ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 25 دي 1392     |     کد : 65649

سفرهای‌دریائی به عتبات‌عالیات در نوروز

معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از احتمال راه اندازی سفرهای دریائی عتبات عالیات برای ایام عید نوروز خبر داد.

معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از احتمال راه اندازی سفرهای دریائی عتبات عالیات برای ایام عید نوروز خبر داد.
*سفر مسئولان حج و زیارت ایران به عراق
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت دیروز برای پیگیری تفاهم‌نامه‌های قبلی امضاء شده با طرف عراقی و ساختارمندکردن قیمت‌های دریافتی از زائران ایرانی عازم عراق شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت دیروز  24 دی ماه ،در رأس هیئتی عازم عراق شدند.
سعید اوحدی در خصوص اهداف این سفر گفت: قبلاً تفاهم‌نامه‌ای با وزیر گردشگری عراق امضاء شده است که برای پیگیری اجرایی شدن مفاد آن این سفر صورت می‌گیرد.اوحدی تصریح کرد: بحث جدی مذاکرات با طرف عراقی در خصوص ساختار‌‌مندی و نظام‌بخشی به مبالغی است که از زائران ایرانی گرفته می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است روادید سفر به عراق برای زائران ایرانی حذف شود، گفت: روادید حذف نمی‌شود اما به دنبال نظام‌مند شدن قیمت‌های سفر به عتبات عالیات هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی هم اندیشی: ناصر خدر نژاد گفت: دیروز نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و رئیس سازمان سفری را به کشور عراق داشتند تا آخرین رایزنی‌ها و بررسی تمهیدات سفرهای عتبات را انجام دهند و توافقات نهائی انجام شود.
وی ادامه داد: پس از اتمام رایزنی‌ها قیمت نهائی و زمان ثبت نام سفرهای عتبات عالیات برای ایام نوروز نهائی و اعلام می‌شود و پیش‌بینی می‌شود از ابتدای بهمن‌ ثبت نام‌ها آغاز شود.
خدرنژاد در خصوص راه‌اندازی سفرهای دریائی نیز گفت: بررسی‌ها انجام شده است و از کشتی که برای این منظور در نظر گرفته شده بود بازدید کردیم و اگر مشکل خاصی ایجاد نشود ممکن است در بسته‌های نوروزی به عتبات عالیات این مورد نیز افزوده شود تا افرادی که تمایل دارند بتوانند از مسیر دریائی سفر خود را انجام دهند.
پیش از این مسعود اخوان مدیرکل پیشین عتبات عالیات در گفت‌و گو با فارس گفته بود
 امکان اعزام زائران به صورت دریائی به عتبات عالیات فراهم شده است و در صورتیکه فرد یا گروهی درخواست اعزام دریائی داشته باشند این امکان وجود دارد که مسیر بندر خرمشهر تا بندر بصره را از طریق دریائی طی کنند.
وی در خصوص هزینه‌های سفر دریائی نیز گفته بود: هزینه اعزام به عتبات عالیات از طریق دریائی بستگی به هزینه‌های اعلام شده دارد که اگر هزینه‌ها از هزینه اعزام با هواپیما کمتر باشد هزینه اعزام دریائی نیز کمتر می‌شود و هزینه اعزام دریائی از اعزام از طریق اتوبوس بیشتر می‌شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 25 دي 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode