ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 28 بهمن 1392     |     کد : 67489

بزودی شورای قرآن و عترت در قوه قضائیه تأسیس می‌شود

مراسم اختتامیه سراسری قرآن کریم کارکنان دستگاه قضایی عصر دیروز با حضور آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در مجتمع فرهنگی ، ورزشی شهید...

دیروز، در مراسم پایانی مسابقات سراسری قرآن کریم اعلان شد:
بزودی شورای قرآن و عترت در قوه قضائیه تأسیس می‌شود

مراسم اختتامیه سراسری قرآن کریم کارکنان دستگاه قضایی عصر دیروز با حضور آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در مجتمع فرهنگی ، ورزشی شهید بهشتی قوه قضائیه برگزار شد و و حجت‌الاسلام والمسلمین «هادی صادقی» معاون فرهنگی قوه قضائیه در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری مسابقات، اعلان کرد: بزودی شورای قرآن و عترت دستگاه قضا تأسیس می‌شود
* آیت الله آملی لاریجانی، رئیس دستگاه قضا؛
* قرآن باید در همه امور روزمره زندگیمان جاری و ساری باشد
آیت الله آملی لاریجانی در این مراسم اظهار داشت: برگزاری چنین مسابقات قرآنی آثار و تبعات مثبتی در قوه قضائیه به جا می گذارد. قرآن یکی از خوان های نعمت الهی و معرفت الله است که گسترده شده و عالمیان بر سر آن نشسته اند.
وی افزود: همه عالمیان بر اساس سعه وجودشان از این سفره الهی بهره می گیرند  و به مراتب و درجات بالایی می رسند.  
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حلاوت خاصی در آواهای قرآنی وجود دارد گفت: بخشی از این حلاوت ناشی از معنا، بخش دیگر ناشی از جنبه های زیباشناسی اصوات قرآنی است.
وی گفت: در روایتی از امام علی (ع) نقل می شود که ما میراث داریم قرآنی هستیم که با آن جبال فیض داده می شود و این قرآن مرده را زنده می کند.رسیدن به حقیقت قرآن نیازمند ابزاری است یکی از مهمترین ابزارها که خیلی وقتها مغفول است توجه به حقیقتی است که قرآن را نازل کرده است.
وی خاطر نشان کرد: این غفلت پشت غفلت است که وضع ما را به این روز انداخته است. اما ما باید بیاییم و این کلید را به کار ببریم که آن کلید توجه به کسی است که قرآن را نازل کرده است.
آملی لاریجانی گفت: یکی از خصوصیات قرآن این است که معانی آن در هر بار تحول متفاوت شده و پنجره جدیدی پیش روی انسان می‌گشاید.
وی گفت: برای مثال در سوره حمد به این نکته اشاره می‌شود که خداوندا ما را به راه راست هدایت کن و جالب اینجاست که در آیه‌ای دیگر صراط مستقیم معنی شده و به این ترتیب با کنار هم گذاشتن این دو آیه می‌توانیم تدبیر درستی در آیات قرآن داشته باشیم.
رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از نقاطی که باید به آن توجه کرد این است که برای فهمیدن قرآن مستلزم داشتن ابزار و وسایلی هستیم که یکی از این ابزارها توجه ویژه به سرمنشأ نزول قرآن است که همانا این سرمنشأ حق تعالی است.
آملی لاریجانی گفت: متأسفانه ما امروز فراموش کرده‌ایم که قرآن وسیله ترقی ما است و با این قرآن می‌توان به درجات رفیع رسید.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به این نکته که حاملان قرآن و اصحاب لیل همانا برگزیدگان هستند گفت: حال اصحاب لیل حال حزن است و آنها کسانی هستند که مکرراً ذکر یونسیه را تلاوت می‌کنند.
آملی لاریجانی گفت: مفهوم ذکر یونسیه این است که ما به حدود الهی تعدی کرده‌ایم و همانا نتیجه این تعدی ظلم به خودمان شده است و ما به این شکل ظالمان به نفس خود قلمداد می‌شویم.
رئیس قوه قضائیه به فواید تدبر و تعقل در قرآن اشاره کرد و گفت: باید قرآن در متن زندگی ما گنجانده شده و سرلوحه زندگی ما قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی در مراسم اختتامیه سراسری قرآن کریم خبرداد
* تأسیس شورای قرآن و عترت دستگاه قضا در آینده‌ای نزدیک
معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: به زودی شورای قرآن و عترت و همچنین طرح آموزش قرآن مجازی در دستگاه قضایی ایجاد خواهد شد
حجت‌الاسلام والمسلمین «هادی صادقی» معاون فرهنگی قوه قضائیه در اظهار داشت: این مراسم به منظور تجلیل از قرآنیان دستگاه قضایی برگزار شده است که این تجلیل تنها از چند شخص به عمل نمی‌آید بلکه آنها به نمایندگی از تمامی کسانی که اهل قرآن هستند و با آن مانوس‌اند و زندگی خود را براساس آن بنا می‌نهند مورد تجلیل واقع می‌شود.  
 وی ادامه داد: در این محفل در حقیقت می‌خواهیم از هر کسی که قرآن را سرلوحه کار و زندگی خود قرار می‌دهد تجلیل و تقدیر کنیم.  
معاون فرهنگی قوه قضائیه تاکید کرد: دستگاه قضایی از جمله نهادهایی است که با هدف اقامه قسط برپا شده، بنابراین این دستگاه باید در مسیر قرآن حرکت کند به طوری که فرهنگ حاکم بر رفتار ما قرآنی شود چرا که قرآن چراغ راهنمای دستگاه قضایی است.  
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی ادامه داد: قرآن کتابی فراتر از فرهنگ، زبان و هر عصر و زمانی است و معانی آن فراتر از همه اینگونه محدودیت‌ها است چرا که کلام خداوند بوده و همچون خداوند فراتر از زمان و مکان است.  
وی با بیان اینکه کسانی هستند که می‌کوشند قرآن را تاریخ‌مند کنند و از الهیات و قدوسیت آن بکاهند، اظهارداشت: در برابر این طرز تفکر غلط که خصیصه نفاق است و در ظاهری از حق خود را جلوه می‌دهد باید با صدای رسا روشنگری کنیم که قرآن کتابی فراتر از همه این محدودیت‌ها است.  
 وی تصریح کرد:‌ قرآن تنها گوهر الهی است که در دست بشر است لذا باید در نگاه، عمل، نظر و زندگی اجتماعی آنرا ارج نهیم.  
این مقام سئول ادامه داد: مسابقات قرآنی در 4 مرحله برگزار شد به طوری که اولین مرحله آن درشهرستان بوده که 5 هزار و 364 نفر از قضات و همکاران قضایی در آن شرکت کردند.  
وی افزود: مرحله دوم مسابقات قرآنی در استان‌ها بوده که 3هزار و 745 نفر در آن شرکت داشته و در مرحله سوم که منطقه‌ای بوده 1265 نفر در آن شرکت داشتند.  
در پایان خاطرنشان کرد:‌ در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی که در مرحله کشوری برگزار شد در مجموع 111 نفر در این بخش نهایی شرکت کردند و این در حالی است که به زودی شورای قرآن و عترت که متولی امور مربوط به قرآن است و همچنین طرح آموزش قرآن مجازی در دستگاه قضایی ایجاد خواهد شد.
در پایان این مراسم از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان دستگاه قضایی تقدیر به عمل آمد.
 


نوشته شده در   دوشنبه 28 بهمن 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode