ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 مهر 1392     |     کد : 60961

بزرگترین آزمون قرآنی ایرانیان، با حضور ۸۳ درصدی بانوان

دوازدهمین آزمون سراسری قرآن کریم در ۲۳ رشته با رقابت ۷۵ هزار نفر درحالی صبح دیروز برگزار شد. که ۸۳ درصد شرکت کنندگان در آزمون را خواهران تشکیل می‌دادند.

صبح دیروز، ۱۹ مهرماه، همزمان در ۳۰۰ نقطه کشور برگزارشد
بزرگترین آزمون قرآنی ایرانیان، با حضور ۸۳ درصدی بانوان
دوازدهمین آزمون سراسری قرآن کریم در ۲۳ رشته با رقابت ۷۵ هزار نفر درحالی صبح دیروز برگزار شد. که ۸۳ درصد شرکت کنندگان در آزمون را خواهران تشکیل می‌دادند.
صبح دیروز - ۱۹ مهرماه، دوازدهمین آزمون سراسری قرآن کریم درحالی در ۲۳ رشته از جمله حفظ سه، پنج، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، سطح مقدماتی مفاهیم، سطح تکمیلی، دوره های تدبر، تفسیر و صرف و نحو قرآن، با شرکت ۷۵ هزار نفر - همزمان در ۳۰۰ نقطه کشور برگزار شد. بر اساس آمارهای ارائه شده، از نظر جنسیتی نیز ۸۳ درصد شرکت کنندگان در آزمون را خواهران تشکیل می‌دهند.
این آزمون هر سال در دو نوبت برگزار می‌شود که امسال نیز دوره اول آن اردیبهشت ماه با شرکت حدود ۵۰ هزار نفر برگزار شده بود.
بنا به گفته معاون قرآن وعترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۵۲ هزار و ۳۹۷ نفر معادل ۷۱ درصد از شرکت کنندگان در دوازدهمین دوره آزمون دارای مدرک دیپلم و پایین تر و ۲۱ هزار و ۶۰۳ نفر معادل ۲۹ درصد بالای دیپلم هستند.
* ۸۳ درصد شرکت کنندگان
در آزمون از خواهران هستند
همچنین بر اساس آمار ۵۸ درصد افراد در رشته حفظ و ۴۲ درصد در رشته ترجمه و مفاهیم شرکت کرده‌اند و از نظر جنسیتی نیز ۸۳ درصد شرکت کنندگان در آزمون را خواهران تشکیل می‌دهند.
* خراسان رضوی، اصفهان و کرمان پیشتاز در استقبال از این آزمون
در این آزمون که نتایج‌اش پایان آبان ماه از طریق پایگاه اینترنتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می‌شود و به قبول شدگان جوایز ارزنده و گواهینامه معتبر اعطا خواهد شد، به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و کرمان بیشترین تعداد شرکت کننده را دارند.
* برگزاری ۳۲ مراسم تجلیل
از قرآن آموزان و مربیان برتر
محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، با یادآوری اینکه به منظور تقدیر از برگزیدگان این آزمون بنا داریم ۳۲ مراسم تجلیل از قرآن آموزان و مربیان برتر را در سراسر کشور برگزار کنیم، یادآورشد: در یازده دوره برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم در مجموع ۶۰۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند که در نهایت حدود ۷۰ درصد موفق به دریافت گواهینامه شده‌اند.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این آزمون در قالب ۲۳ رشته از جمله حفظ سه، پنج، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، سطح مقدماتی مفاهیم، سطح تکمیلی، دوره های تدبر، تفسیر و صرف و نحو قرآن برگزار شد.
* یک رشته جدید در دوازدهمین آزمون
این مقام مسئول درمعاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، که با ایرنا سخن می‌گفت، با یادآوری اینکه امسال برای اولین بار شرکت کنندگان در آزمون بخش حفظ موضوعی قرآن را تجربه کردند افزود: در مجموع سه جزء حفظ موضوعی قرآن در نظر گرفته شده بود که ۵/۱ جزء آن در موضوع احکام، عقاید و اخلاق در قرآن و ۵/۱ جزء دیگر شامل جزء ۳۰ قرآن و سوره های یاسین، واقعه، ملک و الرحمان بود.
* حمایت از مؤسسات قرآنی
مشروط به قبولی در این آزمون است
محمدی با بیان اینکه اکنون بیش از دو هزار مؤسسه زیر پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و بنا بر تفاهم نامه منعقد شده حمایت از هر یک از این مؤسسات قبولی در آزمون مذکور است، افزود: هدف از برگزاری این آزمون ارزیابی عملکرد آموزشی مؤسسات قرآنی زیر پوشش وزارت ارشاد است.


نوشته شده در   جمعه 19 مهر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode