ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 آبان 1391     |     کد : 45525

تأكيد آيت‌الله العظمی سبحانی بر چاپ مصاحف شريف با خط نسخ فارسی

آيت‌الله العظمی سبحانی در ديدار با اعضای شورای تحقيق و پژوهش مركز طبع و نشر قرآن بر چاپ مصاحف شريف با خط نسخ فارسی تأكيد كردند.

آيت‌الله العظمی سبحانی در ديدار با اعضای شورای تحقيق و پژوهش مركز طبع و نشر قرآن بر چاپ مصاحف شريف با خط نسخ فارسی تأكيد كردند.
اعضای شورای تحقيق و پژوهش مركز طبع و نشر قرآن به همراه جمعی از صاحب‌نظران علوم قرآنی طی روز يكشنبه، 7 آبان با حضرت آيت‌الله العظمی سبحانی ديدار و گفت‌وگو كردند.
در اين جلسه گرم و صميمانه اساتيدی همچون عبدالرسول عبايی، حميدرضا مستفيد، شهيدی‌پور، ابوالفضل علّامی و سيدمهدی سيف حضور داشتند.
همچنين در اين جلسه حجج اسلام راسل، حكيمی و قاسمی از فضلای حوزه و صاحب‌نظران علوم قرآنی نيز حضور داشتند.
سيدعلی سرابی، قائم مقام مركز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ايران ضمن تبيين اهداف و سياست‌های مركز طبع و نشر قرآن با ارائه گزارشی از فعاليت‌های مركز و تحقيقات انجام شده در اين خصوص خواستار ارائه رهنمودها و ملاحظات حضرت آيت‌الله العظمی سبحانی شد.
آيت‌الله سبحانی در اين نشست ضمن ارج نهادن به فعاليت‌های قرآنی انجام شده نظرات خود را پيرامون رسم‌الخط قرآن‌‌كريم بيان كردند.
ايشان با بيان تاريخچه‌ای از پيدايش خط و ظهور رسم‌الخط‌های گوناگون، خواستار رفع مشكلات فعلی رسم‌الخط به كار گرفته شده در خط عثمان‌طه شدند. مسائلی كه برای افراد نوآموز در فراگيری قرآن ايجاد مشكل می‌كنند.
آيت‌الله العظمی سبحانی با اشاره به وجود اقوالی حتی در بين
علماء اهل‌سنت مبنی بر توقيفی بودن رسم‌‌الخط قرآن‌كريم اظهار كردند: «گروهی بايد مطالعه كنند و پس از تحقيقات و ملاحظه مصاحف مختلف رايج در جهان اسلام رسم‌الخطی را انتخاب كنند و به عنوان رسم‌الخط قرآن جمهوری اسلامی ايران معرفی كنند كه مورد پذيرش در تمام جهان اسلام باشد و با ديگر كشورها هم نوعی هماهنگی داشته باشد و در عين حال خواندن با آن برای افراد كم‌سواد سخت نباشد.»
ايشان در پايان ضمن تأكيد بر جلوگيری از متضرر شدن ناشران قرآنی بر امكان چاپ مصحف جمهوری اسلامی ايران توسط تمام ناشران و ترويج تدريجی اين مصحف تأكيد فرمودند و به خوشنويسان برجسته كشور توصيه كردند كه اين مصحف را به خط نسخ فارسی كتابت كنند.


نوشته شده در   چهارشنبه 17 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode