ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 4 بهمن 1391     |     کد : 48666

تقاضاي « اتحادیه بین‌المللی امت واحده» از مراجع تقليد شيعه

در پی اعلان «هفته برائت» توسط يك جريان مشكوك، با صدور بيانيه‌اي صورت گرفت ...


در پی اعلان «هفته برائت» توسط يك جريان مشكوك، با صدور بيانيه‌اي صورت گرفت.

پس از آنكه يك جريان مشكوك، تحت نام «شبکه جهانی امام حسین(ع)» در تقابل با «هفته وحدت» و با انگيزه‌ي خنثي كردن آثار اتحاد مسلمين، نهم تا پانزدهم ربیع‌الاول را به عنوان «هفته برائت!!» نامگذاري كردند؛ اتحادیه امت‌واحده با صدور بیانیه‌ای ضمن اعتراض به اين اقدام، از «مراجع تقلید» و «روحانیت شیعه» و «معتقدان به گفتمان اسلام ناب محمدی(ص)» خواست برائت خود را از این جریان اعلام کنند.
متن این بیانیه به شرح زیر است
بسم الله الرحمن الرحیم
قال علی‌بن موسی‌الرضا(ع): رحم‌الله عبدا حببنا الی الناس و لم یبغضنا الیهم و ایام الله لو یروون محاسن کلا منا لکانوا اعزّ و لما استطاع احد ان یتعلق علیهم بشی‏ء.
امام رضا (ع) فرمودند: خدا رحمت کند آن بنده‌ای را که ما را نزد مردم [اهل سنت] محبوب گرداند و منفور آنها نکند. به خدا قسم اگر محاسن کلام ما را روایت می‌کردند ارجمندتر بودند و هیچ کس نمی توانست به آنها هیچ نسبتی بدهد.
(الکافی ج 8 ص 229 حدیث 293)
این روزها که به میلاد بزرگ پرچمدار هدایت بشریت، حضرت ختمی مرتبت(ص) و هفته وحدت اسلامی نزدیک می‌شویم و طوفان‌های سخت در کشورهای اسلامی ضرورت پیوند میان مسلمین در برابر اجانب و دشمنان اسلام را بیش از پیش مشخص ساخته و رسانه‌های بی‌شمار با رصد دائمی رفتارهای گروه‌های مختلف شیعه و سنی درصدد نادیده گرفتن مشترکات فراوان و بزرگنمایی اختلافات کوچک هستند، در کمال اندوه و تأثّر شاهد بودیم که جریان ضد وحدت اسلامی که یک لبه قیچی آن را شیعیان تندرو و تکفیری تشکیل می‌دهند با پنهان شدن پشت مفاهیم مقدس و ناب اسلامی تولّی و تبرّی و تفسیر نادرست آنها در جهت خلاف اصول عقلی و شرعی حرکت کرده و درست در ایامی که پس از انقلاب اسلامی به نام هفته وحدت اسلامی نام گذاری شده و در حرکتی مشکوک اقدام به برپایی و تعظیم «هفته برائت» نموده‌اند که شروع این هفته خودساخته به زعم ایشان تاریخ قتل خلیفه دوم(1) است.
این جریان که مستظهر به آیت‌الله سید صادق شیرازی است(2) ضمن نادیده انگاشتن سیره وحدوی اهل بیت علیهم السلام و توصیه‌ها و روایت فراوان از ایشان مبنی بر «اخلاق نیکو با اهل سنت»، «شرکت در نماز جماعت و مساجد ایشان»، «عیادت از مریضان ایشان»، «امانتداری نسبت به ایشان» و در یک کلام تأسی به خود اهل بیت(ع) در رفتار کریمانه با سایر مسلمین و رد رفتارهایی که موجب برانگیخته شدن تعصبات کور مذهبی شود، دائما بر طبل لعن مقدسات اهل سنت کوبیده و در این راه هر روز دست به بدعتی تازه می‌زنند و امسال نیز ذیل نام «شورای سیاست‌گذاری شبکه جهانی امام حسین(ع)» اقدام به بدعتی جدید و تأمل برانگیز کرده و نهم تا پانزدهم ربیع الاول را به عنوان هفته برائت اعلام نموده‌اند! بدعتی که با توجه به بازه زمانی هفته وحدت (12 تا 17 ربیع‌الاول) جای هیچ تردیدی باقی نمی‌گذارد که حرکتی متعمدانه و طراحی شده برای ضربه زدن به اصل اصیل وحدت اسلامی و خدمتی بزرگ در راستای اهداف استکبار جهانی است.
بدعتی(3) که با توجه حضور بیت و شخص آیت‌الله سید صادق شیرازی در شهر مقدس قم در افکار عمومی جهان اسلام به عنوان موضعی شیعی و ایرانی قلمداد خواهد شد.
بدعتی که به خاطر نداشتن امکان مقابله به مثل برای اهل سنت (از آن لحاظ که مقدسات شیعه، مقدسات اهل سنت هم هستند) از لحاظ روانی جریان تکفیری اهل سنت را تقویت کرده و بهانه‌ای دیگر برای کشتار شیعیان بی‌گناه و مظلوم سراسر جهان اسلام را فراهم می‌کند.
بدعتی که اهل سنت را به عنوان مسلمینی که قریب به اتفاق محب اهل بیت (علیهم السلام) هستند و به فرموده پیامبر محبت ذی‌القربی را وظیفه خود می‌دانند را بیش از پیش از تشیعِ دافعه‌زا و بی منطق معرفی شده دور می‌کند.
بدعتی از سوی کسانی که از اهل بیت پیامبر علیهم السلام هم، ولایتی‌تر شده‌اند! و دغدغه لعن و سب، آنها را از اصول دین و مهمتر از همه، رکن رکین توحید و دعوت جهان شمول اسلام در روزگار مذلت شرق و غرب بازداشته است.
صرف‌نظر اینکه چنین رفتارهای بی‌پایه‌ای در تضاد کامل با اندیشه‌های ناب اسلامی، سیره مراجع عظامی چون آیت‌الله العظمی بروجردی و تفکر وحدوی امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب(4) قرار داشته و در صورت تداوم، عمق استراتژیک انقلاب اسلامی را به خطر خواهد انداخت، نباید از یاد برد که این اقدامات پیش از همه حصاری بر گرد معارف ناب اهل بیت(ع) خواهد کشید و در راستای منافع دشمنان اهل بیت، از عمومی شدن معارف ایشان جلوگیری می‌نماید.
از اینرو شایسته است مراجع عظام تقلید و روحانیت معظم شیعه و همه معتقدان به گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) با هوشیاری و بصیرت به‌هنگام، برائت خود را از این جریان مشکوک اعلام داشته و اجازه ندهند از مملکت انقلاب اسلامی ندایی تفرقه‌افکنانه و خلاف مصالح مسلمین منتشر شود.
و در پایان پناه می‌بریم به خداوند بزرگ از اینکه مصداق آیات کریمه باشیم که «کَذلِکَ زَیَّنَّا لِکُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِمْ مَرْجِعُهُمْ فَیُنَبِّئُهُمْ بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ» و «الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا»
والسلام علی من اتّبع الهدی
اتحادیه بین المللی امت واحده
توضيحات اعتدال:
(1) قبلا در روزنامه اعتدال، در 2 شماره، در روز‌هاي 30 دي و 1 بهمن مستند به معتبرترين منابع تارخي در مقاله‌اي به قلم مديرمسئول اعتدال ثابت كرديم كه اين روز، روز ترور عمر نيست.
بنابراين؛ انتخاب اين هفته، تنها و تنها براي مقابله با آثار صهيونيست شكنِ هفته وحدت صورت گرفته است.
(2) در حاليكه به درخواست صهيونيست، پخش شبكه‌هاي ايراني از ماهواره حذف شده‌اند؛ (بنا به آنچه در سايت اينترنتي ايشان آمده)
11 شبكه تلويزيوني، راديوئي و انترنتي، تحت اشراف ايشان، درحال پخش برنامه است.
این شبکه ها عبارتند از:
1. شبکه امام حسین علیه السلام به زبان فارسی
2. شبکه امام حسین 2 به زبان عربی
3. شبکه سلام به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی
4. شبکه الزهرا به زبان های عربی، انگلیسی و ترکی
5. شبکه ch4teen (چهارده معصوم علیهم السلام) به زبان عربی
6. شبکه المهدی علیه السلام به عربی، انگلیسی و ترکی
7. شبکه الانوار به زبان عربی
8. شبکه الانوار2 به زبان عربی
9. شبکه بقیع به زبان فارسی
10. شبکه رادیویی صوت العراق از شهر بغداد
11. شبکه اینترتی حضرت خدیجه علیها السلام
(3) روزگذشته در روزنامه اعتدال، مستند به معتبرترين منابع فقهي، كلامي و تاريخي در مقاله‌اي به قلم مديرمسئول اعتدال با عنوان ((همه چيز در مورد بدعت)) را تقديمتان كرديم.
(4) حضرت آيت الله العظمي امام خامنه‌اي، اينگونه اقدامات را «دفاع از آمریکا؛ و صهیونیست‌ مي‌دانند».
معظم‌له، در روز 27 آذر سال 1387، با بیان اینکه نباید به خاطر دفاع از شیعه به آتش‌افروزی میان غیر شیعه شتاب داد، تصریح می‌کنند: «این جور نباشد که کسى از یک گوشه‌اى خیال کند، دارد از شیعه دفاع می‌کند و تصور کند دفاع از شیعه به این است که بتواند آتش دشمنى ضد شیعه و غیر شیعه را برانگیزد، این دفاع از شیعه نیست؛ این دفاع از ولایت نیست، اگر باطنش را بخواهید، این دفاع از آمریکاست؛ این دفاع از صهیونیست‌هاست».
شادكردن دشمن زهرا(س)
به نام شادكردن زهرا(س)
حضرت آیت‌الله العظمي امام خامنه‌ای با هشدار درباره برگزاری چنین مراسمی می‌فرمایند: بعضی‌ها به نام شاد کردن دل فاطمه زهرا، این روزها و در این دوران کاری می‌کنند که انقلاب را که محصول مجاهدت فاطمه زهراست، در دنیا لنگ کنند ... اگر امروز کسی کاری کند که آن دشمن انقلاب، آن مأمور سیاسی آمریکا، آن مأمور استخبارات کشورهای مزدور آمریکا، وسیله‌ای پیدا کند، دلیل پیدا کند، نواری پیدا کند، ببرد اینجا و آنجا بگذارد، بگوید کشوری که شما می‌خواهید انقلابش را قبول کنید این است، می‌دانید چه فاجعه‌ای اتفاق می‌افتد؟ بعضی دارند به نام فاطمه زهرا(س) این کار را می‌کنند، در حالی‌که فاطمه زهرا راضی نیست، این همه زحمت برای این انقلاب کشیده شده ... آن وقت یک نفری که معلوم نیست تحت تأثیر کدام محرکی واقع شده، به نام شاد کردن دل فاطمه زهرا، کاری کند که دشمنان حضرت زهرا را شاد کند.
{هفته‌نامه عملی – فرهنگی بصیر (حوزه)، سال چهاردهم، شماره اول، مسلسل 323، صفحه 6}
ضرورت‌هاي تبرّي
در روايات اهل بيت(ع)
اكموم كه كار به اينجا رسيد شايسته ديدم به گوشه‌اي از منش اسلامي رسول خدا(ص) و اهلبيت (ع) اشاره كنم، تا اگر اين گروه خود را ملتزم به اسلام مي‌دانند، بدانند كه براساس دستورات رسول خدا و اهلبت(ع) عمل نمي‌كنند.
زيرا؛ از برخي از روايات بر مي آيد اصل تبري كه از نظر ما شيعيان يكي از فروع دين است بايد بصورت « لعن ستمكاران بطور كلي » باشد و نبايد با ذكر نام و بصورت صريح باشد. كليني از امام باقر(ع) نقل كرده كه فرزندِ يكي از سرانِ شرك، اسلام آورده و در ركاب پيامبر(ص) بود. يكبار ابوبكر در حضور او پدر مشركش را لعنت كرد كه او خشمگين شد و به ابوبكر پاسخي تند داد. در آن هنگام پيامبر(ص)- به عنوان يك سيره هميشگي - فرمودند: «وقتي مشرکان را لعن و بدگويي مي كنيد بطور کلي سخن بگوييد نه بطور خاص (با ذکر نام) كه فرزندانشان (که اكنون در شمار مسلمانان هستند) خشمگين شوند»
[الكافي تأليف محمد بن يعقوب كليني، [چاپ تهران] ج8 ص69 .
اين ماجرا در مصادر تاريخي زير نيز آمده است: أنساب الأشراف از بلاذري، [چاپ بيروت] ج1 ص160 و467 و ج6 ص44+ المغازي؛ اثر واقدي، [چاپ بيروت] ‏ج3 ص925 + المنمق از تأليفات ابن حبيب هاشمي، [چاپ بيروت] ص294]
طبق اين روايت پيامبر اكرم(ص) از لعن صريح افرادي از مشركان با ذكر نام، نهي فرمود تا موجب دودستگي بين مسلمانان نشود.
معناي اين سخن اينست كه به جاي لعن با ذكر نام مثلا بگويند: «اللهم العن الظالمين».
از اين روايت مي توان فهميد كه به طور كلي لعن افراد – حتي مشركان - اگر موجب كدورت ميان مسلمانان شود روا نيست و بايد از آن پرهيز شود.
به عنوان يك مصداق بايد گفت آنچه پس از عصر صفوي در برخي از محافل تحت عنوان «عيد الزهرا» رواج يافته امري غيرديني، غيراخلاقي و بر خلاف سيره پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) بوده است.
از اين رو بسياري از مراجع تقليد شيعه به صراحت آن را خرافي و حرام اعلام كرده‌اند.
حديثي كه برخي از افراطي‌ها براي توجيه رفتار خود مورد استناد قرار مي‌دهند نيز به اعتقاد محققان، جعلي و فاقد اعتبار است.
در اين باره كتابي خواندني با عنوان «نهم ربيع؛ جهالت‌ها خسارت‌ها» توسط «مهدي مسائلي» تأليف و منتشر شده است.
يك نكته در مورد زيارت عاشورا
نكته ديگر درباره زيارت شريف عاشور است و آن اينكه: اگرچه اعتبار زيارت عاشورا به هيچ وجه نبايد مورد ترديد قرار گيرد. درعين حال بايد دانست كه در قديمي‌ترين نسخه‌ي اين زيارت شريف، «كامل الزيارات، ص174-179، باب71» - كه از تأليفات ابن قولويه قمي، از محدثان قرن چهارم و از استادان شيخ مفيد و مورد اعتماد كافه فقهاء است، عبارت «اللهم خُصَّ‌ أنت اول ظالم باللَّعن و ابدأ به أولاً ثم الثاني و الثالث والرابع» وجود ندارد. بلكه اين فراز چنين آمده است: «اللهم خُصَّ أنت أول ظالم ظلم آل نبيك باللعن ثم العن أعداء آل محمد من الأولين و الاخرين».
علاوه بر كامل الزيارات، علامه مجلسى، در «بحارالأنوار ج98، ص292» و ميرزا ابوالفضل تهرانى. در «شفاء الصدور في شرح زيارة العاشور»، ج1، ص44 نيز اين فراز به همين صورت نقل شده است. به همين دليل بوده كه کتاب‌ «منتخب الادعيه» که زير نظر مرحوم علامه سيد مرتضي عسکريتدوين شده اين فراز از زيارت عاشورا طبق نقل ابن قولويه قمي آورده شده است.
آري؛ خدا و رسول و اوليا، از هر آنچه موجب اختلاف بين مسلمين مي‌شود دستور پرهيز داده‌اند. ما چه خواهيم كرد؟
توضيحات: رضا صابري خورزوقي


نوشته شده در   چهارشنبه 4 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode