ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 6 آذر 1391     |     کد : 46354

همزمان با شام غريبان كربلا و سخت‌ترین لحظات حرم آل رسول(ص)

عزاداران و سوگواران حسینی با حضور گسترده و بی‌نظیر خود در همزمان، در شهر کربلای معلی و در سراسر كيتي در روز عاشورا حسینی و شب شام غريبان در رثای آن حضرت خون گریستند.

ديشب، جهان به ياد مظلومان گرفتار گريست
همزمان با شام غريبان كربلا و سخت‌ترین لحظات حرم آل رسول(ص)


عزاداران و سوگواران حسینی با حضور گسترده و بی‌نظیر خود در همزمان، در شهر کربلای معلی و در سراسر كيتي در روز عاشورا حسینی و شب شام غريبان در رثای آن حضرت خون گریستند. در غروبي كه، مصائبی بر خاندان رسول اللّه(ص) رفت و اندوهى بر آنان فرود آمد که قابل تصور و بیان کردن نیست.
مصائبى که اشک‌ها را از دیده‌ها سرازیر مى‌سازد و اعماق روح و جان را آزار مى‌دهد.
شب يازدهم محرم، از سخت‌ترین لحظات اهلبيت پیامبرخدا(ص) بود.
دشمنان سرمست از باده پیروزى و اجساد شهیدان روى خاک کربلا و زنان و کودکان نالان و گریان و پریشان بودند، در همان زمان دستور غارت و آتش زدن خیمه‌ها صادر شد.
اطفال یتیم، زنان بى‌سرپرست و کودکان تشنه، هر کدام به سویى مى‌دویدند و در آن میان، حضرت زینب و امام زین العابدین (علیهما السلام) پناهگاه این مصیبت دیدگان بودند و همه‌ي غم‌ها را به جان و دل مى‌خریدند و همه دشوارى‌ها را بر خویش هموار مى‌ساختند، تا دیگران را آرام کنند.
به همين مناسبت عاشقان و علاقمندان مکتب سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) برخاستند تا به رسول خدا و علىّ مرتضى و فاطمه زهرا و حسن مجتبى و سایر امامان از ذریه آن حضرت به ويژه خضرت صاحب الزمان(علیهم السلام) در این مصیبت‌هاى بزرگ، با دلى سوزان و اشکى روان تسلیت گویند
جمع کثیری از عزاداران سیدالشهدا(ع) در قالب هیئت‌های عزاداری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) پیش از ظهر ديروز و شب شام غريبان همزمان با کربلای معلی در سراسر كيتي با شکوه خاصی برگزار شد و بسیاری از شیعیان از دور و نزدیک خود را به این شهر رسانده بودند تا در حرم آن حضرت این روز بزرگ و شب شام غريبان را زنده نگه‌دارند.
سوگواران حسینی همزمان با روز عاشورا با پيروي از سالار شهیدان و یاران با وفایش، هنگام اذان ظهر روز عاشورا در صفوف بهم فشرده نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کردند.
این مراسم معنوی در بارگاه ملکوتی حضرت سیدالشهدا شکوه خاصی بخشیده بود.
در جنايت تروريستيِ «كاردستي‌هاي صهيونيست» در پاکستان
129 عزادار حسيني
شهيد و مجروح شدند
گروه تروریستی طالبان مسئولیت حمله به عزاداران حسینی در پاکستان را بر عهده گرفت، اقدامی که در نتیجه آن هشت نفر شهید شدند.
به گزارش اسکای نیوز، طالبان اعلام کرد که این گروه مسئول حمله به عزاداران حسینی در شمال غربی پاکستان بوده که در نتیجه آن هشت نفر از جمله چهار کودک شهید شدند.
در این بمب گذاری که در شهر دیره اسماعیل خان از ولایت خیبر پختون خوا صورت گرفت، 30 نفر دیگر زخمی شدند.
انفجار با استفاده از سیستم کنترل از راه دور رخ داده است. در چند روز گذشته پاکستان شاهد ناآرامی های بسیار و حملات عوال يهود (سلفی وهابی) علیه شیعیان این کشور بوده است.
رحمان مالک وزیر کشور پاکستان روز گذشته دستور قطع تلفنهای همراه در کراچی و برخی نقاط دیگر این کشور را صادر کرد.
وی گفت که بیشتر ردیابی ها نشان می دهد که انفجار با استفاده از تلفنهای همراه بوده است.
احسان الله احسان سخنگوی گروه تروریستی طالبان نیز در تایید این موضوع در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: ما با استفاده از تلفن و از مکانی نامعلوم علیه شیعیان اقدام به بمب گذاری می کنیم.
وی افزود: دولت می تواند تدابیری را برای ممانعت از بمب گذاری ها به کار گیرد، اما توان کنترل آن را ندارد.
این سخنگوی افزود: طالبان بیست عامل انتحاری را از سراسر کشور بسیج کرده تا به شیعیان حمله کنند.
این حمله در حالی است که روز پنجشنیه نیز در یک بمب گذاری در شهر راولپندی 23 نفر شهید شدند که آن بمبگذاری مرگبارترین حمله در پنج ماه گذشته بوده است.
رسانه های پاکستانی از کشته و زخمی شدن 129 نفر در شش عملیات تروریستی طی 24 ساعت گذشته در بخشهای مختلف این کشور خبر دادند.
شینهوا در گزارشی به تلفات 24 ساعت گذشته در بخشهای مختلف پاکستان پرداخت و اعلام کرد که در جریان شش عملیات تروریستی علیه عزاداران حسینی و درگیریهای فرقه‌ای در بخشهای مختلف این کشور دستکم 36 نفر کشته و 93 نفر دیگر زخمی شدند.
خبر دیگر اینکه رسانه های پاکستانی گزارش دادند بر اثر انفجار در یک ایست بازرسی در نزدیکی مسجدی در شهر پیشاور در شمال غرب این کشور دستکم چهار افسر پلیس زخمی شدند.
بر اثر وقوع یک عملیات انتحاری در مسیر کاروان عزاداران سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین»ع» در شهر راولپندی پاکستان 76 تن شهید ومجروح شدند
رسانه های پاکستانی گزارش دادند که آمار تلفات بمب گذاری انتحاری در بین عزاداران حسینی در شهر راولپندی به 23 شهید و 53 زخمی افزایش یافت.
این حمله ساعت 23:33 چهارشنبه شب روی داد، زمانیکه عامل انتحاری خودش را در یک مراسم عزاداری در شهر راولپندی منفجر کرد.
نیروهای امداد و نجات پس از این انفجار در محل حادثه حاضر شده و مجروحین را به بیمارستان منتقل کردند.
گفته می شود که از ابتدای ماه محرم تاکنون عاملان انتحاری عملیات گسترده ای را در شهرهای کراچی، کویته، لاهور و راولپندی انجام دادند و دو انفجار نیز در نزدیکی یک هیئت عزاداری در شهر کراچی روی داده که بر اثر آن شماری کشته و زخمی شدند.
در پی انفجار شب گذشته در راولپندی «احسان الله احسان» سخنگوی گروه تحریک طالبان پاکستان در گفتگو با رسانه ها از مکانی نامشخص مسئولیت حمله به هئیت های عزاداری در راولپندی و کراچی را برعهده گرفت اما از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد.


نوشته شده در   دوشنبه 6 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode