ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 25 فروردين 1392     |     کد : 52272

يک فرقه خطرناك در آذربايجان سر برآورد

اين فرقه جديدالتأسيس معتقدند كه بايد در اذان و اقامه به‌جای شهادت به ولایت امام علی(ع) به ولایت و امامت امام زمان(عج) شهادت بدهيم


در ادامه فرقه‌سازي‌هاي صهيونيست؛ 

اين فرقه جديدالتأسيس معتقدند كه بايد در اذان و اقامه به‌جای شهادت به ولایت امام علی(ع) به ولایت و امامت امام زمان(عج) شهادت بدهيم و به‌جای عبارت «أشهد أنّ علیّاً ولی اللّه» ، عبارت «اشهد ان مهدیاً حجت الله» را جایگزین کرده‌اند. در واقع آنها قائل‌اند که دوره امامت امام علی(ع) به اتمام رسیده است و دیگر نیازی به مطرح کردن این مسئله در اذان و اقامه و سایر عرصه‌ها وجود ندارد.
مشاهدات میدانی از جامعه آذربایجان حاکی از آن است که دولت باکو علاوه بر افزایش فشارهای بیرونی بر شیعیان این کشور، ایجاد و ترویج فرقه‌های انحرافی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
اگرچه این روش پیشتر با محوریت حمایت از غیر شیعه‌مذهبان در امور تحصیلی و اجتماعی انجام می‌گرفت اما اکنون صورت جدیدی برای خود یافته است.
بارزترین نمونه حمایت دولت آذربايجان از فرقه‌های انحرافی در این سرزمین شیعه‌نشین، حمایت حکومت از گروهی جدیدالتأسیس است که با نام «مهدیچی‌لر» شناخته می‌شوند. اگرچه پیروان این فرقه نسبت به این نام حساس بوده و از این‌که با نام جدیدی شناخته شوند ابا دارند، اما مشهورترین عنوان برای این فرقه همین نام «مهدیچی‌لر» است.
این گروه تحت رهبری فردی که با نام «فخرالدین» شناخته می‌شود و ساکن یکی از روستاهای اطراف باکو است، تأسیس شده است. بعضی از متدینین رابطه او را با سیستم‌های اطلاعاتی دولت آذربایجان مسئله‌ای بدیهی به‌حساب می‌آورند.
نخستین ویژگی مهدیچی‌لر غلو بسیار آنان در مورد امام زمان(عج) است. آنان با اقرار به امام زمان(عج) در اذان و اقامه شروع کرده و امروز به انتساب صفات خاص الهی به امام زمان(عج) رسیده‌اند.
آنها در ابتدا تنها قائل بر این نکته بودند که در هرزمان بیعت و تجدید عهد با امام آن عصر نیاز است و ما باید به ولایت و امامت امام زمان تأکید کنیم، برای همین لازم است تا در اذان و اقامه به‌جای شهادت به ولایت امام علی(ع) به ولایت و امامت امام زمان(عج) تأکید نماییم. برای همین هم، آنها به‌جای عبارت «أشهد أنّ علیّاً ولی اللّه» ، عبارت «اشهد ان مهدیا حجت الله» را جایگزین کردند. در واقع آنها قائل‌اند که دوره امامت امام علی(ع) به اتمام رسیده است و دیگر نیازی به مطرح کردن این مسئله در اذان و اقامه و سایر عرصه‌ها وجود ندارد.
پس از این اعتقاد و روی آوردن افرادی به این اندیشه، فخرالدین، اندیشه‌های جدیدی را در مورد امام زمان(ع) مطرح کرد.
او در تبلیغات خود ادعا کرد که «این امام زمان(عج) است که زمین و آسمان را آفریده، ایشان هیچ‌گاه از مادر زاده نشده بلکه همواره زنده بوده و خواهد بود، همو بوده است که با حضرت موسی در کوه طور تکلم کرد، این نور امام زمان بود که در طور تجلی کرد و موسی بی‌هوش شد اما موسی فکر می‌کرد این نور خداوند است، این امام زمان است که قرآن کریم را به نبی مکرم اسلام نازل کرده است».
مهم‌ترين مانع ظهور امام زمان
در نظر «مهدیچی‌لر»!
فخرالدین و همفکرانش علاوه بر مسائل نظری در جست‌وجوی راه‌حل‌هایی برای نزدیک‌تر ساختن قیام امام زمان نیز بوده‌اند. به‌نظر آنان اصلی‌ترین دلیل عدم‌ظهور امام زمان(عج) اقداماتی است که روحانیون ایرانی در این کشور انجام می‌دهند.
در نظر مهدیچی‌لر «امام زمان با شمشیر و اسب قیام خواهد کرد و پیشرفت‌های علمی و موشکی ایران باعث می‌شود تا شیعیان به‌جای دل در گروی شمشیر امام زمان(عج) داشتن به پیشرفت‌های علمی و صنعتی ایران دل ببندند و این باعث تأخیر ظهور ایشان می‌گردد».
این بهانه سبب شده است تا مهدیچی‌لر خود را در انجام هرگونه اهانت به رهبران انقلاب‌های منطقه به‌عنوان اصلی‌ترین موانع ظهور! و نیز تمام مراجع شیعه در ایران و نجف که با نهضت‌های انقلابی و ضدآمریکایی همکاری داشته و یا حمایت کرده‌اند، محق بدانند. آنان با فحاشی‌های رکیک علیه مراجع قم و نجف، آنان را سبب انحراف مردم از دولت مهدوی و دل‌بستن به حکومت ایران می‌دانند.
و البته مؤمنین انقلابی و روحانیون آذربایجانی تحصیل‌کرده در قم نیز از اتهامات و فحاشی‌های آنان در امان نیستند.
معترضین به قانون منع حجاب جاسوس هستند!
این در حالی است که این گروه در برابر ممنوعیت‌هایی که علیه ساخت مساجد، تشکیل اجتماعات مذهبی، و نهایتاً حجاب در این کشور اتفاق افتاد هیچ اعتراضی نکرده، مؤمنین پاکباخته و غیور را به جاسوسی برای ایران و وطن‌فروشی متهم کردند.
مهدیچی‌لر معترضین به قانون منع حجاب در مدارس را به جاسوسی و وطن‌فروشی متهم کردند.
مهدي‌چي‌لر،
درحال گسترش
اگرچه پیروان این اندیشه در حال حاضر از کمیت آماری نگران کننده‌ای برخوردار نیستند اما نوع اندیشه و اقدامات آنها نسبت به هتاکی به علما، عرفا، مراجع و تمام روحانیون شیعه خوف ایجاد چنین فرهنگی را در فضای خام فکری جمهوری آذربایجان ایجاد می‌کند.
اصلی‌ترین پیروان فخرالدین در ابتدا، هم روستائیانش بودند اما بعدها با حمایت‌هایی که از طريق دولت از او شد او اکنون در لنکران، ماساللی، باکو و روستاهای اطراف آن نیز که اصلی‌ترین مناطق شیعه‌نشین آذربایجان هستند، طرفدار دارد. تعداد قابل توجهی از شیعیان آذری‌الاصل مقیم روسیه نیز از جمله پیروان او هستند.
گفتگو با شيعيان ممنوع!
«فرامرز ج.» یک جوان شیعه که ساکن یکی از روستاهای لنکران است و در برابر فعالیت‌های این فرقه در روستایشان مقاومت می‌کند، در جواب به پرسش خبرنگار تسنیم که از او در مورد چگونگی فعالیت علیه آنان پرسیده، می‌گوید: عملاً هیچ امکان فعالیتی علیه آنان وجود ندارد. 100درصد رادیکال هستند، و همدیگر را از هرنوع گفت‌وگو با سایر شیعیان که پیرو مکتب اهل‌بیت(ع) هستند، منع می‌کنند.
تندتر از وهابيت
او در پاسخ به این سؤال که می‌شود آنها را وهابیت شیعی نامید، در حالی که آهی می‌کشد، می‌گوید: «شاید، ولی آنها از وهابی‌ها هم تندتر هستند. وهابی هرچه باشد یکی دو آیه قرآن می‌خواند و تو هم این امکان را داری که در مقابلش با قرآن یا احادیثی که خودش قبول کرده استدلال کنی، برای همین هم وهابی‌ها در محیط‌های شیعی رشد چندانی ندارند، اما اینها همگی بی‌سوادند، به‌هیچ‌وجه امکان حرف‌زدن را هم به انسان نمی‌دهند. نه به آیه‌ای استدلال می‌کنند، نه به حدیثی استناد دارند، نه کتابی و نه منطق مشخصی برای حرف‌های خودشان دارند، برای همین خصوصاً در جمع‌های گروهی‌شان شدت بیشتری نسبت به مخالفان‌شان دارند».
تو جاسوس اطلاعات ایران هستی!
«مهدی م.» هم که اواخر سنین جوانی را می‌گذراند، و چند سالی هم در قم تحصیل کرده و هم‌اکنون ساکن باکو است، می‌گوید: «یک بار به آن‌ها که داشتند رهبران برخی کشورها و سایر مراجع را دشنام می‌دادند گفتم خوب اگر ایران موشک نداشته باشد، که آمریکا و اسرائیل در چند روز نابودش می‌کنند، بعد از آن چه فایده‌ای دارد که آقا بیاید؟ دیگر شیعه باقی نمانده، در حالی که کم مانده بود مرا هم مورد ضرب و شتم قرار دهند، گفتند: تو جاسوس اطلاعات ایران هستی و مرا از آنجا بیرون کردند.»
به نظر می‌رسد آنها با توجه به اطمینانی که از حمایت حکومت نسبت به خود دارند، از گفتن هیچ حرف و هیچ اقدامی ابا ندارند. در واقع مهمترین اقدام فخرالدین برای حفظ پیروان خود تبدیل یک بحث اعتقادی فکری به بحثی تعصبی است تا با توجه به خصوصیات روانی بخشی از هواداران بومی خود در جمهوری آذربایجان، حمایت‌های پیروان خود را از دست ندهد.


نوشته شده در   يکشنبه 25 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode