ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 دي 1392     |     کد : 65092

تأکید امام خامنه‌ای بر تعیین درجة قاریان

سرابی گفت: امام خامنه‌ای در سال 1370 بر این نکته تأکید داشتند که باید ملاک‌های یک قاری کامل جمهوری اسلامی ایران مشخص شود.

«سیدعلی سرابی» دبیر شورای ارزیابی اعلان کرد:
تأکید امام خامنه‌ای بر تعیین درجة قاریان

  سرابی گفت: امام خامنه‌ای در سال 1370 بر این نکته تأکید داشتند که باید ملاک‌های یک قاری کامل جمهوری اسلامی ایران مشخص شود.
نشست خبری سومین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم با حضور «سیدعلی سرابی» دبیر شورای ارزیابی و محمدتقی میرزاجانی مدیر برنامه‌ریزی و اجرایی طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم، دیروز 14 دی‌ماه 1392 در شورای عالی قرآن برگزار شد.
در ابتدای نشست، میرزاجانی طی سخنانی با اشاره به اهداف طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم گفت: این طرح با هدف ارتقای علمی و فرهنگی قاریان و مدرسان و تسهیل تعامل دستگاه‌ها با این افراد در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی ارائه شده است.
* تأکید امام خامنه‌ای بر تعیین درجه قاریان
در ادامه سرابی با اشاره به خواست امام خامنه‌ای برای تعیین حدود قاری کامل اظهار داشت: از اواسط دهه 70 و با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید حدی برای قاری کامل معلوم شود تا مشخص شود قاری کامل چه کسی است، طرح‌های مختلفی به این منظور ارائه شد و در اواخر دهه 80 طرحی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به بحث گذاشته شد که هم‌زمان با تأسیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، این طرح به تصویب رسید و اجرای آن برعهده شورای عالی قرآن گذاشته شد.
وی در خصوص برگزاری این طرح اظهار داشت: در این مصوبه پیش‌بینی شده که اساتید با حضور در شورای ارزیابی، مراحل اجرای طرح را برنامه‌ریزی و آن را مورد نظارت و تصویب قرار دهند، همچنین نمایندگانی از وزارتخانه‌های ارشاد، علوم و بهداشت، سازمان اوقاف و امورخیریه، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی، شورای عالی قرآن و برخی نهادهای دیگر در این شورا حضور دارند.
* سومین دوره طرح
از 15 دی‌ماه 1392 آغاز می‌شود
سرابی از دریافت مدرک توسط 33 نفر در دو دوره گذشته طرح خبر داد و گفت: در سال‌های 90 و 91، دو دوره از طرح ارزیابی برگزار شده که طی آن 33 نفر در گرایش‌های مختلف موفق به اخذ گواهینامه طرح شده‌اند. همچنین بر اساس تقویم پیش‌بینی شده، سومین دوره طرح از 15 دی‌ماه 1392 آغاز می‌شود.
قائم مقام شورای عالی قرآن در خصوص مهلت ارسال آثار به دبیرخانه طرح اظهار داشت: نام‌نویسی داوطلبان از 15 دی‌ماه آغاز و افراد تا 15 بهمن‌ماه می‌توانند جهت ثبت‌نام و ارسال اثر اقدام کنند. همچنین ارزیابی اولیه تا پایان سال برگزار و آزمون‌های کتبی و عملی در سال آینده برگزار می‌شود.
وی با اشاره به نام‌نویسی حدود یک‌هزار و 500 نفر در دوره‌های اول و دوم طرح اظهار داشت: دوره‌های اول و دوم طرح ارزیابی در سال‌های 90 و 91 برگزار شد که طی آن حدود یک‌هزار و 500 نفر در این دو دوره شرکت کردند، البته با برگزاری مراحل مختلف، این نفرات کاهش پیدا کردند و نهایتاً در اختتامیه نمایشگاه قرآن 33 نفر موفق به کسب مدارک درجات 1 تا 4 طرح شدند.
* امسال نیز به تعدادی از اساتید
مدرک افتخاری اعطا می‌شود
سرابی با اشاره به اعطای مدرک به برخی از اساتید قرآن کریم اظهار داشت: سال گذشته 4 نفر از اساتید طراز اول قرآن کریم مدرک طرح را به صورت افتخاری دریافت کردند، البته اعطای مدرک بدون آزمون جزو مصوبات طرح است و برای افراد خاصی که توانایی آنها محرز باشد، بدون آزمون مدرک صادر می‌شود. همچنین امسال هم مانند سال گذشته به تعدادی از این افراد مدرک اعطا خواهد شد.
وی افزود: اکثر افرادی که در این طرح ثبت نام کرد‌ه‌اند، خواهان گذراندن آزمون در مدارک درجه یک و درجه دو بودند و از این جهت تعداد کمی موفق به گذراندن آزمون‌ها شدند.
قائم مقام شورای عالی قرآن در خصوص قاریان توانمند و بین‌المللی اظهار داشت: برخی از افراد توانمند و عنوان‌دار می‌توانند طی مصوبه‌ای جدید، در آزمون‌هایی که در شأن آنهاست شرکت کنند، به این صورت که برخی از مفاد که توانایی آنها در آن محرز است، برای این افراد برگزار نمی‌شود.


نوشته شده در   يکشنبه 15 دي 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode