ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 دي 1391     |     کد : 48422

اولين دوره رقابت قرآني اروپائيان در آلمان

25 تا 27 اسفندماه سال جاری، در رشته‌هاي جداگانه براي خواهران و بردران مسلمان برگزار می‌شود


25 تا 27 اسفندماه سال جاری، در رشته‌هاي جداگانه براي خواهران و بردران مسلمان برگزار می‌شود

اولين دوره مسابقات قرآن كريم در اروپا، در دو رده سنی زير 16 سال و بالای 16 سال، به همت دارالقرآن الكريم آلمان در رشته‌های قرائت قرآن (ويژه برادران)، حفظ قرآن (برادران و خواهران)، ترتيل (ويژه خواهران)، مفاهيم قرآن (برادران و خواهران)، اذان (ويژه برادران) و تواشيح (ويژه برادران) 25 تا 27 اسفندماه سال جاری، برابر با 15 تا 17 مارس برگزار خواهد شد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی «izhamburg»، اين مسابقات با هدف نشر و ترويج فرهنگ و معارف قرآن كريم، زمينه‌سازی رشد و شكوفايی نخبگان قرآنی، انس هرچه بيشتر قاريان و حافظان قرآن كريم با كلام وحی، ايجاد اتحاد در جامعه قرآنی اروپا و انتقال تجربيات قاريان و حافظان ممتاز به يكديگر برگزار می‌شود.
اولين دوره مسابقات قرآن كريم اروپا در رشته قرائت، آشنايی با قواعد تجويد، صوت و لحن قرآن كريم و توانايی در قرائت با رعايت قواعد تلاوت به روايت حفص از عاصم، مورد ارزيابی قرار خواهد گرفت و شركت‌كنندگان در رشته حفظ اين مسابقات بايد توانايی پاسخگويی سريع و تلاوت آيات مطروحه از سوی هيئت داوران به روايت حفص از عاصم را داشته باشند.
رشته حفظ قرآن در دو گروه نوجوانان(حفظ جزء 30) و بزرگسالان(حفظ 30 جزء، 20 جزء، 10 جزء و 5 جزء) برگزار خواهد شد.
رشته مفاهيم نيز در گروه‌های ترجمه كل قرآن كريم به زبان‌های فارسی، آلمانی، انگليسی و تركی به صورت كتبی در تاريخ 26 اسفندماه در مركز اسلامی هامبورگ برگزار می‌شود.
كليه مسلمانان ساكن در اروپا از مذاهب مختلف اسلامی، بدون محدوديت سنی می‌توانند در اين مسابقات شركت كنند.
به نفرات برتر هر رشته جوايز نقدی و غير نقدی از جمله هزينه حج عمره اهدا می‌شود. همچنين نفرات اول رشته قرائت و حفظ به مسابقات بين‌المللی قرآن كريم ساير كشورها اعزام خواهند شد.
اين مسابقات با حضور داوران و اساتيد بين‌المللی قرآن كريم برگزار می‌شود و در حاشيه مسابقات برنامه‌های آموزشی و محفل انس با قرآن نيز اجرا خواهد شد. علاقمندان جهت كسب اطلاعات بيشتر می‌توانند به سايت دارالقرآن الكريم آلمان به آدرس www.haus-des-koran.de مراجعه كنند.


نوشته شده در   دوشنبه 18 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode