ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 آذر 1392     |     کد : 64049

افتخاری دوباره برای سکوهای قهرمانی

مراسم پایانی هفتمین دوره رقابت‌های قرآنی دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب(ع) ویژه بانوان استان تهران، جمعه شب‌گذشته، 22 آذرماه، در حسینیه فاطمیون تهران با حضور جمعی از داوران قرآنی برگزار شد.

برترین‌های قرآنی مسابقات دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب(ع) معرفی شدند ،
افتخاری دوباره برای سکوهای قهرمانی
مراسم پایانی هفتمین دوره رقابت‌های قرآنی دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب(ع) ویژه بانوان استان تهران، جمعه شب‌گذشته، 22 آذرماه، در حسینیه فاطمیون تهران با حضور جمعی از داوران قرآنی برگزار شد.
* آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: * بالاتر از این جایزه‌ها، جوایز الهی است که به زندگی شما برکت می‌بخشد
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی به هفتمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب(ع) - که توسط مرتضی نجفی‌قدسی، سرپرست دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب(ع) در آئین پایانی قرائت شد - گفت: حضور قرآن در جامعه نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده ولی هنوز تا رسیدن به حدّ لازم راه بسیاری در پیش داریم.
پیام مرجع عالیقدر آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مدظله العالی) به هفتمین دوره مسابقات حفظ و قرائت و ترتیل‌خوانی دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب(ع) منتشر شد.
متن این پیام بدین شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
تشکیل این جلسه باشکوه و قرآنی را به همه شما عزیزان و همه دست اندرکاران صمیمانه تبریک می‌گویم و یقین دارم از جلساتی است که خداوند متعال آن را دوست دارد و سبب خشنودی خاطر ولی عصر(ارواحنا فداء) می‌باشد و هر کار قرآنی دارای همین ویژگی‌هاست؛ مخصوصاً کاری با وسعت برنامه این جلسه باشکوه.
می‌دانیم بزرگ‌ترین معجزه پیامبر اسلام(ص)، قرآن است و مهم‌ترین سند حقانیت اسلام و برترین برنامه زندگی سعادت‌بخش انسان‌ها می‌باشد.
پیغمبر اکرم(ص) در گفتار حکیمانه‌اش می‌فرماید: «علیکم بالقرآن فاتخذوه اماماً و قائداً» بر شما باد که چنگ به دامان قرآن بزنید و آن را پیشوا و رهبر خود قرار دهید.
امیرمؤمنان علی(ع) در یک کلام پرمعنا می‌فرماید: «ان الله سبحانه تجلی لهم فی کتابه من غیر ان یکونوا رأوه بما أراهم من قدرته» خداوند در قرآن مجید از طریق نشان دادن قدرتش تجلی فرموده بی آن که مردم او را ببینند.
قدرت‌نمایی خداوند در قرآن چنان است که هر زمان درباره آن دانشمندان غور و مطالعه کنند به حقایق بیشتری می‌رسند، گذشت زمان هرگز آن را کهنه نمی‌کند و تلاوت آن همیشه لذت‌بخش و مطالعه و دقت در آن همیشه پرفایده و نورانی است.
قرآن شجره طیبه‌ای است که ریشه‌های آن در اعماق جهان اسلام فرو رفته و شاخه‌های آن برفراز آسمان‌هاست. تمام جهان بشریت می‌توانند در سایه این شجره طیبه قرار گیرند و از میوه‌های آن هر زمان بهره‌مند شوند.
حفظ قرآن، دل و جان را نورانی می‌کند و تلاوت آن به انسان نور و صفا می‌بخشد و آهنگ ترتیل آن روح را در آسمان معنویت به پرواز درمی‌آورد و شادی می‌آفریند.
بسیار خوشبختیم که در پرتو نظام جمهوری اسلامی، قرآن در جامعه ما رونق بسیار بیشتری گرفته و در هر گوشه، حافظان و قاریان توانا به چشم می‌خورد، حضور قرآن در جامعه نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده ولی هنوز تا رسیدن به حدّ لازم راه بسیاری در پیش داریم.
اما نباید فراموش کرد که قرآن مجید قبل از همه اینها برنامه عمل است، امیرمؤمنان در آخرین وصایای خود فرمودند: «الله الله فی القرآن لا یسبقنکم بالعمل به غیرکم»، مسلمانان خدا را خدا را درباره قرآن به شما می‌گویم مبادا دیگران با عمل به قرآن بر شما پیشی گیرند و شما تنها به ظاهر قرآن مشغول باشید.
امیدوارم تمام شما عزیزان این کلام امیرمؤمنان را آویزه گوش کنید و هر روز برنامه عملی خود را از قرآن بگیرید.
بحمد الله به وسیله بانی خیّر، جوائز برای حافظان و قاریان و ترتیل‌خوانان در نظر گرفته شده است ولی بالاتر از این جایزه‌ها، جوایز الهی است که در دنیا برکت به زندگی شما می‌بخشد و در قیامت به حاملان قرآن گفته می‌شود: «بخوانید و به درجات بالاتر و بالاتر عروج کنید.» خداوند این توفیق را برای شما عزیزان مستدام بدارد.
باز هم از شما عزیزان و از همه دست‌اندرکاران، مخصوصا جناب آقای انصاری و حاج آقا نجفی به خاطر تشکیل این جلسات نورانی تشکر می‌کنم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.


نوشته شده در   يکشنبه 24 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode