما امضای خود را زیر پا گذاشتند.
* فرهنگ و تمدن ایرانی در کنار تمدن اسلامی  افتخارات بزرگی را آفرید
رئیس‌جمهور در آغاز سخنرانی خود در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با بیان این‌که جشنواره رازی، فارابی و خوارزمی هر کدام نمادی از پیوند میان زنجیره دانش، پژوهش و فناوری هستند که در نهایت هدفش توسعه علمی کشور است، گفت: ایران ما آن زمان که فرهنگ و تمدن ایرانی با اشتیاق فرهنگ و تمدن اسلامی را در آغوش کشید در کنار هم افتخارات بزرگی را آفرید.
* دانشمندان ما دروازه علم را به روی جهانیان باز کردند
روحانی با بیان این‌که خوارزمی‌ها، فارابی‌ها، ابن‌سیناها و بیرونی‌ها و بسیاری از دانشمندان بزرگ ما توانستند دروازه علم و دانش را از ایران به روی جهانیان باز کنند، اظهار کرد: متأسفم از زمانی که علم و دانش و فناوری ایدئولوژیک شد یعنی قدرت‌های بزرگ از شرق و غرب علم و فناوری را ابزاری برای قدرت، توفق و یا سلطه خود تلقی کردند، به دنبال توسعه انحصاری افتادند.
* از زمانی که ایران افول علمی پیدا کرد که سلطه‌گران و دیکتاتوران بر این کشور مسلط شدند
وی با بیان این‌که علم و فناوری از دید اسلام بدون مرز است، خاطرنشان کرد: آن دوران که در سرزمین ایران دوران شکوفائی و تولید علم و فناوری بود و ایران میراث‌دار این گنجینه بزرگ بود آن را در اختیار دیگران قرار داد، اما از زمانی که ایران افول علمی پیدا کرد که سلطه‌گران و دیکتاتوران بر این کشور مسلط شدند و پیداست در دوران سلطه خارجی و حکومت استبدادی علم و فناوری رشد نخواهد کرد پس دست نیازمان را در آن دوران به سمت دیگران دراز کردیم و آنها به مقداری که به مصلحت منافع خود می‌دیدند علم و دانش را در اختیار ما گذاشتند.
* علم و دانش زمانی رشد می‌یابد که استقلال باشد
رئیس‌جمهور با بیان این‌که دوران توقف و ایستادگی در ایران چند قرن به طول انجامید، افزود: خوشبختانه مردم ما با انقلاب اسلامی دوران احیا و بالندگی را در زمینه علم و فناوری و پژوهش به وجود آوردند چون علم و دانش زمانی رشد می‌یابد که استقلال باشد و استعمار برود یعنی حکومت مردم‌سالار و ملی باشد و استبداد برود و آزادی باشد و اختناق از جامعه و جامعه علمی رخت بر بندد و آنجاست که کشور شاهد حرکت به سمت جلو خواهد بود.


نوشته شده در   دوشنبه 12 اسفند 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode