ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 دي 1391     |     کد : 48145

«هنر، انسان و قرآن» شعار دومين جشنواره قرآنی «آيات»

دومين جشنواره قرآنی «آيات» با شعار «هنر، انسان و قرآن» همزمان با هفته وحدت آغاز و تا دهه فجر ادامه خواهد يافت.

 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام كرد: دومين جشنواره قرآنی «آيات» با شعار «هنر، انسان و قرآن» همزمان با هفته وحدت آغاز و تا دهه فجر ادامه خواهد يافت.
سيدمحمدحسينی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبري تشريح اهداف دومين جشنواره قرآني آيات گفت: دومین دوره جشنواره های بین المللی قرآنی آیات همزمان در 22 استان و 22 کشور خارجی طي هفته وحدت آغازشده و 19بهمن ماه در محل تالار وحدت تهران پايان خواهد يافت.
وزير ارشاد با بيان اينكه برگزاري اين جشنواره با موضوع قرآن به عنوان نقطه اشتراك مسلمانان يكي از اقدامات مهم در راستاي
حفظ وحدت جهان اسلام است،ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره‌های قرآنی اين است كه هنرمندان متعهد ما ارتباط بيشتری با قرآن كريم داشته باشند و در خلق آثار هنری مضامين قرآنی را دخيل كنند.
حسینی با بیان اینکه شعار امسال این سلسله جشنواره ها «هنر، انسان و قرآن» در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: برای اینکه گفتمان قرآنی در کشور حاکم شود، به جریان سازی فرهنگی نیاز است و از این رو می توان با برگزاری این جشنواره ها افراد توانمند را شناسایی و میدانی برای طرح موضوعات قرآنی فراهم کرد.
وی ازبرگزاري سالانه جشنواره امام رضا(ع) در بخش عترت و جشنواره آيات در بخش قرآن خبر داد و افزود: فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی قرآنی، تأثیر قرآن بر فرهنگ عمومی، نشریات دیجیتال و مکتوب قرآن، وبلاگ نویسی قرآنی، داستان قرآنی، بازی و نرم افزارهای قرآنی، تابلوفرش های قرآنی و تئاتر قرآنی از جمله جشنواره های بین المللی قرآنی آیات است كه به طور مجزا هر استان نماينده برگزاري يك بخش را برعهده دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سه همایش علمی پژوهشی در کنار این جشنواره برگزار می‌شود که بر محتوا و موضوعات آن تأکید ویژه‌ای شده و یکی از موضوعات آن انسان از منظر قرآن است و بحث بیداری اسلامی را در این جشنواره قرآنی داریم.
وی در ادامه با بیان اینکه در ایام دهه مبارک فجر جشنواره های متعددی در گذشته برگزار می شد، اظهار داشت: در دولت نهم جشنواره هنرهای تجسمی و شعر فجر نیز به این جشنواره ها اضافه شد و از آنجا که جای یک جشنواره قرآنی در دهه فجر احساس می شد، با برگزار جشنواره های بین المللی قرآنی آیات این نقیصه تا حدودی برطرف می شود.
حجت‌الاسلام و المسلمين حميد محمدی، معاون قرآن و عترت
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بخش بعدي اين نشست اظهار كرد: احيای زبان قرآن در واقع احيای زبان فطرت انسان است كه هدف از برگزاری اين جشنواره هم همين است و آن هنر رساندن انسان به حقيقت است كه توليد ادبيات جديد در اين فضا از كارهای روی زمين‌ مانده است.
وی ادامه داد: ايجاد بسترهای سخت‌افزاری برای گسترش فرهنگ قرآنی، حمايت از آثار فاخر، حمايت از محصولات قرآنی از ديگر رويكردهای معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری جشنواره‌های قرآنی آيات است كه در اين زمينه از نخبگان حوزوی نيز دعوت به عمل آمده است.
حجت‌الاسلام محمدی تصريح كرد:
پايگاه اينترنتی WWW.QURANFESTIVAL.IR سامانه‌ای است كه از طريق آن برنا‌مه‌ها جشنواره‌های بيست و دوگانه اطلاع‌رسانی و ثبت نام می‌شود.


نوشته شده در   سه شنبه 12 دي 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode