ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 16 بهمن 1391     |     کد : 49264

دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال قرآنی پايان يافت

مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال قرآنی آیات پیش از ظهر ديروز با حضور آیت‌الله احمدی فقیه یزدی، استاد برجسته حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، امام جمعه قم در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.


مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال قرآنی آیات پیش از ظهر ديروز با حضور آیت‌الله احمدی فقیه یزدی، استاد برجسته حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، امام جمعه قم در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.
در این مراسم مرتضی اسماعیلی‌طبا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، حجت‌الاسلام تقیان، رییس هیأت داوران جشنواره رسانه‌های دیجیتال قرآنی آیات و حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان، استاد حوزه و دانشگاه برای حاضران سخنرانی کردند.
مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال قرآنی آیات با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در ادامه مرتضی اسماعیلی‌طبا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به ورود تاریخی حضرت معصومه(س) به قم، گفت: حضرت معصومه(س) دارای کرامات زیادی در ایران و به ویژه قم است.
وی افزود: محققان و هنرمندان باید آثار پربرکت حضرت معصومه(س) و خدمات و آثاری که حضرت برای ایران و جهان داشته‌اند را به تصویر بکشند و به مردم نشان دهند تا مردم بیشتر با آثار و کرامات و سجایای اخلاقی این بانوی کریمه آشنا شوند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این که انقلاب ما نشأت گرفته از کرامات حضرت فاطمه معصومه(س) است، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه به برکت حضرت معصومه(س) رونق و توان گرفت و انقلاب هم با تلاش حوزه های علمیه به ثمر نشست و این نشان‌دهنده این است که انقلاب اسلامی ما مدیون برکات و حضور حضرت معصومه(س) است.
حجت‌الاسلام حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به اختتامیه این جشنواره بین‌المللی آورده است: حضرت رحمان در مقام معلم قرآن انسان را در حسن قوام به فیض خلقت رساند و خود زمام تعلیم بیان را به وی عهده‌دار شد و لطیفه ربانی هنر را در نهاد او نهاد تا نقش‌بندی معقول در پرده پرنیان حس را توان یابد و چهره‌پردازی رخساره غیب در آیینه شهادت را تاب آرد و این سان انسان قرآن و هنر منظومه آیات عشق و حقیقت را به هم پیوند زدند.
از این میان هنر قدسی منبعث از جاری حقیقت و ملهم از زلال هستی است که دل مایه و احیای خویش را از نفخه رحمانی روح‌القدس می‌گیرد، استوارترین و جان‌فزاترین منبع الهام‌بخش این هنر متعالی، کلام وحی و کتاب رب الارباب است که چونان ریسمانی آویخته از فراز عالم انس بر بسیط خاک در قالب کتابی بی همانند جلوه‌گر شد.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام تقیان، رییس هیأت داوران جشنواره رسانه‌های دیجیتال قرآنی آیات با اشاره به این که کار داوری کاری بسیار مشکل و به نوعی از سخت‌ترین کارها است، گفت: تمام آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره رسانه‌های دیجیتال قرآنی به صورت کارشاسانه و بسیار دقیق مورد بررسی قرار گرفته و از فیلترهای خاصی عبور کرده است.
وی با بیان این که کمیته داوری جشنواره از کارشناسان و فعالان عرصه قرآنی شکل گرفته است، افزود: دسته‌بندی و کدگذاری آثار، تفکیک آثار داخلی و خارجی و تفکیک آثار براساس محورهای جشنواره و بررسی و انتخاب آثار برخی از فعالیت های بخش داوری بوده است و نرم افزارهای منتخب بعد ز چندین داوری انتخاب شده‌اند.
در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که قرآن مجید با همه عظمت و نورانیت در غربت و محجوریت قرار گرفته است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی و عنایات رهبر معظم انقلاب امروز نشر و ترویج معارف قرآن مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.
وی افزود: با این‌که توجه به قرآن تا حدودی در کشور افزایش پیدا کرده است ولی هنوز تا رسیدن به خواسته قرآن فاصله زیادی مانده است و ما باید با انس، تفکر و عمل به آیات قرآن خود را به این خواسته نزدیک کنیم.
استاد حوزه ودانشگاه اظهار داشت: امروز در دنیایی که دشمنان ما اهداف شوم و پلید خود را دنبال می‌کنند، می‌طلبد قرآن را بیشتر مورد توجه قرار دهیم و این کتاب آسمانی و معارف نهفته آن را بیش از پیش معرفی کنیم و فقط به تولیدات قرآنی اکتفا نکنیم و قرآن را به گونه‌ای منتشر کنیم که در امور زندگی مردم نقش داشته باشد.
در پایان مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال قرآنی آیات از مؤسسات و نهادهای برگزیده در زمینه نرم‌افزارهای دیجیتالی قرآنی تقدیر و تشکر به عمل آمد و نمایندگان این مؤسسات و نهادها لوح تقدیر و هدایای خود را از دست آیت‌الله احمدی فقیه یزدی، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی و اسماعیلی‌طبا دریافت کردند.


نوشته شده در   دوشنبه 16 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode