ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 بهمن 1391     |     کد : 49847

تعداد چهره‌های قرآنیِ تكريم شده، به 188 نفر رسيد

قره شیخلو، در هفتمین همایش تکریم چهره‌های قرآنی و اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآنی تسنیم، كه 26 بهمن برگزارشد...



قره شیخلو، در هفتمین همایش تکریم چهره‌های قرآنی و اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآنی تسنیم، كه 26 بهمن برگزارشد گفت:
در شش دوره قبلي اين همایش از 39 قاری، 22 حافظ و 93 پیشکسوت تجلیل شده است و امشب هم از شش قاری بین المللی، چهار حافظ دارای مدارک درجه یک و دو و 24 استاد پیشکسوتِ دارای سه دهه سابقه آموزش تجلیل خواهد شد.
وي افزود: در برنامه امشب از نوجوان 15 ساله تا پیرمرد 90 ساله حضور دارند.
هفتمین همایش تکریم چهره‌های قرآنی و اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآنی تسنیم، 26 بهمن با پيام آيت الله العظمي مكارم شيرازي و با حضور خانم دكتر افتخاري رئیس فراكسيون قرآن و عترت مجلس، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان دارالقرآن‌ الکریم و برخي از مسئولان و چهره‌هاي قرآنی کشور در سالن اجتماعات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
در اين مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاسم مقدمی و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، مهدی قره‌ شیخ‌ لو رئیس سازمان دارالقرآن‌ الکریم سخنرانی کرد.
پیام آیت‌الله العظمي مکارم شیرازی:
اعتصام به حبل ‌الله همان تمسک عمومی به تعلیمات قرآن است
در بخشي از اين مراسم پیام آیت‌الله العظمي ناصر مکارم شیرازی به هفتمین مراسم تکریم چهره‌های قرآنی قرائت شد.
در پیام اين مرجع تقليد به اين همایش و اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآنی تسنیم پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم.
قبل از هر چیز تشکیل این مراسم قرآنی را به همه شما عزیزان در دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی مخصوصاً دست اندرکاران، مسئولان محترم سازمان دارالقرآن ‌الکریم و همه عزیزانی که در این مجلس باشکوه شرکت کرده‌ اند تبریک می ‌گویم و صمیمانه تشکر می ‌کنم.
قرآن، کلام نورانی خدا و دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی ‌رحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند، این همان حبل ‌الله و رشته محکم الهی است که تمام دلها را به هم مربوط می ‌کند و در سوره آل عمران به آن دعوت نموده و می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ»، اعتصام به حبل ‌الله همان تمسک عمومی به تعلیمات این کتاب بزرگ است.
این همان نور و هدایتی است که در آیات سوره مائده به آن اشاره فرموده و می ‌گوید: «قد جاءکم من الله نور و کتاب مبین یهدی به الله من اتبع رضوانه سبل السلام و بخرجهم من الظلمات الی النور» آری! همه در پرتو هدایت آن از ظلمات پراکندگی و اختلاف و نزاع و کشمکش رهایی می ‌یابند و به سرچشمه نور که همان برادری و اخوت اسلامی است باز می ‌گردند و از هدایتهای آن به سوی علم و دانش و پیشرفت و تعالی بهره می‌گیرند( آشنایی جوانان و نوجوانان با این کتاب بزرگ آنها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش او برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی آنان حفظ می‌کند).
اینجانب به همه عزیزانی که در این جشنواره و فعالیت‌های قرآنی شرکت کرده‌اند خوش آمد می ‌گویم و مطمئن هستم که شما عزیزان با آشنایی با قرآن و تعلیمات حیات بخش اسلام راه سعادت و خوشبختی را می ‌پیمائید و می ‌توانید در آینده افرادی دانشمند و پیشگام و پاک و مؤمن و پر تلاش باشید و به کشور خود کمک کنید.
آری آینده کشور به دست با کفایت شما ساخته می ‌شود به شرط اینکه همواره در سایه هدایتهای قرآن گام بردارید. به همه شما عزیزان توصیه می ‌کنم همه روز آیاتی از قرآن را بعد از نماز صبح بخوانید و درباره معنی آن بیندیشید و محتوای آنرا در زندگی خود پیاده کنید تا لذت خوب زیستن و آرامش روح و آسودگی خاطر و پیشرفت و ترقی را بچشید من از خدای بزرگ برای همه شما و پدران و مادران و معلمان و اساتید شما موفقیت و سربلندی و عزت و سلامت روح و جسم می‌ خواهم و امیدوارم همواره در سایه قرآن از همه خطرات جسمی و روحی در امان باشید.
نفرات اول مسابقات قرآنی تسنيم
در بخشي از اين همايش، رتبه های اول مسابقات تسنيم در رشته‌های مختلف از بين خانم‌ها و آقايان به اين شرح معرفي شدند.
در رشته قرائت تحقيق، از بين آقايان، حبيب صداقت از صدا و سيمای تهران و از بين بانوان، مهيندخت كوچك زاده از بنياد شهيد كرمان.
در رشته قرائت ترتيل، از آقايان، محمد دلالی از سازمان تبليغات اسلامی سمنان و از خانم‌ها، بتول صحاف از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تهران.
در رشته‌هاي مختلف حفظ قرآن كريم
در حفظ كل؛ از آقايان، «پيمان ايازی»، از اداره تبليغات اسلامی. و
از بانوان، «معصومه صالحی»، از آستان مقدسه حضرت معصومه(س).
در حفظ 20 جزء؛ از آقايان «محسن حاج حسينی» از بنياد شهيد تهران، از بانوان، «نفيسه افصحی» از آستان مقدسه حضرت معصومه(س).
در حفظ 10 جزء؛ از آقايان «محمد ضرغام» از تبليغات اسلامی تهران، و از بانوان، «مريم عادل نيا» از اداره تبليغات اسلامی اصفهان.
در حفظ 5 جزء؛ از بين آقايان، «فرض الله محمدپور» از تبليغات اسلامی تهران از بين بانوان، «معصومه ناصری» از تبليغات اسلامی خوزستان.
در رشته مفاهيم؛ از آقايان، «امير فرتاج» از ستاد اقامه نماز استان همدان.و از بين بانوان، و «زينب نيكخواه بهرامی» از صدا و سيمای البرز
گزارشي از سخنان قره شیخ لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در اين همايش
قره شیخ لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم نیز طی سخنانی با اشاره به ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: امیدواریم این وظیفه ای که بر عهده ما نهاده شده است به بهترین نحو انجام گیرد.
وی در ادامه سخنانش افزود: ما در حد بضاعت خودمان از چهره های قرآنی کشور تجلیل خواهیم کرد که امیدواریم اگر کوتاهی صورت گرفت بخشیده شود.
وی در ادامه به بیان توصیحاتی در مورد مراسم تجلیل از چهره های قرآنی پرداخت و افزود: در شش دوره گذشته تکریم چهره های قرآنی مجموعاً از 154 نفر از اساتید برجسته قرآنی تجلیل شده است. تجلیل از برگزیدگان قرآنی بر این اساس است که این عزیزان در سه گروه مورد تجلیل قرار می گیرند، گروه اول افرادی هستند که در همان سال در مسابقات بین المللی قرآن حائز رتبه شده اند.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: گروه دوم افرادی هستند که حائز مدارک درجه یک و دو حفظ کل قرآن کریم هستند و گروه سوم نیز افرادی هستند که دارای سابقه بیش از سه دهه تلاش برای ترویج و آموزش قرآن کریم هستند که امسال نیز بر همین اساس از برگزیدگان و اساتید برجسته کشور تجلیل خواهد شد.
قره شیخ لو در ادامه به بیان آماری از برگزیدگان شش دوره قبل همایش تکریم چهره های قرآنی پرداخت و اظهار کرد: در شش دوره گذشته این همایش در مجموع از 39 قاری، 22 حافظ کل قرآن کریم و 93 پیشکسوت قرآنی تجلیل شده است. امشب هم از شش قاری، چهار حافظ و 24 پیشکسوت و استاد قرآنی تجلیل می‌شود.


نوشته شده در   شنبه 28 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode