ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 30 مهر 1391     |     کد : 44476

برترين حافظان معرفی شدند

در رشته حفظ کل زیر 16 سال آقایان، رضا اصلانی خواه از تویسرکان حائز رتبه برتر شد، و محمد مهدی رضایی از قم و علیرضا مرادی از کلیشاد نیز حایز رتبه های اول و دوم حفظ کل بالای 16 سال شدند.

توسط مؤسسه قرآن و نهج البلاغه

در رشته حفظ کل زیر 16 سال آقایان، رضا اصلانی خواه از تویسرکان حائز رتبه برتر شد، و محمد مهدی رضایی از قم و علیرضا مرادی از کلیشاد نیز حایز رتبه های اول و دوم حفظ کل بالای 16 سال شدند.
در رشته حفظ کل قرآن کریم در بخش بانوان، صدیقه خالقی از بابل به مقام اول رسید و حکیمه ناصری و اسراء کربلایی هر دو از قم به مقام دوم و سوم رسیدند.
همچنین زینب سجادی زاده، زینب رجب نژاد، زهرا دباغ و زهرا نجفی همگی از قم به ترتیب رتبه های اول تا چهارم را در رشته 20 جزء بانوان کسب کردند.
در رشته 20 جزء بخش آقایان امیرحسین یوسف زاده از بابل حایز رتبه اول شد و علی شهیدی راد و روح الله غلامرضایی زاده از رفسنجان به مقام های دوم و سوم رسیدند.
محمدعلی وکیلی از ساوه و محمدباقر ناصری از قم به ترتیب به مقام های اول و دوم رشته 15 جزء آقایان دست پیدا کردند، همچنین سیده زهرا موسوی از قم رتبه اول این رشته در بخش خواهران را به دست آورد و صفیه سادات هاشمی از مشهد مقدس، طیبه صابری علی آباد و محدثه ایزدپناه از رفسنجان نیز سوم و چهارم شدند.
در رشته 10 جزء آقایان محمد رضایی و سید اسحاق حسینی هردو از قم مقام های اول و دوم را کسب کردند، در رشته 10 جزء بالای 16 سال بخش خواهران زهرا علی عسگری و سیده فاطمه موسوی از قم اول و دوم شدند و مرضیه راست کردار از دهدشت، زینب بقالی از رفسنجان، فریده شیرافکن از بابل، زینب صداقت پیشه از جهرم و محبوبه زارع عسگری از رفسنجان رتبه های سوم تا هفتم را کسب کردند.
مریم نظری از ساوه، حدیثه شفیعی از غرق آباد و فاطمه سلیمی از ساوه نیز مقام های اول تاسوم رشته 10 جزء زیر 16 سال بانوان را به دست آوردند.
همچنین در رشته 5 جزء بالای 16 سال بخش آقایان نیما بلدی از فولادشهر،علی محمد ایرانپوری از تویسرکان و سجاد کاروند از توسیرکان اول تا سوم شدند و در رشته 5 جزء زیر 16 سال آقایان نیز امیرمحمد مصطفی زاده، محمد حسین اکبری، ابوالفضل احمدی و سید محمدحسین حسین نژاد همگی از بابل اول تا چهارم شدند.
اطهره شمسی زاده از رفسنجان، زینت الشریعه فروزان از دهدشت، فاطمه پوررمضان از بابل، حدیثه نجیب مردان لو و آمنه عالی از غرق آباد مقام های اول تا پنجم رشته 5 جزء زیر 16 سال بانوان را کسب کردند.
سیده فاطمه مطهری نیا و مهدیس توکلی از بابل رتبه های اول و دوم را کسب کردند و زهرا شوشتری از قم به مقام سوم رسید.
همچنین در این مراسم از سه تن از خردسال ترین حافظان قرآن کریم شرکت کننده در این دوره از مسابقات به نام های مبینا رییسی و محمد مهدی مرادی حافظ 5 جزء و محمد کاظم بقال زاده حافظ سه جزء از قرآن کریم تجلیل شد.
اجرايي شدن رهنمودهاي رهبر انقلاب سرپرست دارالقرآن امام علی بن ابیطالب‌(ع) از مسوولین دارالقرآن های سراسر کشور خواست تا رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در زمینه قرآن به ویژه تربیت حافظان قرآنی اجرایی کنند.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: قهرمانان قرآنی را تقویت کنید و دارالقرآن امام علی بن ابیطالب (ع) در شش سال گذشته ضمن برگزاری مسابقات قرآنی تلاش کرده تا انگیزه حفظ قرآن را در میان مردم و به ویژه کودکان و نوجوانان تقویت کند.
وی با بیان این که هدف از برگزاری مسابقات قرآنی تشویق حافظان و قاریان است؛ گزارشی از ششمین دوره مسابقات این دارالقرآن ارائه کرد و گفت: بیش از هزار و 500 نفر از خواهران و برادران در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در رشته های ترتیل خوانی، حفظ کل قرآن کریم، 20 جزء، 10 جزء، پنج جزء و 2 جزء شرکت کردند.
این فعال قرآنی با بیان این که شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است؛ افزود: اگرچه تبلیغات گسترده ای در این زمینه نداشتیم ولی این موسسه در زمینه تشویق حافظان و قاریان موفق عمل کرده است.
نجفی از حضور هشت کودک دبستانی در رشته حفظ کل قرآن در این مسابقات خبر داد و گفت: در حدود 60 خواهر و 20 برادر در رشته حفظ کل شرکت داشتند که امتیاز همگی آنان بالای 80 امتیاز بود و این مساله نشان دهنده رقابت فشرده شرکت کنندگان است.
وی همچنین گفت: در این مسابقات 17 داور بین المللی و ممتاز از جمله شهریار پرهیزکار، محمدرضا پورزرگری، مهدی قره شیخلو، حسن ربیعیان و معتز آقایی در بخش برادران و 10 داور ممتاز در بخش خواهران، داوری این مسابقات را به عهده داشتند.
سرپرست دارالقرآن با بیان این که 700 میلیون ریال جایزه نقدی به نفرات برتر در این مسابقه اهدا شد؛ افزود: در رشته حفظ کل قرآن به نفرات اول مبلغ 20 میلیون ریال و به نفرات دوم و سوم هر کدام مبلغ 17 میلیون و 500 هزار و 15 میلیون ریال تعلق گرفت و در سایر رشته‌های حفظ نیز مبالغی از 15 میلیون ریال تا سه میلیون ریال اهدا شد.
وی یکی از ویژگی های این مسابقه را اهدای جایزه به تمامی شرکت کنندگانی دانست که در رشته حفظ قرآن حد نصاب لازم یعنی 80 امتیاز از 100 امتیاز حسن حفظ را کسب کرده باشند و گفت: در رشته ترتیل نیز کسانی که حد نصاب اعلام شده را کسب کرده باشند؛ جوایزی را دریافت خواهند کرد.
نجفی همچنین به استقبال علاقمندان به قرآن کریم و خانواده های قرآنی از این مسابقات اشاره کرد و گفت: برای اطلاع رسانی این مسابقات فقط به شرکت کنندگان دوره های قبل پیامکی زده شد و هیچگونه تبلیغی در سطح شهر یا صدا و سیما صورت نگرفت.
در ششمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب‌(ع) که در حسینیه فاطمیون خیابان مجاهدین اسلام برگزار شد؛ شرکت کنندگان در سه روز با هم به رقابت پرداختند که اختتامیه برادران هفته گذشته برگزار شد و شب گذشته نیز مراسم اختتامیه خواهران با حضور
حجت الاسلام ، قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک و سید هاشم رسولی محلاتی پژوهشگر و مترجم قرآن به پایان رسید. 


نوشته شده در   يکشنبه 30 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode