ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 12 اسفند 1391     |     کد : 50493

مراسم اختتاميه دومين جشنواره شمسه قرآنی رحل بلورين شمسه شايسه‌اش را شناخت

پنجشنبه شب، در مراسم اختتاميه دومين جشنواره شمسه قرآنی رحل بلورين شمسه شايسه‌اش را شناخت

پنجشنبه شب، در مراسم اختتاميه دومين جشنواره شمسه قرآنی رحل بلورين شمسه شايسه‌اش را شناخت

مراسم اختتاميه دومين جشنواره شمسه قرآنی پنج شنبه دهم اسفند ماه در حسينه شهدای تهران برگزار شد و رحل بلورين به دست شايسته‌ها رسيد
در رشته قرائت تحقيق، محسن قاسمی، نفر اول در بخش‌ آقايان و سميه رحمانی در بخش‌ و بانوان حائز رتبه‌های اول شدند و رحل بلورين خود را به همراه هديه نقدی دريافت كردند.
در رشته حفظ كل، در دو بخش بانوان زينب طايی در بخش آقايان محمد رسول تكويری به عنوان نفرات اول جوايز خود را از دست مسئولان شهرداری تهران دريافت كردند.
جوايز ساير نفرات برتر در بخش‌های مختلف نيز به حساب آنها واريز خواهد شد و در بخش كودكان زير 16 سال نيز در برنامه جداگانه ای تجليل به عمل خواهد آمد.
اهدای جوايز نفرات اول رشته‌های بخش جنبی، قرائت تحقيق و حفظ كل قرآن كريم يكی ديگر از برنامه‌های اين مراسم بود. در اين بخش و در بخش جنبی از آقايان عباس پورفتح و مهدی محمدی كه حائز رتبه‌های اول شده بودند تجليل به عمل آمد. بخش جنبی ويژه معلولان و جانبازان است.
مراسم اختتاميه دومين جشنواره شمسه قرآنی پنج شنبه دهم اسفند ماه در حسينه شهدای تهران و با حضور ايازی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، سعيد طلوعی، شهردار منطقه پنج تهران، رمضانی، مدير كل امور فرهنگی شهرداری تهران و بيادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.
پنج شنبه شب دهم اسفند ماه حسينيه تازه افتتاح شده شهدای تهران شاهد برپايی مراسم اختتاميه دومين جشنواره شمسه قرآنی بود. در اين مراسم ايازی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، سعيد طلوعی، شهردار منطقه پنج تهران، رمضانی، مدير كل امور فرهنگی شهرداری تهران، حسن بيادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و همچنين جمعی از مردم قرآن دوست تهران حضور داشتند.
بر همين اساس بخش ابتدايی اين مراسم برگزاری مسابقات فينال رشته قرائت تحقيق در بخش آقايان بود كه در اين بخش به ترتيب آقايان سعيد پرويزی، مسعود نوری، محسن قاسمی، حبيب صداقت و وحيد خزايی به تلاوت آياتی از سوره‌های زمر، مومن و حمد پرداختند. در كنار تلاوت فيناليست‌ها كليپ‌های زيبايی از روند برگزاری جشنواره شمسه قرآنی در مراحل مختلف پخش شد.
سخنرانی سعيد طلوعی،
شهردار منطقه پنج تهران
سخنرانی سعيد طلوعی، شهردار منطقه پنج تهران يكی ديگر از برنامه‌های اختتاميه دومين جشنواره شمسه قرآنی بود كه در اين بخش وی به بيان جزئياتی از جشنواره شمسه قرآنی در دومين مرحله پرداخت و گفت: همه افرادی كه امشب در اين مراسم حضور دارند به نوعی در برگزاری هر چه بهتر جشنواره شمسه سهم داشته اند.
وی در ادامه افزود: سال گذشته كه اولين سال برگزاری جشنواره شمسه قرآنی بود بيش از 50 هزار نفر در مراحل مختلف حضور يافتند و در مراسم افتتاحيه دومين دوره قول داده بوديم كه اين تعداد به 100 هزار نفر برسد اما در نهايت 70 هزار نفر در مراحل مختلف دومين جشنواره شمسه قرآنی حضور يافتند.
وی در ادامه سخنان خود با تأكيد بر درخواست‌های مكرر مردم در مورد راه اندازی مراكز دينی و قرآنی در غرب تهران، اظهار كرد: 40 مركز دينی و قرآنی در منطقه غرب تهران يا افتتاح شده است و يا به زودی افتتاح خواهد شد كه يكی از نمونه‌های اين مراكز هم همين حسينيه شهدا هست كه ميزبانی مناسبی از مراسم اختتاميه جشنواره شمسه قرآنی داشته است.
شهردار منطقه پنج تهران در بخش ديگری از سخنان خود در مراسم اختتاميه جشنواره شمسه قرآنی به بحث آموزش قرآن از دوران كودكی به فرزندان اشاره و تصريح كرد: ما بايد سعی كنيم فرزندانمان از كودكی با مراكز دينی و قرآنی آشنا شوند چرا كه آشنايی اين عزيزان با قرآن و دين آينده آنها را تضمين و بيمه خواهد كرد.
وی در پايان به اجرای برنامه‌های دينی و قرآنی در مناسبت‌های مختلف به همت شهرداری اشاره كرد و گفت: در ايام فاطميه سال 1392 برنامه‌های بسيار خوبی را در نظر گرفته ايم كه اميدوارم مورد توجه همه شهروندان قرار گيرد.
در ادامه اين مراسم گروه همخوانی اسوه به سرپرستی غلامرضا احمدی، دبير تخصصی دومين جشنواره شمسه قرآنی، به اجرای دو برنامه در مورد شهدای هشت سال دفاع مقدس و حضرت امام حسين(ع) پرداختند كه مورد توجه حاضران در مراسم قرار گرفت.
در ادامه نيز كليپ‌هايی در مورد اساتيد برجسته قرآنی كه قرار بود مورد تجليل قرار گيرند پخش شد كه از آن جمله می توان به پخش كليپی در مورد زندگی استاد هوشنگ بادپا اشاره كرد.
سخنرانی ايازی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران
بخش ديگری از مراسم اختتاميه دومين جشنواره شمسه قرآنی سخنرانی ايازی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران بود. وی در ابتدای سخنان خود گفت: يكی از موضوعات جدی كه دغدغه ما بوده است و در رأس فعاليت‌های فرهنگی ما قرار دارد و هميشه به آن توجه جدی داشته ايم مسئله معرفت دينی بوده است.
وی در ادامه افزود: در مقوله معرفت دينی با توجه به اينكه جامعه جوانی داريم، جوانانمان را بايد به گونه ای بار بياوريم كه در پی معرفت دينی باشند. پرداختن به معرفت دينی از دغدغه‌هايی بوده است كه در شوراهای راهبری كه در سطح شهرداری تهران وجود دارد مورد تأكيد بوده است. شهردار تهران هميشه گفته اند كه پرداختن به فعاليت‌های دينی و در رأس آن فعاليت‌های قرآنی بايد از جمله برنامه‌هايی باشد كه در سطح شهر تهران به صورت جدی پيگيری شود.
معاون فرهنگی اجتماعی شهر تهران تشكيل شورای عالی قرآن به همت شورای اسلامی شهر تهران را نمونه ای از اهتمام به انجام برنامه‌های قرآنی دانست و تصريح كرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران شورای عالی قرآن تشكيل شد تا برنامه‌های قرآنی زير نظر اين شورا به اجرا در بيايد.
ايازی خاطر نشان كرد: اين توفيقی بود كه نصيب ما شد و ما اين كار را با حضور انديشمندان و نخبگان قرآنی سطح شهر تهران انجام داديم. خوشبختانه كارهای بسيار خوبی در اين زمينه صورت گرفته است، كارهايی كه آثار آن تا سال‌ها خواهد ماند.
وی در بخش ديگری از سخنان خود در مراسم اختتاميه دومين جشنواره شمسه قرآنی به راه اندازی بيش از 260 دارالقرآن در سطح شهر تهران اشاره و اظهار كرد: اين دارالقرآن‌ها در سرای محلات سطح شهر تهران راه اندازی شده است و اين توفيق نصيب ما و همكارانمان شده است تا بتوانيم از فعاليت‌های قرآنی در شهر تهران حمايت ويژه داشته باشيم.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با تأكيد بر اينكه بايد تعداد اين دارالقرآن‌ها را به 374 مركز قرآنی برسانيم، گفت: بايد به اندازه تمام محلات سطح شهر تهران دارالقرآن و خانه قرآنی داشته باشيم تا فعاليت‌های قرآنی برای قشرهای مختلف مردم شكل بگيرد.
ايازی با اشاره به اينكه فعاليت‌های فرهنگی شهرداری تهران تنها محدود به فعاليت‌های قرآنی نمی شود، افزود: ما در عرصه‌های مختلف فرهنگی در قالب جشنواره شمسه اين كار را انجام داده ايم. جشنواره شمسه دارای 12 بخش است كه يكی از اين بخش‌ها شمسه قرآنی است و بخش‌های ديگر به مقوله‌های فرهنگی ديگر می پردازد.
وی گفت: ما اين رويكرد را در دستور كار قرار داده ايم كه كارهای فرهنگی را در سطح محلات شهر تهران به خود مردم همان محلات واگذار كنيم و همين رويكرد موجب شده تا دامنه فعاليت‌ها در سطح شهر تهران توسعه چشمگيری پيدا كند.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در ادامه صحبت‌های خود در مراسم اختتاميه دومين جشنواره شمسه قرآنی، تصريح كرد: اين توفيق نصيب ما شده است تا متناسب با علاقه جوانان مان جشنواره‌های مختلف فرهنگی را داشته باشيم كه يكی از اين نمونه‌ها جشنواره شعر است، اين جشنواره به حدی زيبا و اثرگذار است كه بسياری از اشعار ارائه شده را می توان در قالب كتاب‌های مختلف انتشار داد.
ايازی خاطرنشان كرد: ما خودمان را محدود به فعاليت‌های فرهنگی و هنری نكرده ايم و در سطح محلات شهر تهران و در عرصه‌های ديگر زمينه مشاركت شهروندان تهرانی را فراهم كرده ايم كه يكی از اين نمونه‌ها برگزاری جشنواره شكوفه‌های مهارت‌های رايانه ای در منطقه 22 شهرداری تهران است. در واقع اين بخش محدوده بسيار گسترده ای را شامل می شود و وقتی كه ما اعلام فراخوان برای حضور در اين جشنواره داديم تعداد قابل توجه ای به خصوص در بخش كودكان و نوجوانان ثبت نام كردند.
وی در پايان با اشاره به اينكه جشنواره‌های مختلفی در بخش‌های مختلف در سطح شهر تهران برگزار می شود، عنوان كرد: با اينكه همه اين جشنواره‌ها برگزار می شود اما مباهات ما به برگزاری جشنواره قرآنی و اجرای برنامه‌های قرآنی است. ما توانسته ايم در سطح محلات مختلف و با استفاده از ظرفيت قرآنی كه وجود دارد قراء قرآن را شناسايی كنيم و در برنامه‌های فرهنگی كه در محلات برگزار می شود از آنها استفاده كنيم.
اهدای جوايز نفرات اول
اهدای جوايز نفرات اول رشته‌های بخش جنبی، قرائت تحقيق و حفظ كل قرآن كريم يكی ديگر از برنامه‌های اين مراسم بود. در اين بخش و در بخش جنبی از آقايان عباس پورفتح و مهدی محمدی كه حائز رتبه‌های اول شده بودند تجليل به عمل آمد. بخش جنبی ويژه معلولان و جانبازان است.
در رشته قرائت تحقيق و در بخش‌های آقايان و بانوان نيز به ترتيب محسن قاسمی و سميه رحمانی حائز رتبه‌های اول شدند و رحل بلورين خود را به همراه هديه نقدی دريافت كردند.
در رشته حفظ كل و در دو بخش بانوان و آقايان نيز محمد رسول تكويری و زينب طايی به عنوان نفرات اول جوايز خود را از دست مسئولان شهرداری تهران دريافت كردند. جوايز ساير نفرات برتر در بخش‌های مختلف نيز به حساب آنها واريز خواهد شد و در بخش كودكان زير 16 سال نيز در برنامه جداگانه ای تجليل به عمل خواهد آمد.
تجليل از تلاشگران عرصه قرآن
تجليل از خانواده استاد هوشنگ بادپا يكی ديگر از بخش‌های مراسم اختتاميه دومين جشنواره شمسه قرآنی بود. همچنين در ادامه از جبيب مهكام، سيد مهدی محمودی، عليرضا حشمتی، ولی الله پور احمدی، ولی ياراحمدی، نيازی، معصومه كاتب، حسين ندرلو و يوسف دورو به خاطر تلاش در عرصه قرآن تجليل و قدردانی شد تا با اهدای اين جوايز دومين جشنواره شمسه قرآنی به پايان برسد و تلاش‌ها برای برگزاری مناسب سومين دوره آن آغاز شود.
با تشكر از ايكنا


نوشته شده در   شنبه 12 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode