ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 آذر 1392     |     کد : 63764

2000 میلیارد ریال بودجه توسعة فرهنگ قرآنی

لایحه بودجه 1393 صبح دیروز، 17 آذرماه [که برای اولین بار در چند سال گذشته بموقع و با حضور شخص رئیس جمهور] در حالی به مجلس تقدیم شد که مبلغ 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در سال آینده در آن پیش بینی شده است.

در لایحه پیشنهادی بودجه 1393، [که بموقع و با حضور شخص رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد] آمده است
2000 میلیارد ریال بودجه توسعة فرهنگ قرآنی
لایحه بودجه 1393 صبح دیروز، 17 آذرماه [که برای اولین بار در چند سال گذشته بموقع و با حضور شخص رئیس جمهور] در حالی به مجلس تقدیم شد که مبلغ 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در سال آینده در آن پیش بینی شده است.
رئیس‌جمهور به همراه جمعی از اعضای کابینه ازجمله مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، علی طیب نیا وزیر اقتصاد، بیژن زنگنه وزیر نفت، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی رییس جمهور، برای ارائه اولین لایحه بودجه دولت یازدهم در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شد و در جمع نمایندگان به ایراد سخن پرداخت.
حجت‌الاسلام روحانی در نطق لایحه بودجه اظهار کرد: مطابق با اصل 52 قانون اساسی لایحه بودجه کل کشور را در سال 1393 به عنوان اولین لایحه بودجه دولت یازدهم در موعد مقرر قانونی و در راستای وعده انتخاباتی‌ام به مردم تقدیم می‌کنم.
رئیس جمهور با تشریح عوامل تشکیل دهنده رکود تورمی در کشور، رقم بودجه عمومی سال آینده را ۱۹۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
بنابر این گزارش، براساس ردیف 14 جدول شماره 9 برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه بودجه در سال 93، مبلغ 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در نظر گرفته شده.
بودجه سال 93 کل کشور از حیث منابع، بالغ بر هفت میلیون و هشتصد و سی و دو هزار و سیصد و نود و هشت میلیارد و پانصد و بیست و دو میلیون (7.832.398.522.000.000) ریال و از حیث مصارف، بالغ بر هفت میلیون و هشتصد و سی و دو هزار و سیصد و نود و هشت میلیارد و پانصد و بیست و دو میلیون (7.832.398.522.000.000) ریال است.
بنابراین گزارش، در بخشی از این لایحه، ذیل ردیف 14 جدول شماره 9 برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه در سال 93 آمده است: مبلغ 2 هزارمیلیارد ریال به اعتبارات موضوع اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی اختصاص پیدا می‌کند.
همچنین در تبصره 16 لایحه بودجه 1393 تقدیمی از دولت، موضوع تحصیل ایثارگران، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز مطرح شده است.
در این تبصره آمده است: تحصیل ایثارگران، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری و مشمولان بند «ک» ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی رایگان است. هزینه‌های مربوط به دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی و دوره‌های شبانه و همچنین مراکز آموزشی و پژوهشی غیر دولتی از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان‌ بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای هر نیم‌سال تحصیلی از محل اعتبارات برنامه 30467 پیوست شماره 4 این قانون پرداخت می‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 18 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode