ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 3 آبان 1392     |     کد : 61793

اگر جامعه قرآنی یکدیگر را زیر سؤال ببرند، عتبارات قرآنی کاهش می‌یابد

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز، با بیان اینکه باید جامعه قرآنی در جهت هم‌افزایی و تقویت فعالیت‌هایی ...

 دکتر لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس:
منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز، با بیان اینکه باید جامعه قرآنی در جهت هم‌افزایی و تقویت فعالیت‌هایی قرآنی حرکت کند و به پیشرفت و تسهیل امور و تحقق قوانین و اجرائی شدن آنها کمک کند، اظهار کرد: اگر جامعه قرآنی یکدیگر را زیر سؤال ببرند، هم مسئولان اجرایی و هم نمایندگان در آینده برای تصویب قوانین قرآنی، به ویژه در زمینه تخصیص بودجه‌های قرآنی دچار تردید و دودلی خواهند شد و اعتبارات قرآنی نه تنها افزایش نخواهد یافت، بلکه کاهش می‌یابد.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با اشاره به نشر برخی اخبار و اظهارنظر‌ها در برخی رسانه‌ها در مورد معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: انتشار برخی مطالب از جامعه قرآنی در شأن این جامعه نیست.
دکتر لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اخبار منتشرشده در مورد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نظر فراکسیون در این مورد به ایکنا گفت: برخی اوقات در مطبوعات و برخی خبرگزاری‌ها اخبار، نقدها و مطالبی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد در شأن جامعه قرآنی نیست.
وی افزود: لازم است جامعه قرآنی هدفش را همکاری و حرکت در مسیر امت واحده، یعنی همان هدف قرآن کریم قرار دهد، در این مسیر فعالان عرصه قرآنی جهت هم‌افزایی یکدیگر حرکت کنند و خطاب قرآنی مبنی بر «وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ» را در نظر داشته باشند.
منتخب مردم تهران در مجلس با اشاره به روند رو به رشد فعالیت‌های قرآنی در جامعه اظهار کرد: حرکت مبارک قرآنی در چند سال اخیر آغاز شده و در این راستا با تلاش‌های فراکسیون قرآن مجلس، همکاری جامعه قرآنی کشور، همراهی دولتمردان و همچنین هدایت‌های رهبر معظم انقلاب این حرکت تداوم یافته است.
* مهم‌ترین دغدغه کنونی جامعه قرآنی باید مسائل مربوط به گسترش فرهنگ قرآنی باشد
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مجلس خود را برای رأی دادن به سه عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی (بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، علوم و ورزش و جوانان) آماده می‌کند، و با توجه به رسالت این سه وزیر در شورا به خصوص دو وزیر آموزش و پرورش و علوم به عنوان رؤسای تخصصی کمیسیون‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی، لازم است امروز مهم‌ترین دغدغه جامعه قرآنی مسائل مربوط به گسترش فرهنگ قرآنی باشد، در این زمینه مسئولان قرآنی، نمایندگان تشکل‌های قرآنی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، صدا و سیما و رسانه‌ها باید تلاش کنند.
افتخاری استفاده از ظرفیت‌های موجود را برای ایجاد هم‌گرایی در بین فعالان قرآنی را ضروری دانست و گفت: اگر در این حوزه طرح، پیشنهاد و یا نقدی از مسئولان در عرصه‌های مختلف وجود دارد، لازم است این مطالب در راستای هم‌گرایی مسئولان به ویژه در مجلس و دولت باشد.
وی با اشاره به رسالت فراکسیون قرآن، عترت و نماز گفت: فراکسیون قرآن با همین هدف در مجلس تشکیل شد تا بتواند با هم‌افزایی و هم‌فکری برای همکاری با مسئولان اجرایی کشور وارد عرصه فعالیت‌های قرآنی شود و انتظارات رهبر معظم انقلاب برای ایجاد جامعه‌ای قرآنی را محقق سازد.
انتشار برخی اخبار
زیبنده جامعه قرآنی نیست
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه باید نقاط قوت‌ پررنگ شود، اظهار کرد: برخی مصاحبه‌ها و نشر اخبار و انتقادی که می‌شود متأسفانه اینگونه نبوده و زیبنده جامعه قرآنی نیست؛ حرکت مبارکی که از سال‌های گذشته آغاز شده را نباید بگذاریم تضعیف شده و از بین برود.
وی تصریح کرد: مسئولان مختلف به ویژه مسئولان وزارت ارشاد تلاش خود را در جهت گسترش فرهنگ قرآنی انجام می‌دهند و سایر مسئولان و فعالان قرآنی باید کمک کنند و اگر نقدی وجود دارد به عنوان دلسوزان جریان قرآنی کشور در جایگاه و موقعیت‌های مناسب آن مطرح کنند؛ اینکه نقدها به رسانه‌ها کشیده شود، مناسب با جایگاه فعالان قرآنی نیست.
افتخاری با اشاره به وظایف شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: این شورا برای همین امر تشکیل شده که اگر مطلب، پیشنهاد و یا نقدی در عرصه فعالیت‌های قرآنی مطرح است، به این شورا منتقل شود؛ با این اقدام می‌توان در جهت تقویت شورا و تسهیل امور کمک کرد.
* تلاش مجلس برای تخصیص بودجه‌های مورد نظر شورای توسعه
وی با بیان اینکه مجلس سعی می‌کند در جهت تخصیص بودجه‌های مورد نظر شورای توسعه گام بردارد، گفت: مصوبات این شورا برای همه مسئولان نظام لازم‌الاجراست، بنابراین باید جایگاه مناسب خود را به دست بیاورد که با انتقال پیشنهادها، مطالب و نقدها می‌توان در جهت ارتقا، تقویت و تسهیل امور گام برداشت.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس تصریح کرد: لازم است انتقادها و پیشنهادها به صورت دوستانه و کاملا محرمانه به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارسال شود؛ نه اینکه با مطرح کردن مسائل در رسانه‌ها و علنی کردن آنها، یکدیگر را تضعیف کرده و مسئولانی را که در این زمینه فعالیت‌هایی داشته و دارند و یا پس از این خواهند داشت، زیر سؤال ببریم؛ این امر خواسته دشمن و مخالف با آیات قرآنی است.
وی با اشاره به اقدامات فراکسیون قرآن و عترت مجلس در جهت هم‌گرایی و هم‌افزایی بین مسئولان، تشکل‌ها و فعالان قرآنی کشور گفت: این فراکسیون با وزرائی که در عرصه فعالیت‌های مختلف قرآنی نقشی دارند، نشست دوستانه‌ای به منظور هم‌فکری و تعامل بین مجلس و دولت داشته است که ضمن بررسی برنامه‌ها، پیشنهادات خود را در مورد برنامه‌های قرآنی ارائه کرده است.
* فراکسیون قرآن نفیاً و اثباتاً مصداقی را به وزرا پیشنهاد نداده است
افتخاری با بیان اینکه فراکسیون قرآن نفیاً و یا اثباتاً مصداقی را به وزرا پیشنهاد نداده است، گفت: فراکسیون به صورت مصداقی به منظور معرفی افراد وارد نشده است؛ هرچند اگر یکی از وزرا مشاوره بخواهد، نماینده به صورت ارائه مشورت با آنها تعامل خواهند داشت، اما به صورت کمیسیونی و اظهار نظر کمیسیون و یا فراکسیون دخالتی در کار سایر قوا صورت نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: در نشستی که اعضای فراکسیون قرآن مجلس با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتند، برنامه‌های قرآنی این وزارتخانه بررسی و پیشنهادهایی در این زمینه مطرح و بررسی شد؛ نشست خوبی بود که هم از سوی نمایندگان با استقبال مواجه شد و هم مسئولان وزارت‌خانه از آن استقبال کردند و به نظر می‌رسد چنین نشست‌هایی موجب دل‌گرمی مردم و پیشرفت امور می‌شود.
* تشتت جامعه قرآنی باعث بی‌اعتمادی مسئولان می‌شود
منتخب مردم تهران در مجلس با بیان اینکه باید جامعه قرآنی در جهت هم‌افزایی و تقویت فعالیت‌هایی قرآنی حرکت کند و به پیشرفت و تسهیل امور و تحقق قوانین و اجرائی شدن آنها کمک کند، اظهار کرد: اگر جامعه قرآنی یکدیگر را زیر سؤال ببرند، هم مسئولان اجرایی و هم نمایندگان در آینده برای تصویب قوانین قرآنی، به ویژه در زمینه تخصیص بودجه‌های قرآنی دچار تردید و دودلی خواهند شد و اعتبارات قرآنی نه تنها افزایش نخواهد یافت، بلکه کاهش می‌یابد.
افتخاری ادامه داد: جامعه قرآنی باید از ظرفیت‌های خوبی که در اختیار دارد و همچنین تجربیاتی که در این مدت کسب کرده استفاده کند تا امور به صورت کارشناسی شده انجام شود تا زمینه‌ساز تحقق دولت قرآنی در جامعه شویم.
وی با تأکید بر اینکه طرح‌ها و پیشنهادها به صورت کارشناسی شده و همراه با ارائه راهکارها به مراجع ذی‌ربط ارجاع شود، گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی و فراکسیون قرآن در مجلس سعی دارند در مسیر ایجاد همدلی و همکاری در بین تشکل‌ها و فعالان قرآنی حرکت کنند.
افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس مخبر ندارد، اظهار کرد: اگر لازم باشد خبر یا اظهارنظری در زمینه فعالیت‌های این فراکسیون به اطلاع عموم مردم برسد، بنده از طریق رسانه‌های مختلف، به ویژه خبرگزاری ایکنا که هویتش با قرآن گره خورده، اخبار را منتقل می‌کنم.
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: خبری که چندی پیش در مورد نظر این فراکسیون در مورد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد درج شد، بسیار آسیب‌زا شده بود که به هر حال حساسیت‌هایی را در بین مسئولان، تشکل‌ها و همچنین عموم مردم ایجاد کرد و لازم بود تصحیح شود.


نوشته شده در   جمعه 3 آبان 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode