ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 خرداد 1392     |     کد : 54617

مهم‌ترین رویداد قرآنی جهان اسلام كليد خورد

سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهم‌ترین رویداد قرآنی جهان اسلام؛ با حضور نمایندگان بیش از 75 کشور جهان، از ساعت 17 ديروز جمعه 10 خرداد‌ماه 1392 در سالن اجلاس سران آغاز شد.

سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهم‌ترین رویداد قرآنی جهان اسلام؛ با حضور نمایندگان بیش از 75 کشور جهان، از ساعت 17 ديروز جمعه 10 خرداد‌ماه 1392 در سالن اجلاس سران آغاز شد.
بعد از ظهر ديروز، مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که هر سال به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در ایران برگزار می‌شود با حضور مسئولان کشوری و لشگری، نخبگان و قاریان و حافظان بین‌المللی قرآن کریم و مردم قرآن دوست تهران آغاز شد.
در این رقابت قرآنی که به عنوان « مهم‌ترین رویداد قرآنی جهان اسلام» لقب گرفته حدود 111 قاری و حافظ بین‌المللی از بیش از 70 کشور جهان از دهم تا هفدهم خرداد به رقابت می‌پردازند.
در مراسم افتتاحیه این مسابقات حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه سخنرانی کردند.
وحید وکیلی، در رشته قرائت و هاشم سلطانی‌نژاد حافظ کل قرآن کریم، در رشته حفظ کل، این دوره از مسابقات از ملت ایران نمایندگي مي‌كنند.
حضور پرشور مردم از اقشار مختلف و حضور نخبگان و اساتید و قاریان و حافظان مختلف از کشورهای متعدد دنیای اسلام لحظات و صحنه‌های بسیار زیبا و ماندگاری در محل برگزاری این مسابقات ثبت کرده است.
همچنین، 9 داور خارجی و 8 داور داخلی کار قضاوت این دوره از رقابت‌ها را بر عهده خواهند داشت و در نهایت پنج نفر برتر هر رشته در مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.
در دوره گذشته این مسابقات نمایندگان ایران در رشته قرائت و حفظ کل عنوان نخست را کسب کرده بودند.
بر اساس این گزارش، سالن اجلاس سران هر روز از ساعت 16:30 تا 22:30 پذیرای علاقه‌مندان به نوای دلنشین کلام‌الله مجید خواهد بود و برای این منظور از میادین اصلی شهر تهران وسیله ایاب و ذهاب در نظر گرفته شده است.
* نقاط حرکت سرویس‌ها در تهران
به شرح ذیل است
علاقه‌مندان می‌توانند از 10 نقطه شهر تهران و از طریق سرویس‌های در نظر گرفته شده خود را به محل مسابقات برسانند.
«میدان آزادی»، «میدان شمشیری»، «میدان راه‌آهن»، «میدان انقلاب»، «میدان هفت‌تیر»، «میدان شهرری»، «میدان کلاهدوز»، «میدان خراسان»، «فلکه دوم تهرانپارس» و «پایانه خاوران». اين سرويس‌ها، با توجه به استقبال مردم از مسابقات به تعداد سرویس‌های نقاط مختلف افزوده یا کم می‌شود.


نوشته شده در   جمعه 10 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode