ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 دي 1392     |     کد : 64448

اتصال صف‌های نماز 000/000/20 نفره، از نجف تا کربلا

رئیس امور دینی حرم مطهر امام حسین(ع) از برگزاری طولانی ترین نماز جماعت جهان در راه کربلا- نجف با همکاری مرجعیت عالی دینی در نجف و برخی از اساتید و طلاب حوزه علمیه و حرم مطهر امام حسین(ع) خبر داد.

علیرغم تهدید‌ات مکرر مستخدم اسرائیل، در مراسم اربعین صورت گرفت:
اتصال صف‌های نماز 000/000/20 نفره، از نجف تا کربلا

رئیس امور دینی حرم مطهر امام حسین(ع) از برگزاری طولانی ترین نماز جماعت جهان در راه کربلا- نجف با همکاری مرجعیت عالی دینی در نجف و برخی از اساتید و طلاب حوزه علمیه و حرم مطهر امام حسین(ع) خبر داد.
تعداد زائران اربعین حسینی که تا دیروز توفیق حضور در کربلا را یافتند به ۲۰ ملیون نفر رسید و کلیه تدابیر امنیتی و خدماتی اندیشیده شده است. برخی مقامات عراقی اعلام کردند: کلیه تدابیر امنیتی و خدماتی اندیشیده شده است.
به گزارش الشرق الاوسط، منابع خبری محلی در عراق گزارش دادند که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف جهان برای برپایی مراسم زیارت اربعین حسینی وارد عراق شدند، این تعداد از زائران به میلیون‌ها عراقی که باوجود تهدید‌های امنیتی فراوان از سوی گروه‌های تکفیری باپای پیاده به سوی کربلا درحرکت بودند پیوستند.
وزارت کشور عراق نیز اعلام کرده که این کشور پذیرای ۱.۳ میلیون زائر خارجی از کشور‌های عربی و اسلامی مختلف و همچنین مسلمانان اروپا بوده است.
از سوی دیگر یکی از مقامات عراقی آگاه به الشرق‌الاوسط اعلام گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تعداد زائران کربلا در مراسم اربعین امسال به ۲۰ ملیون نفر برسد، دولت کلیه تدابیر امنیتی و خدماتی را برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) تدارک دیده است.
«سعید معن» سخنگوی وزارت کشور عراق نیز اعلام کرد: فرماندهی کلیه نقاط مرزی در حال خدمت رسانی و تسهیل امور زائران گرامی امام حسین (ع) هستند تا بتوانند هرچه راحت تر برای برپائی مراسم زیارت اربعین حسینی وارد عراق شوند.
* حضور یک مرجع تقلید
در راهپیمایی اربعین
حضرت آیت الله سید محمدسعید حکیم از مراجع عراق در جمع زائران اربعین حضور یافتند.
حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع عراق بعد از حضور در جمع راهپیمایان و عزاداران حسینی گفت: پیام این راهپیمایی میلیونی این است که حسین(ع) راهی طولانی را برای حفظ ارزش‌ها پیمود.
 وی همچنین به زائران حسینی به خاطر این راهپیمایی بزرگ از مسیرهای مختلف به سوی قبله آزادگان تبریک گفته و از شرکت خالصانه تمام گروه‌ها و طبقات در این راهپیمایی تجلیل کرد.
* طولانی‌ترین نماز جماعت جهان
در راه کربلا
رئیس امور دینی حرم مطهر امام حسین(ع) از برگزاری طولانی ترین نماز جماعت جهان در راه کربلا- نجف با همکاری مرجعیت عالی دینی در نجف و برخی از اساتید و طلاب حوزه علمیه و حرم مطهر امام حسین(ع) خبر داد.
به گزارش خبرگزاری نون عراق: «شیخ رائد الحیدری» با بیان مطلب فوق گفت: هدف از برگزرای این طرح، رساندن زائران به نوعی آگاهی و شعور دینی است.
الحیدری با اشاره اینکه این طرح از سوی حرم مطهر امام حسین(ع) و حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس در راه کربلا – نجف برنامه ریزی شده و در همین راستا بیش از یک میلیون نسخه کتاب، کتابچه و سی دی تکثیر شده و بین زائران منتشر شده است، افزود: شمار مبلغان این طرح نزدیک به هزار مبلغ زن و مرد می‌رسد که در محورهای شهر کربلا، نجف – کربلا، بابل – کربلا، بغداد- کربلا، نجف- المثنی، نجف- میسان، نجف- واسط، قادسیه- نجف و بابل – نجف مستقر شده‌اند.
وی با بیان اینکه این مبلغان نماز جماعت را در راه کربلا- نجف در روز هجدهم و نوزدهم صفر برگزار کردند، خاطرنشان کرد: این نماز طولانی ترین نماز جماعت در جهان است و اینکه حرم مطهر امام حسین(ع) اتومبیل‌هائی را برای انتقال مبلغان به اماکن تبلیغ برای پاسخگویی به مسائل زائران مهیا کرده بود.
این مسئول حرم مطهر امام حسین(ع) با اشاره به اینکه بخش امور دینی این حرم شماری مبلغ را در کاروان‌های حسینی و شهرهای زائران وابسته به آستان قدس حسینی جهت تبلیغ مستقر کرده، تأکید کرد: نزدیک به پانصد بانوی مبلغ نیز به سوالات شرعی زنان پاسخ می‌دادند.
* دو دونده ایران
از نجف تا کربلا را دویدند
حسین فاضلی و خردمند حیدری، دو دونده پیشکسوت ایران مسیر نجف تا کربلا را دویدند.
حسین فاضلی، در این رابطه اظهار کرد: از یک سال پیش تصمیم داشتیم فاصله نجف تا کربلا را بدویم که خوشبختانه از طریق وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران و با همکاری کانون اتومبیلرانی و جهانگردی ایران این اتفاق رخ داد و من و خردمند حیدری توانستیم در دو روز متوالی فاصله 80 کیلومتری نجف تا کربلا را بدویم. ما با این حرکت خود پیام صلح و دوستی مقام معظم رهبری را به کل شیعیان جهان رساندیم و در این میان هدایایی را به رسم یادبود به مسئولان امور فرهنگی شهر کربلا اهدا کردیم.
وی افزود: زمانی که در حال طی کردن مسیر نجف تا کربلا بودیم مورد استقبال شیعیان قرار گرفتیم.
فاضلی در پایان از حضور در مسابقات بین‌المللی دوی ماراتن پیشکسوتان خبر داد و گفت: چهارم بهمن ماه من و خردمند حیدری در مسابقات بین‌المللی دوی ماراتن که ویژه پیشکسوتان است و در کشور امارات برگزار می‌شود شرکت خواهیم کرد و در ماده 10 کیلومتر به رقابت می‌پردازیم.
*********** مهمانان تازه مسلمان زائر اربعین امام حسین(ع)
ملیت های مختلف چینی، اروپایی، آفریقایی، اندونزیایی و .. مربوط می شود که برای زیارت حضرت سید الشهدا (ع) سختی سفر را به جان خریده اند.اکثر انها تازه مسلمانانی هستند که به مهمانی اربعین امام حسین(ع) دعوت شده اند.
رسانه های منطقه اعلام کردند: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر خارجی به منظور بزرگداشت مراسم اربعین حسینی (ع) وارد کربلای معلی شده‌اند و وزارت کشور عراق نیز این امر را تأیید کرده است.
تیم رسانه‌ای که برای نخستین بار مراسم اربعین امسال را در شبکه‌های اجتماعی پوشش داده است، تصاویری از حضور دوستداران امام حسین(ع) از سراسر جهان را که با پرچم ها و سربند های مختلف در کربلا حضور دارند به تصویر کشیده است.
* کدام کشور می تواند پذیرای بیش از پانزده میلیون در مدت کوتاه باشد؟
المالکی ضمن توصیه به زائران برای در پیش گرفتن صبر گفت: کدام کشور غیر از عراق می تواند پذیرای بیش از پانزده میلیون در مدت کوتاه باشد؟سعودی ها همه تجهیزات خود به همراه شرکت های آلمانی برای پذیرایی سه میلیون حاجی به کار می گیرند با این حال مشکلاتی رخ می دهد.باید از شعارهای مغرضانه پرهیز شود.
* ضبط یک کامیون بمب‌گذاری‌شده
در مسیر زایران اربعین
ستاد فرماندهی عملیات بغداد از ضبط یک کامیون بمب‌گذاری شده که برای هدف قراردادن زائران اربعین حسینی (ع) تهیه شده بود، خبر داد.
«قاسم عطیة» مسئول روابط عمومی ستاد فرماندهی عملیات بغداد، اعلام کرد که حجم بسیار بالایی از مواد منفجره در این کامیون جاسازی شده بود و قرار بود در منطقه لطیفیة در مسیر زائران سالار شهیدان منفجر شود که خوشبختانه نیروهای امنیتی عراق توانستند آن را ضبط کنند.
* دو فرمانده مستخدمین اسرائیل
در سلیمانیه به دام افتادند
یکی از سرکرده‌های القاعده - که از مستخدمین اسرائیل هستند - برای اجرای عملیات تروریستی به منطقه کردستان عراق رفته بود، به همراه برادرش دستگیر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «لاهور شیخ جنگی» رئیس مرکز دفاع و اطلاعات منطقه کردستان عراق، روز شنبه از دستگیری یکی از سران القاعده به همراه برادرش در منطقه سلیمانیه خبرداد.
شیخ جنگی افزود: عناصر القاعده با هدف انجام اقدامات تروریستی قصد داشتند افراد دیگری را نیز به سلیمانیه منتقل کنند.
رئیس مرکز دفاع و اطلاعات منطقه کردستان عراق خاطرنشان کرد: نیروهای کرد توانستند در منطقه رزکاری در شهر سلیمانیه یکی از سرکرده های القاعده و برادرش را دستگیر کنند. این دو تروریست از سوی دستگاه قضایی عراق در بغداد و دیاله تحت تعقیب بودند، و برای انجام عملیات تروریستی وارد شهر سلیمانیه شده بودند.
لاهور شیخ جنگی افزود: گروه های تروریستی، استان سلیمانیه و دستگاه های امنیتی آن را تهدید کرده اند که به دلیل دستگیری تروریست هایی که از سوریه باز می گردند، از آنها انتقام خواهند گرفت.
وی گفت: در چند روز گذشته 36 جوان را پس از بازگشت از سوریه دستگیر کردیم که اعتراف‌کرده‌اند عضو جبهه‌النصر بوده و علیه نیروهای کُرد عراق جنگیده‌اند. آنان همچنین اعتراف کرده اند که شیوه های به کارگیری مواد منفجره و انجام عملیات تروریستی را آموزش دیده اند.
* بازداشت یک عامل انتحاری دیگر
در بغداد
منابع امنیتی عراق از دستگیری یک عامل انتحاری دیگر که قصد انجام عملیات انتحاری در جنوب بغداد را داشته است، خبر دادند.
تسنیم به نقل از شبکه المیادین: نیروهای امنیتی عراق یک عامل انتحاری را که با کمربند انفجاری قصد داشت خود را در جمع زائران اربعین حسینی(ع) در منطقه «المسیب»، واقع در جنوب بغداد منفجر کند بازداشت کردند.
این چندمین باری است که نیروهای امنیتی عراق عاملی انتحاری را طی روزهای اخیر در آستانه مراسم اربعین حسینی در مناطق مختلف این کشور دستگیر می‌کنند.
منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که ساعاتی پیش موفق شده‌اند طی عملیات نظامی خود در شمال بابل 26 تروریست را که قصد داشتند علیه زائران اربعین حسینی مرتکب اقدامات تروریستی شوند دستگیر کنند.
ارتش عراق این 26 تن را طی عملیات تأمین امنیت میلیون‌ها زائر اربعین حسینی که از سراسر جهان به‌سوی شهر کربلا روانه‌ شده‌اند دستگیر کرده است.
این درحالی است که «محمد صادق الهر»، رئیس سازمان سیاحت و گردشگری کربلا از ورود نیم میلیون زائر حسینی از 42 کشور جهان به کربلای معلی تا بعدازظهر روز گذشته (شنبه) برای حضور در مراسم اربعین حسینی(ع) خبر داد.


نوشته شده در   دوشنبه 2 دي 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode