ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 25 خرداد 1392     |     کد : 55207

ديروز حماسه‌اي به معناي حقيق كلمه رقم خورد

حماسه 92 و حضور پرشور مردم ايران پاي صندوق رأي در رسانه هاي بين المللي از همان ابتدا بازتاب گسترده اي داشت.

بازتاب گسترده حضور ملّت بزرگ و وفادار ايران در در رسانه هاي جهان
حماسه 92 و حضور پرشور مردم ايران پاي صندوق رأي در رسانه هاي بين المللي از همان ابتدا بازتاب گسترده اي داشت.
*سي ان ان: همه دوربين‌هاي تلويزيوني بر انتخابات ايران «زوم» شده‌اند
سي ان ان در گزارشي با اذعان به اينکه ديگر خبري از فتنه 88 نيست، در بازتاب انتخابات امروز ايران نوشت: دوربين هاي تصويربرداري همه شبکه هاي تلويزيوني بر انتخابات ايران متمرکز شده است.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، سي ان ان گزارش داد: رهبر معظم ايران نيز صبح امروز رأي خود را در صندوق انداخت و بعد از انداختن رأي به گفتگو با خبرنگاران پرداخت و سخناني را ايراد کرد.
ايشان مردم را به آمدن پاي صندوق هاي رأي فراخواند.
سي ان ان در ادامه به فتنه 88 اشاره کرد و از تکرار نشدن اين قضيه در انتخابات امسال و آرامش حين برگزاري انتخابات ايران افسوس خورد.
*اذعان گاردين: زنان و مردان ايراني با حضوري کم نظير به پاي صندوق هاي رأي آمده اند
«متيو ويور» و «سعيد کمالي دهقان» در گزارش جديد خود پيرامون انتخابات ايران به تحولات امروز در جريان روند برگزاري انتخابات پرداخته اند نويسندگان گزارش به وجود سلامت انتخاباتي در ايران و حضور مردمي اذعان مي کنند.
تحليلگران «گاردين» در ادامه گزارش خود پيرامون انتخابات ايران مي نويسند «مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران از تمامي ايرانيان خواستند تا در انتخابات شرکت کنند.»
گاردين همچنين مي نويسد «بنگاه خبرپراکني «بي بي سي» به نقل از وزارت کشور جمهوري اسلامي ايران اظهار از تمديد زمان برگزاري انتخابات خبر داده است.»
*شبكه «آ.ر.د» آلماني: تب انتخاباتي در اينجا بسيار بالاست
رسانه هاي آلمان امروز و با آغاز انتخابات رياست جمهوري ايران به پوشش اين واقعه پرداختند.
* 1 - سايت خبري اتريشي «وينر سايتونگ» (wienerzeitung) با اشاره به شركت هر شش نامزد در نخستين ساعات رأي‌گيري نوشت: «شركت مردم در انتخابات، بسيار بيشتر از پيش‌بيني‌هاست. صف‌هاي طولاني در مقابل شعب اخذ رأي، نشانه اهميت انتخابات برأي مردم در شهرهاي مختلف است.»
* 2 - «مارتين وايس» (Martin Weiss) خبرنگار شبكه «آ.ر.د» (ARD) از تهران در مصاحبه با سايت «تاگس شاو» (Tagesschau) گفت: «تب انتخاباتي در اينجا بسيار بالاست و همه خوشحال هستند. برأي آن‌ها مسئله اصلي در انتخاب رئيس‌جمهور، توانايي برأي حل مشكلات اقتصادي كشور است و نه حقوق هسته‌اي آن‌ها يا رابطه با اسرائيل.»
* 3 - سايت خبري «ان-ت‌فاو» (n-tv) با طرح اين سؤال كه «ايران از اين پس به كدام سمت هدايت خواهد شد؟»، بر اهميت فوق‌العاده انتخابات 24 خرداد تأكيد كرده و در مصاحبه با «ولفگانگ پوش» (Wolfgang Posch) كارشناس مؤسسه علوم و سياست نوشت: «رويكردهاي آتي ايران، مهم‌ترين قدرت منطقه به انتخابات جديد، بستگي دارد. وضعيت آراء به نحوي است كه نمي‌توان نتايج را پيش‌بيني نمود. البته در خصوص مسئله هسته‌اي ايران و تقابل اين كشور با اسرائيل، حتي بعد از روي كار آمدن رئيس جمهور جديد، تغيير چنداني انتظار نمي‌رود و دشمني با رژيم صهيونيستي، در اين كشور باقي خواهد ماند.» اين سايت، همچنين با اذعان به مديريت قوي رهبر انقلاب نوشت: «اگر ملت ايران در سال 2009 رهبري مانند آيت‌الله خامنه‌اي نداشتند، وقوع هر گونه بحراني برأي اين كشور كاملاً قابل‌تصور بود.»
اين سايت آلماني افزود: «ايران پر از جوان است و وطن‌پرستي، شاخصه بارز آن‌هاست. آنچه كه سبب پايداري حكومت ايران مي‌شود اين است كه حتي جوانان اين كشور هم در رويارويي و دشمني با آمريكا، همسو با نظام هستند.»
* آسوشيتدپرس: ايرانيان مقيم آمريکا هم پاي صندوق هاي رأي مي روند
خبرگزاري «آسوشيتدپرس» در گزارشي پيرامون حضور ايرانيان مقيم آمريکا در پاي صندوق هاي رأي اذعان مي کند که هر شهروند ايراني در هر کجاي دنيا که باشد به تکليف شرعي و سياسي خود عمل کرده و در انتخابات شرکت خواهد کرد.
اين خبرگزاري در ادامه مي افزايد «آمريکايي هاي ايراني تبار و ساير ايرانياني که در کشورهاي ديگر جهان زندگي مي کنند در انتخابات رياست جمهوري روز جمعه شرکت خواهند کرد.»
اين خبرگزاري در ادامه مي افزايد «در حدود 414.000 ايراني در ايالت «کاليفرنيا» آمريکا زندگي مي کنند. در اين ايالت 6 شعبه اخذ رأي از 20 شعبه اي که در سرتاسر آمريکا وجود دارند مشغول به فعاليت هستند. در مناطق «لس آنجلس»، «سان ديه گو» و «سان فرانسيسکو» و همچنين در شهرهاي ديگر آمريکا از جمله نيويورک، شيکاگو و واشنگتن دي سي نيز شعب اخذ رأي فعال خواهند بود. هر ايراني اي که رواديد دارد مي تواند در انتخابات شرکت کند. بيشتر صندوق هاي رأي در مساحد و هتل ها مستقر شده اند. شعب اخذ رأي روز پنجشنبه از سوي جوامع و هيئت اسلامي فعال در آمريکا اعلام شدند.»
* خبرگزاري فرانسه: ايرانيان برای خلق «حماسه سياسي» به پاي صندوق‌هاي رأي مي‌روند
خبرگزاري «فرانسه» در گزارشي ضمن بازتاب انتخابات ديروز اذعان مي‌کند که ايرانيان برأي خلق «حماسه اي سياسي» به پاي صندوق هاي رأي آمده‌اند.
خبرگزاري فرانسه در ادامه با اشاره به موضوعات محوري مطرح در انتخابات جاري مي افزايد «کارزارهاي انتخاباتي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري ايران با محوريت موضوع برنامه هسته اي و مسائل اقتصادي برگزار شده اند.
* صداي آمريکا: ايرانيان با حضور «حماسي» خود از ميان شش نامزد انتخاباتي يک نفر را بعنوان رييس جمهور برمي گزينند
بنگاه خبرپراکني «صداي آمريکا» وابسته به وزارت امور خارجه و دستگاههاي اطلاعاتي آن کشور با اذعان به حضور پرشور مردم در انتخابات امروز کشورمان اذعان کرده است که رييس جمهور بعدي ايران با حمايت اکثريت ملت به مقابله با چالش‌ها خواهد پرداخت.
بنگاه خبرپراکني دولت آمريکا در ادامه مي افزايد «ايرانيان امروز (جمعه) به پاي صندوق‌هاي رأي رفته و رئيس جمهور جديد کشورشان را برخواهند گزيد. شهروندان ايراني مي توانند از ميان شش نامزد انتخابات رياست جمهوري يک نفر را برگزينند. در اين انتخابات 55 ميليون نفر واجد شرأيط رأي دهي هستند.»
صداي آمريکا در ادامه مي افزايد «رييس جمهور بعدي ايران به مقابله با چالش هاي پيش رو در زمينه اقتصادي خواهد پرداخت. همچنين در عرصه سياست خارجي نيز تمامي نامزدهاي رياست جمهوري تاکيد کرده اند که با حفظ استقلال ايران خواستار تعامل با ساير کشورهاي جهان هستند. نامزد پيروز انتخابات مي بايستي 50 درصد آرا را کسب نمايد. در صورت آنکه حدنصاب آرا کسب نشود انتخابات به دور دوم کشيده خواهد شد و يک هفته بعد برگزار مي شود.»
* واشنگتن پست: هيچ کسي از نتيجه انتخابات «شگفت انگيز» ايران اطلاعي ندارد
روزنامه «واشنگتن پست» با بازتاب انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستاي کشورمان اذعان مي کند که روند انتخابات ايران به گونه اي است که تا آخرين لحظات انتخابات مشخص نيست که منتخب ملت از ميان کدام يک از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري خواهد بود.
اين روزنامه آمريکايي در ادامه مي افزايد «در پايان زمان برگزاري انتخابات نتيجه انتخابات اعلام خواهد شد و شخصي به اين مقام برگزيده مي شود که هيچکس در ساعات کنوني از آن اطلاعي ندارد.
اين روزنامه آمريکايي در ادامه با اشاره به فضاي مثبت موجود در روند برگزاري انتخابات مي افزايد «سلمان شيخ» رييس مرکز بروکينگز در دوحه قطر معتقد است که «جو رواني مناسبي» در روند برگزاري انتخابات ايران وجود دارد.»
اين روزنامه آمريکايي در ادامه مي افزايد «بسياري از ايرانيان معتقدند که رييس جمهور آينده کشورشان مي بايستي برچالش به وجود آمده در اثر تحريم هاي وضع شده از سوي قدرتهاي غربي را به فرصت تبديل نمايد و به ادامه برنامه هسته اي آن کشور بپردازد.»
* فاکس نيوز:
شعب اخذ رأي براي ايرانيان ساکن آمريکا فعالانه از راي‌دهندگان ايراني استقبال مي‌کنند
«ليزا دفتري» خبرنگار شبکه خبري «فاکس نيوز» با اذعان به حضور گسترده هم ميهنان ايراني مقيم کشور آمريکا در انتخابات رياست جمهوري کشورمان به تعداد شعب اخذ راي براي شرکت هم ميهنان مان انتخابات در ايالات متحده آمريکا و شهرهايي که اين شعب وجود دارند اشاره مي کند.
خبرنگار «فاکس نيوز» با اشاره به حضور گسترده ايرانيان خارج از کشور در انتخابات مي نويسد «شعب اخذ راي در شهرهاي مختلف آمريکا پذيراي ايرانيان ساکن آن کشور براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري امسال هستند. دولت جمهوري اسلامي ايران اعلام کرده است در 19 ايالت مختلف آمريکا شعب اخذ راي فعال هستند.»
فاکس نيوز در ادامه مي افزايد «طبق اعلام رسمي دولت ايران شش شعبه اخذ راي در کاليفرنيا، دو شعبه در تگزاش، دو شعبه در واشنگتن دي سي، دو شعبه در نيويورک و شعب در شهرهاي تامپا، فيلادلفيا، نشويل، شيکاگو، اوکلاهاما سيتي و مينياپوليس مشغول به فعاليت هستند.»
اين خبرگزاري آمريکايي در ادامه با اشاره به فعاليت شعب اخذ راي کشورمان در کشورهاي و شهرهاي مختلف جهان مي افزايد «به گفته «عباس عراقچي» سخنگوي وزارت امور خارجه بيش از 290 شعبه اخذ راي در 96 کشور جهان فعال خواهند بود.»
اين خبرگزاري با اذعان به سازوکار سالم انتخابات در کشور به عنوان نماد تبلور «مردم سالاري ديني» مي افزايد «محمد خزاعي نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد اظهار داشت که «انتخابات ايران نماد مردم سالاري در منطقه خاورميانه است.»
* صداي روسيه: مردم سالاری در شکل حقیقی خود در انتخابات ایران جریان دارد.
خبرگزاري «صداي روسيه» با بازتاب انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران و اشاره به حضور پرشور و چشمگير مردمي در اين انتخابات اظهار داشت ايران جزو معدود کشورهايي در خاورميانه است که در آن انتخابات برگزار مي گردد و «مردم سالاري» در شکل حقيقي خود در آن جريان دارد.
* اذعان تايمز اسرائيل: ايرانيان نشان داده اند که براي شرکت در انتخابات شور و شوق زیادی دارند
«تايمز اسرائيل» از نشريات صهيونيستي اعتراف مي کند که ايرانيان در طول تاريخ پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران نشان داده اند که تمايل شديدي به شرکت در انتخابات دارند.
اين نشريه صهيونيستي با دلسردي و ناراحتي تمام اذعان مي کند که «نشانه اي از ظهور مجدد فتنه مشابه انتخابات گذشته ايران ديده نمي شوند.
«تايمز اسرائيل» در حالي مدعي است که ملت بزرگ ايران قصد شرکت در انتخابات امروز را ندارند که در ادامه به شور و شوق انتخاباتي ملت ايران اذعان کرده و مي افزايد «ايرانيان پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران نشان داده اند که تمايل زيادي به شرکت در پاي صندوق هاي راي دارند. ميانگين آمار 10 انتخابات گذشته رياست جمهوري ايران نشان مي دهد که بيش از 70 درصد مردم ايران در انتخابات شرکت کرده اند. اين ميزان مشارکت در انتخابات رياست جمهوري پيشين در سال 2009 ميلادي به نقطه اوج خود و ميزان 85 درصد رسيد.»
«تايمز اسرائيل» در ادامه با اشاره به فراخوان مقام معظم رهبري در زمينه لزوم شرکت در انتخابات امسال مي افزايد «آيت الله خامنه اي مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران از ملت ايران خواسته اند که براي مقابله با فشار قدرتهاي غربي در انتخابات شرکت کنند.»
اين نشريه صهيونيستي در ادامه به دعوت مقام معظم رهبري از تمامي اقشار مردم براي حضور گسترده در انتخابات امسال اشاره مي کند.»

سرنوشت كشور به دست ملت است
حضرت آیت الله العظمي امام خامنه ای



حضرت آیت الله العظمي امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی گیری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور در محل صندوق سیار 110 در حسینیه امام خمینی(ره)، آراء خود را به صندوق انداختند.
معظم‌له، در پاسخ به خبرنگار صدا و سيما كه پرسيد: «حماسهى سياسى مورد نظر حضرتعالى آغاز شده؛ توقّع حضرتعالى از مردم و دستاندركاران انتخابات براى تحقّق كامل اين حماسه چيست؟» فرمودند:
بسم الله الرّحمن الرّحيم. خداوند متعال را سپاسگزاريم كه به ما و ملّت عزيزمان اين توفيق را داد كه يك بار ديگر در حركتى و اقدامى كه در سرنوشت كشور مؤثّر است، توفيق پيدا كنيم و شركت كنيم. همينطور كه اشاره كرديد، اين حقيقتاً يك حماسه است؛ و انشاءالله امروز ملّت ايران نشان خواهند داد كه به معناى حقيقى كلمه، حماسه به وجود خواهند آورد. توقّع بندهى حقير از ملّت عزيزمان اين است كه همه شركت كنند؛ و توصيه ميكنم كه زود حضور پيدا كنند، تأخير نيندازند - فى التّأخير آفات - يعنى همين اوّل صبح، در نيمهى اوّل روز، نگذارند ديروقت بشود.
من به 31 نفر براى شوراى شهر رأى دادم. البتّه بعضى از اين حضرات را از نزديك مىشناختم، بعضى را هم نمىشناختم، لكن اعتماد كردم به همين فهرست‌هايى كه پيشنهاد ميكنند و ميدهند؛ يكى از آنها را ما گرفتيم و به اعتماد آنها، بقيّهى كسانى را كه نمىشناختيم نامشان را نوشتيم. اميدواريم خداوند انشاءالله بركت بدهد و بتوانند اينها در تهران به وظائف خودشان بخوبى عمل كنند و در همهى شهرها و روستاها انشاءالله عناصر مؤمن و علاقهمند به كار و كارى انتخاب بشوند.
* حتّى خانواده هم مطّلع نيستند كه من به چه كسى رأى دادم
براى رياست جمهورى هم در بين اين حضراتى كه هستند، يك نفر را به نظرم رسيد و انتخاب كردم. به كسى هم نگفتم تا الان؛ حتّى كسانِ نزديك من - خانوادهى من، فرزندان من - مطّلع نيستند كه من به چه كسى رأى دادم. وظيفهى مردم است كه تحقيق كنند؛ لابد تا حالا تحقيق كرده‌اند و انتخاب كردهاند كسى را كه ميخواهند به او رأى بدهند. اميدواريم خداوند به انتخاب مردم بركت بدهد و آنچه كه خير اين كشور و خير اين ملّت و موجب سعادت و رفاه مادّى و معنوى مردم است انشاءالله تحقّق پيدا كند. عمده اين است كه همه شركت كنند.
* نوصيه به دست‌اندكاران انتخابات
من به اين حضرات محترمى كه مسئولان صندوق‌ها و مسئولان بازشمارى و قرائت آراء و اينها هستند، يك توصيه به اين عزيزان دارم و آن اين است كه بدانند رأى مردم امانتى است دست آنها و حقّالنّاس است؛ يعنى حفظ امانت در اين مسئله، حقّالنّاس است. همانطور كه ميدانيد حقّالنّاس را انسان بيشتر بايستى رعايت كند و خروج از عهدهى حقّالنّاس سختتر است از خروج از عهدهى حقّالله. لذا است كه خيلى بايد در اين زمينه توجّه كنند.
* سرنوشت كشور دست ملت است
ملّت عزيز ما هم با شوق و انگيزه وارد بشوند؛ بدانند كه سرنوشت كشور دست آنها است، و سعادت اين ملّت بستگى دارد به انتخاب آنها؛ هم به اينكه فرد شايسته را انتخاب كنند، هم به اينكه اصلاً وارد مرحلهى انتخاب بشوند؛ خود اين ورود در مرحلهى انتخاب، تأثير دارد در سعادت كشور. لذا شما مىبينيد مخالفين ملّت ايران و دشمنان ملّت ايران سعى ميكنند - از مدّتى پيش - كارى كنند كه مردم يا مأيوس بشوند يا بدبين بشوند يا تنبلى كنند يا اهمّيّت ندهند، لذا پاى صندوقها نيايند.
* به درك كه آمريكا انتخبات را قبول ندارد
ديگر حالا كارِ اين «كارشكنى» از مطبوعات و رسانهها و خبرگزارىها گذشته، به خود سياستمداران جبههى دشمن ملّت ايران رسيده؛ آنها هم حتّى دخالت ميكنند. شخصيّتهاى معروف سياسى غربى، آنهايى كه وابستهى به جبههى دشمنند، مىبينيد كه عليه حضور مردم فعّاليّت ميكنند. اخيراً شنيدم كه از شوراى امنيّت ملّى آمريكا كسى گفته كه ما اين انتخابات ايران را قبول نداريم. خب به درك كه قبول نداريد! اگر قرار بود ملّت ايران منتظر بماند كه شما چه چيزى را قبول داريد و چه چيزى را ميل داريد، آنطور عمل بكند، كه كلاهش پسِ معركه بود. ملّت ايران نگاه ميكند ببيند خودش چه چيزى را احتياج دارد و مصلحت او در چيست، آن را دنبال خواهد كرد. انشاءالله كه خداوند متعال به امروزْ براى ملّت ايران بركت بدهد؛ و كمك كند به ذهنها و دلهاى مردم كه آنچه شايستهى آنها است، آنچه مطابق با شأن ملّت ايران است، آن انشاءالله پيش بيايد.
خبرنگار صداوسیما: اجازه ميخواهم از طرف همهى همكارانم در رسانهى ملّى بويژه همكارانم در راديو ايران، اعياد شعبانيّه را به حضور جنابعالى و به حضور همهى هموطنان عزيز و غيور و غيرتمندمان تبريك و تهنيت عرض بكنم. حضرتعالى اين بار هم بسان سالهاى گذشته در اوّلين لحظات - يعنى رأس ساعت هشت صبح - به پاى صندوق رأى آمديد. تعبير و تفسير حقير اين است كه ميخواهيد پيامى را با اين حضور بموقع در پاى صندوق رأى به هموطنانمان منتقل بكنيد. از زبان حضرتعالى بشنويم.
امام خامنه‌ای: انشاءالله كه موفّق باشيد. عرض كردم، پيام همين است كه حضور پيدا كنند، بهنگام حضور پيدا كنند، و قدر بدانند اين فرصت را. من هم اين اعياد شريفه را به همهى شما كسانى كه اينجا حضور داريد و به همه‌ى ملّت ايران تبريك عرض ميكنم. انشاءالله موفّق باشيد.


نوشته شده در   شنبه 25 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode