ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 6 خرداد 1392     |     کد : 54470

قرآنيان 4 قاره جهان در ايران

نشست خبری پیرامون تشریح برنامه‌ها، اهداف و جزئیات برگزاری سی‌ا‌مین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دیروز 6 خرداد ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی ، رئیس ستادعالی مسابقات بین المللی قرآن کریم و ولی یاراحمدی ، دبیر سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.


با حضور 111 شرکت‌کننده از 75 کشور، 10 تا 17خرداد انجام مي‌شود
نشست خبری پیرامون تشریح برنامه‌ها، اهداف و جزئیات برگزاری سی‌ا‌مین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دیروز 6 خرداد ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی ، رئیس ستادعالی مسابقات بین المللی قرآن کریم و ولی یاراحمدی ، دبیر سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.
* هر کس به قرآن احترام بگذارد به خداوند احترام گذاشته
حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، با بیان این‌که «قرآن مهم‌ترین، با فضلیت‌ترین و با شرافت‌ترین موجود بعد از خداوند متعال در عالم هستی است» افزود: هر کس به این کتاب الهی احترام بگذارد در واقع به خداوند احترام گذاشته و او را تعظیم کرده است و امروز مهمترین اجلاس قرآنی و رویداد فرهنگی، سی‌امین دوره خود را با عنایت خداوند و قرآن کریم در کشور ما تجربه می‌کند.
وی مسابقات بین المللی قرآن را مهمترین رویداد فرهنگی و قرآنی کشور توصیف کرد و از قطعی شدن حضور 111 شرکت‌کننده از 75 کشور جهان در سی‌ا‌مین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و افزود:: مهم‌ترین اجلاس قرآنی جهان اسلام و مهم‌ترین رویداد فرهنگی قرآنی کشور بعدازظهر روز 10 خرداد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز می‌شود و 17 خرداد همزمان با روز مبعث به پایان می‌رسد.
* حضور نمایندگان 75 کشور قطعی شده است
وی خاطرنشان کرد: تاکنون حضور نمایندگان 75 کشور جهان در این دوره مسابقات قطعی شده است که 111 نفر در دو رشته قرائت و حفظ کل قرآن کریم به رقابت خواهند پرداخت.
* نمايندگان قرآني 4 قاره رقابت مي كنند
وی با اشاره به این‌که «از چهار قاره دنیا در این دوره از مسابقات حضور خواهند داشت» گفت: 47 شرکت‌کننده از 27 کشور قاره ‌آسیا، 43 شرکت‌کننده از 27 کشور قاره آفریقا، 18 شرکت‌کننده از 16 کشور اروپایی و 5 شرکت‌کننده از 5 کشور قاره آمریکا در سی‌امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند داشت.
* 9 داور خارجی و 8 داور ایرانی
رییس ستاد عالی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مجموعا 17 داور از اساتید و پیشکسوتان قرآنی بین‌المللی این دوره از مسابقات را داوری خواهند کرد که 9 نفر از داوران خارجی و 8 تن از داوران ایرانی خواهند بود.
* مطالبات ولي امر از برنامه‌هاي قرآني
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مطالباتی در ارتباط با برگزاری این محافل و مجالس مطرح کردند که اصحاب رسانه،‌ مدیران و مسئولان باید روی این مطالبات توجه لازم داشته باشند.
* اولین مطالبه ولي امر، تدبر و توجه
محمدی اولین مطالبه مقام معظم رهبری را تدبر در قرآن و توجه به آیات کلام وحی عنوان کرد و گفت: تدبر در قرآن مقدمه عمل به آن است و یکی از مشکلات مسلمانان به خاطر دوری از قرآن کریم است و مشکلات جهان اسلام به خاطر جدایی از قرآن و عمل نکردن به دستورات و احکام آن است.
* ساير مطالبات ولي امر
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: عمل به قرآن کریم و آموزه‌های آن، حفظ قرآن و تربیت حافظان و قاریان به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری است که دستگاه‌ها به این مطالبات توجه کرده‌اند و اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است، اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم.
* اهداف برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم
محمدی در ادامه با تشریح اهداف برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: اولین هدف مطرح کردن قرآن در جهان به عنوان یک امر مهم دینی،‌ مذهبی، سیاسی و اجتماعی است به ویژه اینکه مقارن با یک حماسه مهم سیاسی و اجتماعی به عنوان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شده‌ است.
* خرداد و حماسه دیگری حول محور قرآن
وی افزود: در خردادماه ملت مسلمان ایران با دو اقدام مهم مواجه هستند، یکی خلق حماسه سیاسی و ان‌شاءالله خلق یک حماسه معنوی را شاهد خواهیم بود که ملت مسلمان همزمان با حماسه سیاسی، حماسه دیگری حول محور قرآن خلق خواهند کرد.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: همانطور که سیاست‌ورزان در تدارک خلق حماسه سیاسی هستند مردم نیز با حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با ایجاد حماسه معنوی و قرآنی در برگزاری مهم‌ترین رویداد فرهنگی و قرآنی کشور نقش آفرینی خواهند کرد.
* ایجاد شور و اشتیاق قرآني در جوانان
محمدی خاطرنشان کرد: استفاده از اساتید و پیشکسوتان قرآنی از کشورهای مختلف، بهره‌برداری از تجربیات آنها و ایجاد شور و اشتیاق در جوانان در سایه برگزاری این مسابقات از دیگر اهداف برگزاری این رویداد قرآنی به شمار می‌رود.
* ایجاد فضای قرآنی، از برکات برگزاری این مسابقات
رییس ستاد عالی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران هم چنین ایجاد فضای قرآنی در جامعه ایران اسلامی و حتی خارج از کشور را از برکات برگزاری این مسابقات عنوان کرد و افزود: پی بردن به بعضی از نقص‌ها و ضعف‌ها و برطرف کردن آنها برای برگزاری این مسابقات در دوره‌های آینده نیز از اهدافی است که این مسابقات دنبال می‌کند.
* شركت 900 هزار نفر در مسابقات کشوری قرآن در سال گذشته
وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از جهات مختلف رشد و تکامل یافته و سال به سال به لحاظ فنی و عمومی پیشرفت قابل توجهی را شاهد هستیم به طوری که سال گذشته 900 هزار نفر در مسابقات کشوری قرآن کریم شرکت کردند که پس از انقلاب بی‌سابقه است.
* یکی از مهمترین عوامل وحدت امت اسلامی قرآن کریم است
محمدی همچنین به نقش مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گسترش فرهنگ اسلامی و ایجاد وحدت میان امت اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین عوامل وحدت امت اسلامی قرآن کریم است که هیچ مسلمانی اختلافی در آن ندارد و می‌توانند حول این کتاب الهی همدلی و وحدت داشته باشند.
* ويژگي‌های جانبی در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین برگزاری برنامه‌های جانبی در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را از ویژگی‌های منحصر به فرد این مسابقات در ایران دانست و افزود: برگزاری همایش تجلیل از بانوان فعال در عرصه قرآنی و برگزاری همایش پژوهش‌های قرآنی از جمله مهمترین برنامه‌های جانبی این مسابقات است به طوری که 500 مقاله داخلی و خارجی از کشورهای مختلف به همایش پژوهشی قرآنی ارسال شده است.
محمدی افزود: برگزاری آموزش‌های تخصصی و فنی با حضور اساتید و مربیان قرآنی، بازدید مراکز مهم کشور هم چون بیعت با امام راحل،‌ موضوع دفاع مقدس و زیارت امام رضا(ع) و برخی اماکن متبرکه برای شرکت‌کنندگان از ویژگی‌های این مسابقات به شمار می‌آید.
در ادامه این نشست ولی یاراحمدی دبیر سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به افزایش سطح کمی و کیفی شرکت‌کنندگان در این دوره مسابقات گفت: در افتتاحیه این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و در اختتامیه آن نیز آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه سخنرانی خواهند کرد.


نوشته شده در   دوشنبه 6 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode