ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 فروردين 1392     |     کد : 51996

نتيجه هزينه كردن «200 میلیارد تومان بودجه قرآني در سال 91» چه بوده است؟

مسئولان حوزه قرآن پاسخ بدهند ...

مسئولان حوزه قرآن پاسخ بدهند
نتيجه هزينه كردن «200 میلیارد تومان بودجه قرآني در سال 91» چه بوده است؟

چند سالي است كه با روشهاي گوناگون از نهادهاي مبارك قرآني كشور تقاضا ميكنيم كه دستآوردهاي خود را براي اطلاع مردم اعلان كنند. (آخرين بار در تاريخ 23 بهمن سال 1391) ولي تا كنون هيچ صدائي در اين مورد شنيده نشده است.
اگر صدسال هم سكوت كنند، بازهم خواهيم گفت و خواهيم پرسيد: «200 ميليارد هزينه كرديد، چه چيزي بدست آورديد؟»
لذا؛ براي چندمين بار از مسئولين اين حوزه، به ويژه كسانيكه با هزينه كردن از بودجه بيت المال برنامه‌هايشان را ادامه مي‌دهند تقاضا مي‌كنيم: «در اين سال‌ها، - بويژه سال‌هاي اخير كه ارقام قابل توجهي در اين زمينه هزينه شده است – اگر چيزي براي ارائه به مردم دارند يا الله، ارائه كنند و الا ميدان را خالي كنند، شايد كساني بيايند كه بتوانند با صرف بيت المال چيزي ارائه نمايند».
آري؛ همين روزهاي آخر سال بود كه (روز سه شنبه 5 دي ماه 1391) قائم مقام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در در گردهمائی مدیران مؤسسات قرآنی استان قم اعلان كرد: 200 میلیارد تومان بودجه قرآني جذب شده است و ...اكنون ميپرسيم:
آيا مردم حق دارند بدانند در مقابل «200 میلیارد توماني» كه از بيت المال هزينه شده است، چه چيزي بدست آورده‌اند يا نه؟
آيا در اين همه نهاد و ارگان و سازمان و ... كه در حوزه قرآن مشغول هستند، نبايد كسي پيدا شود و بگويد «از وضع موجود چه ميداند؟»
با هزينه شدن 200 ميليارد تومان، چند درصد از مردم با قرآن آشنا شده‌اند كه قبلا آشنا نبودند؟
قبل از هزينه شدن 200 ميليارد تومان، چند درصد قرائت، چند درصد روخواني؛ چند درصد روان خواني؛ چند درصد .... را مي‌دانستند و چند درصد نميدانستند؟ و اكنون چند درصد مي‌دانند؟
چند درصد از مردمي كه 200 ميليارد تومان از بودجه كشورشان صرف اين حوزه شده است، توان ترجمه قرآن را داشته‌اند و اكنون چند درصد اين توان را دارند؟ چند درصد از اين ملت با تفسير قرآن آشنا بودند و اكنون چند درصد آشنا هستند؟ چند درصد از اين مردم تا قبل از صرف اين بودجه تفسير خوانده بودند و اكنون چند درصد تفسير خوان شده‌اند؟
از همه مهمتر؛ چند درصد از ملت ايران، «در مقام عمل به آموزه‌هاي قرآن» در مسير اهداف انسان‌ساز نظام مقدس جمهوري اسلامي قرار گرفته‌اند و اكنون بعد از هزينه‌هاي مصرف شده، چه تغييري در رفتارهاي آنان رخ داده است؟
با مصرف 200 ميليارد تومان، آن هم فقط در سال 91؛ چند درصد از اين مردم، با آموزه‌هاي قرآن آشنا شده‌اند و چند درصد پاي‌بنديشان در عمل به قرآن بيشتر شده؟
آري؛ گمان نگارنده براين است كه در اين حوزه، كسي دنبال رسيدن به هدف خاصي نيست. و به همين دليل است كه بعداز اجراء برنامه‌هاي گوناگون نمي‌توانند به مردم بگويند چه نتيجه‌اي گرفته‌اند.
دليل اين ادعا، اين است كه عليرغم ارائه گزارشكارهاي پي‌درپي، از اين همه همايش و جشنواره و سوگواره و مسابقه و ... هيچ دستآوردي از اين حوزه ارائه نشده است.
هريك از مسئولان اين حوزه، هر روز به بهانه‌اي با اين و آن مصاحبه مي‌كنند و دائم از اين مي‌گويند كه «چه كرديم» و «چه كرديم».
اگر كرده‌ايد، پس نتيجه‌اش كجاست كه به مردم نمي‌گوئيد؟
يا كار نمي‌كنيد، يا عالمانه كار نمي‌كنيد، يا هر دو.
اگر غير از اين است - بدون ارائه گزارش كار - دست‌آوردهايتان را به اطلاع مردم برسانيد.
خدا كند كسي نگويد به كسي ربطي ندارد! 


نوشته شده در   سه شنبه 20 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode