ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 آبان 1391     |     کد : 45467

دانشگاه علمی ـ کاربردی علوم قرآنی مجوز گرفت

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از صدور مجوز رسمی برای دانشگاه علمی ـ کاربردی علوم قرآنی در خراسان‌رضوی خبر داد.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از صدور مجوز رسمی برای دانشگاه علمی ـ کاربردی علوم قرآنی در خراسان‌رضوی خبر داد.
حجت‌الاسلام حمید محمدی در حاشیه مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان مرکز تخصصی تبلیغ و ترویج قرآن کریم در تالار نور مشهد، به فارس گفت: به‌مناسبت جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان مرکز تخصصی تبلیغ و ترویج قرآن کریم، مجوز رسمی برای دانشگاه علمی ـ کاربردی علوم قرآنی در خراسان رضوی صادر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه زبان قرآن بین‌المللی است، افزود: یکی از رسالت‌های موسسات قرآنی در کنار آموزش دانش‌پژوهان این رشته پرداختن به ابعاد هنری قرآن و ترویج آن است.
محمدی ادامه داد: امروزه حرکت چشمگیری درمورد ابعاد هنری قرآن کریم در کشور صورت نگرفته است، به‌ همین سبب این خلأ توسط افرادی که اعتقادی به قرآن ندارند، پر شده است.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی ادامه داد: آشنایی با ادبیات عرب در حد مقدماتی برای آحاد جامعه لازم است این در حالی است که بسیاری از فرهنگ‌های قرانی در بین ما متروک مانده است.
وی گفت: باید توجه داشت که انسان یک خلقت جسمانی و یک خلقت قرآنی دارد و به همین‌ منظور باید به برکات قرآن به‌ صورت ویژه پرداخته شود.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات موثر در مورد فرهنگ‌سازی توجه به حفظ قرآن است و باید بیش ازپیش به این موضوع توجه شود.
محمدی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشور باید بر اساس نیازهای روز جامعه علوم قرانی را عرضه کنند، گفت: این فرهنگ باید به‌صورت دقیق و جدی در کشور پیگیری شود.
قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکیدکرد: غدیر یک فرهنگ بزرگ الهی بشری است و بزرگ‌ترین مکتب روی زمین به‌شمار می‌رود، اگر این واقعه نبود فلسفه خلقت انسان از بین می‌رفت و همچنین جهان دچار بحران جدی می‌شد.
وی یادآور شد: فلسفه خلقت و حق باید در جهان نهادینه شود، البته ما مفتخریم دارای مکتبی هستیم که بر اساس غدیر شکل گرفته است و اگر امروز خود را شیعه امیرالمومنین می‌دانیم باید حق غدیر را ادا کنیم.
محمدی افزود: غدیر نکته کلیدی ولایت است همچنین اعظم‌ترین عید در بین اعیاد دانسته شده است بنابراین با اعیاد دیگر قابل مقایسه نیست.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد سبک زندگی بحث‌های فراوان صورت گرفته است که تصمیم بر این شد تا در درسنامه‌های مرکز در سال جاری موضوعی به نام سبک زندگی تدریس شود.
وی هدف از ظهور عرفان‌های کاذب درجهان را تنها ارائه سبک زندگی خاص و مورد نظر غرب دانست. 


نوشته شده در   سه شنبه 16 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode