ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 6 اسفند 1391     |     کد : 50199

تدریس درس های ضد شیعی

وزرات امور اسلامی و اوقاف عربستان در بیانیه رسمی برای برپائی درس های ضد شیعی و تفرقه گرایانه در مساجد این کشور فراخوان داد.

وزرات امور اسلامی و اوقاف عربستان در بیانیه رسمی برای برپائی درس های ضد شیعی و تفرقه گرایانه در مساجد این کشور فراخوان داد.
وزارت اوقاف و امور اسلامی و تبلیغ و ارشاد تبوک عربستان بیانیه طائفه گری، مذهبی و ضد شیعی مبنی بر برپائی درس ملل و نحلل با عنوان « رافضی عقیده و دین ... در وقت حاضر و آینده» در مساجد آل سعود را منتشر کرد.
وزارت اوقاف و امور اسلامی عربستان، بیانیه منتشر شده از مرکز تبلیغ و ارشاد تبوک را مهمور کرده است و این مسئله بیانگر مستند بودن این بیانیه از سوی مقام رسمی وابسته یکی از دستگاه های دولتی است.
پیش از این وزارت امور اسلامی عربستان به برپائی تعدادی از درس های طائفه گری که کینه و انزجارطلبی علیه مذهب شیعی را طی سالهای گذشته در برخی از شهرها برانگیخت، اقدام کرد و آخرین محافل ضد شیعی نیز در ماههای گذشته و اوائل ماه جاری برگزار شدبرهمین اساس، تعدادی از فعالان شیعی عربستان از پایگاه های اجتماعی برگزاری این درس ها و نشست ها از سوی مقام رسمی دستگاه های دولتی را محکوم کرد و این اقدام را هتک حرمت واضح و آشکار و اهانت صریح به قشر گسترده ای از شهروندان عربستانی که بیش از دو میلیون و 500 هزار هستند، دانستند.
بسیاری از شخصیت ها و فعالان شیعه عربستان شکایت ها و محکومیت هایی را نسبت به این مسئله ارائه دادند، اما این شکایت ها هیچ تأثیری در کاهش یا ممنوعیت اقدامات تفرقه گرایانه که به تفرقه، فتنه و اختلاف بین شهروندان تحریک می کند، نداشته است.
درهمین حال، تعدادی از حقوقدانها و نویسندگان در روزنامه های رسمی خواستار تدوین قانون مجرم دانستن اهانت مذهبی و طائفه ای شدند گفتنی است، منطقه الشرقیه عربستان طی دو سال گذشته شاهد اعتراض های مداوم است، معترضان عربستان خواستار آزادی زندانیانی هستند که مدت طولانی در زندان ها به سر می برند.



نوشته شده در   يکشنبه 6 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode