ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 شهريور 1392     |     کد : 58898

باید برای تفسیر قرآن بودجه لازم اختصاص یابد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این‌که هر کلمه و آیه قرآن اگر تفسیر شود خودش یک رساله دکترا است، تشکیل ستاد تفسیر قرآن در استان‌ها را متذکر شد و گفت: باید افرادی که در زمینه تفسیر قرآن مهارت دارند شناسایی شوند و بودجه لازم به تفسیر قرآن اختصاص یابد.


رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این‌که هر کلمه و آیه قرآن اگر تفسیر شود خودش یک رساله دکترا است، تشکیل ستاد تفسیر قرآن در استان‌ها را متذکر شد و گفت: باید افرادی که در زمینه تفسیر قرآن مهارت دارند شناسایی شوند و بودجه لازم به تفسیر قرآن اختصاص یابد.

* باید تغییرات اساسی در حوزه‌های علمیه صورت بگیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور دیروز سه‌شنبه، 12 شهریورماه در دیدار طلاب و روحانیان لرستان در خرم‌آباد با تسلیت به‌مناسبت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) در بیان سفارش‌هایی به طلاب و روحانیون با بیان اینکه روزگار آخوندی رو به رشد است و امروز یکی از نیازهای اساسی ما وجود اسلام شناسان با تجربه است، گفت: ما نیازمند این هستیم که یک تغییرات اساسی در حوزه‌های علمیه صورت بگیرد در کشور کمبود مفسر قرآن داریم، بسیاری از دروسی که تدریس می‌شود دروس مفید نیست، علم باید علم مفید باشد.

* طلاب و روحانیان کتاب اسرار نماز را بخوانند

وی بر ضرورت مطالعه کتاب اسرار نماز توسط طلاب و روحانیان تأکید کرد و افزود: باید این کتاب توسط ستاد اقامه نماز در اختیار طلاب قرار بگیرد تا آنها با اسرار نماز آشنا شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: با توجه به این‌که نسل جوان امروز جامعه ما یک نسل باسواد و آگاه هستند نیاز است طلاب و روحانیون خود را به علوم لازمه مجهز کنند تا بتوانند پاسخگوی سوالات و شبهات آنها باشند.

* توجه به تفسیر قرآن، یک نیاز ضروری برای روحانیان

حجت‌الاسلام قرائتی توجه به تفسیر قرآن را یک نیاز ضروری برای طلاب و روحانیان دانست و گفت: تفسیر نمونه از تفاسیر مهمی است که به چند بان زنده دنیا ترجمه شده و این کتاب تفسیر تاکنون بیش از 60 با تجدید چاپ شده است.

* باید بودجه لازم برای تفسیر قرآن اختصاص یابد

این مفسر قرآن‌کریم با بیان این‌که هر کلمه و آیه قرآن اگر تفسیر شود خودش یک رساله دکترا است، تشکیل ستاد تفسیر قرآن در استان را متذکر شد و افزود: باید افرادی که در زمینه تفسیر قرآن مهارت دارند شناسایی شوند و بودجه لازم به تفسیر قرآن اختصاص یابد.

* اذان باید توسط باید توسط طلاب و روحانیون گفته شود

وی همچنین توجه طلاب به داشتن خط زیبا و استفاده از ضرب‌المثل‌ها برای پاسخگویی به برخی مشکلات متذکر شد و تصریح کرد: یک طلبه باید در اذان گفتن مهارت داشته باشد نباید در مساجد به پخش اذان ضبط شده اکتفا کرد باید توسط طلاب و روحانیون اذان قرائت شود، همچنین مدارس علمیه باید نسبت به برگزاری برنامه‌های وِیژه شهادت و ولادت ائمه معصوم(ع) اقدام کنند.

* مساجدی که احداث می‌شود زیاد هزینه‌بر نباشد

حجت‌الاسلام قرائتی به کمبود مساجد در مناطق روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: باید مساجدی که احداث می‌شود زیاد هزینه‌بر نباشد، کوچک ساخته شود تا بتوانیم در مناطقی که مسجد وجود ندارد مسجد بسازیم.


نوشته شده در   سه شنبه 12 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode