ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 2 مهر 1391     |     کد : 43130

نمايش استحكام و قدرت دفاعي ايران

در آغاز هفته دفاع مقدس با رژه نيروهاي مسلح سراسر كشور انجام شد ...

در آغاز هفته دفاع مقدس با رژه نيروهاي مسلح سراسر كشور انجام شد
نمايش استحكام و قدرت دفاعي ايران
رئيس جمهوري: نيروهاي مسلح ما از حقوق اساسي ملت‌ها حمايت مي‌كنند

رئيس‌جمهوري، نيروهاي مسلح كشورمان را افرادي مومن و نيك‌انديش خواند كه به دنبال تحقق آرمان‌هاي الهي و استقرار عدالت در جهان هستند.

به گزارش ايسنا، محمود احمدي‌نژاد ديروز در مراسم رژه نيروهاي مسلح در تهران به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت:‌ بدون ترديد دفاع مقدس ما دفاع از يك ملت و حتي يك مكتب به تنهايي نبود، بلكه حادثه‌اي بزرگ در صحنه عالم و يك تجربه گرانقدر براي تمامي بشريت جهت ادامه راه بود.

رئيس‌جمهوري همچنين خاطرنشان كرد: در دوران دفاع مقدس، مدعيان مديريت جهان، دروغين بودن ادعاي حقوق بشري خود را نشان دادند و زشت‌ترين اقدام‌هارا مرتكب شدند و اجازه دادند كه به شهرها و مردم بي‌دفاع ما حمله شود و از اين كار دفاع كردند و نشان دادند كه همه ادعاهايشان درباره حقوق بشر و آزادي بيان فريبي بيش نيست و هدف واقعي‌ آن‌ها، سلطه بر جهان است؛ به همين دليل حتي استقلال يك ملت را هم به رسميت نمي‌شناسند و حاضرند همه شعارهاي فريبنده دفاع از ارزش‌هاي انساني و حقوق پاي منافع سياسي و سلطه‌طلبانه خود قرباني كنند، آنها حتي در دوران دفاع مقدس ابتدايي‌ترين قوانين را هم رعايت نكردند.

رئيس جمهوري در ادامه گفت:‌ قدرت‌هاي سلطه‌گر در جهان نشان دادند كه براي سلطه بر جهان اجازه نمي‌دهند كشورهاي ديگر رشد كنند و تلاش مي‌كنند ملت‌ها ضعيف بمانند.

در مقابل در دوران دفاع مقدس ملت ما نشان داده است كه راه نجات بشريت ايستادن روي پاي خود و تكيه به توانايي‌هاي خود است و اگر ملت‌ها تصميم بگيرند و به خود متكي شوند و همدل باشند مي‌توانند بر قدرت‌هاي اهريمني پيروز شوند، در دوران دفاع مقدس نيروهاي مسلح و ملت ما تجلي اين حقيقت بودند كه با دست خالي مي‌توان در مقابل پيشرفته‌ترين تجهيزات روز دنيا ايستاد و اراده خود را بر تمامي قدرت‌هاي طاغوتي عالم تحميل كرد. وي با بيان اين‌كه امروز نظام‌هاي حاكم بر جهان همه هستي ملت‌ها را به تاراج مي‌برند و كوچكترين پيشرفت ملت‌ها را بر نمي‌تابند گفت: آنها در بين ملت‌ها تفرقه ايجاد مي‌كنند و درگيري‌هاي مذهبي و فرقه‌اي به پا مي‌كنند و به دروغ شعار آزادي بيان مي‌دهند.

رئيس جمهوري تصريح كرد: راه رسيدن به كرامت و عزت و حفظ انسانيت و استقرار عدالت همان است كه ملت ما در دفاع مقدس انتخاب كرد، امروز هم ملت بزرگ ايران با همان همدلي و خودباوري و احساس اعتماد به نفس و نگاه جهاني ايستاده است و از كرامت انساني و حقوق خود و عزت ملت‌ها و اعمال عدالت در عرصه بين‌الملل دفاع مي‌كند.

وي در ادامه با اشاره به ويژگي‌هاي نيروهاي مسلح كشورمان گفت:‌ نيروهاي مسلح ما افرادي مومن،نيك‌انديش، مهربان و دلبسته به آرمان‌هاي الهي و همه آموزش‌هاي نيروهاي مسلح ما هم در راستاي دفاع از حقوق ملت‌ها، عدالت و پافشاري بر كرامت انساني است. نيروهاي مسلح ما دوست و محبوب ملت ما و ساير ملت‌ها هستند و از حقوق اساسي ملت‌ها صيانت مي‌كنند.

بنا بر همين گزارش بعد از سخنان رئيس جمهور، يگان‌هاي مختلف ارتش، سپاه و ساير نيروهاي مسلح از مقابل جايگاه رژه رفتند.

در رژه نيروهاي مسلح سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سامانه پدافند هوايي مجهز به موشك‌هاي رعد را به نمايش گذاشت.

اين سامانه پدافند هوايي مجهز به موشك‌هاي طائر2 است كه مي‌تواند اهداف را در فاصله 50 كيلومتري و در ارتفاع 25 تا 27 كيلومتر مورد هدف قرار دهد.

اين سامانه پدافندي توسط متخصصان متعهد ايراني طراحي و توليد شده است و با به كارگيري آن، امنيت هوايي كشور به طور قابل ملاحظه‌اي افزايش مي‌يابد.

اين سامانه مدرن‌تر و پيشرفته‌تر از نوع مشابه آن يعني بوك است.

رزمايش آمريكا در خليج‌فارس

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح هم گفت: از برگزاري رزمايش آمريكا و متحدانش در خليج‌فارس احساس تهديد نمي‌كنيم، بلكه اين رزمايشي براي ايجاد نشاط در نيروهاي مسلحي است كه ماه‌ها در منطقه تحريكي نداشته‌اند.

به گزارش ايرنا، سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي پس از پايان رژه نيروهاي مسلح در جوار حرم مطهر امام راحل(ره) و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر اين‌كه رونمايي از دستاوردهاي نيروهاي مسلح با حضور فرمانده معظم كل قوا و همزماني آن با رزمايش آمريكا و متحدانش، چه پيامي دارد افزود: آمريكايي‌ها به دليل آن‌كه زبان ايران زبان قرآن، هدايت و حكمت است، آن‌را نمي‌فهمند و تا زماني كه هدايت و حكمت پيدا نكنند، زبان ايران را نمي‌فهمند.

وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اين‌كه اگر از جانب دشمنان به مراكز هسته‌اي ايران حمله‌اي صورت گيرد آيا ايران به مراكز هسته‌اي رژيم صهيونيستي ضربه متقابلي وارد مي‌كند، گفت: سيدحسن نصرالله دبيركل حزب‌الله لبنان نظر خود را در اين باره گفته است و من به عنوان رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تهديدي را ازسوي اين رژيم احساس نمي‌كنم.

نابودي رژيم صهيونيستي

فرمانده كل ارتش جمهموري اسلامي ايران هم تهديدهاي اخير رژيم غاصب صهيونيستي را عليه كشورمان نشان عجز اين رژيم دانست.

به گزارش ايسنا، اميرسرلشكر عطاءالله صالحي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خاصيت رژيم صهيونيستي تهديد است.وي افزود: رژيم صهيونيستي از اعمال تجاوز مايوس است و به همين خاطر به توهين و تهديد روي آورده است. به رژيم صهيونيستي اخطار مي‌دهيم كه بر سر جاي خود بنشينند و دهن بند بزنند، چرا كه اگر بخواهند تهديدهاي خود را عملي كنند، اين تهديدها فقط به نابودي زودتر آنها ختم خواهد شد.

وي درباره رژه هفته دفاع مقدس هم اظهار داشت: برگزاري اين رژه فقط به منظور نشان دادن توانمندي‌‌هاي نظام جمهوري اسلامي و حفظ آمادگي است.

وي تاكيد كرد: برگزاري مراسم رژه جنبه بازدارندگي دارد و به معناي تهديد نيست.

توليد تجهيزات با دانش بالا

امير دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش هم گفت: در توليد تجهيزات نظامي دريايي و رزمايش‌ها از دانش و توانمندي بالايي بهره‌منديم.

به گزارش ايرنا، وي در گفتگوي ويژه خبري شبكه دو سيما با گراميداشت هفته دفاع مقدس و اشاره به بازديد اخير مقام معظم رهبري از توانمندي‌هاي نيروي دريايي ارتش تصريح كرد: نيروي دريايي از آموزش‌هاي لازم در داخل كشور و هم‌سطح با دانش روز جهان برخوردار است.

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: زيردريايي طارق يكي از پيشرفته‌ترين زيردريايي‌هاي دنيا بوده و از علم و فناوري بالايي برخوردار است.

سياري با اشاره به انجام همه امور نگهداري، تعمير و آموزش كاركنان زيردريايي طارق توسط نيروي دريايي ارتش افزود: با استفاده از تاكتيك و به كارگيري علم روز، زيردريايي طارق با تدبير فرماندهي كل قوا بازسازي و آماده ارائه مأموريت شده است.

وي تأكيد كرد: ايران همواره طالب صلح و امنيت جهاني بوده و در مقابل هرگونه تعرض به خاك ايران اسلامي در آمادگي لازم به سر مي‌برد.

رزمايش مشترك

فرمانده نيروي زميني ارتش هم اعلام كرد كه رزمايش مشترك هوابرد ارتش و سپاه در منطقه غرب كشور برگزار مي‌شود.

به گزارش ايسنا، اميرپوردستان در حاشيه رژه هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، افزود: تلاش ما اين است كه در سطح وسيعي با برادران سپاه مانند دوران دفاع مقدس در آمادگي كامل باشيم.

وي همچنين درباره رزمايش مشترك نيروي زميني ارتش و سپاه گفت: اين رزمايش ماه آينده در جنوب شرق كشور با محوريت زرهي برگزار مي‌شود.

پوردستان در واكنش به تهديدها رژيم غاصب اسرائيل هم تصريح كرد: ما لحظه به لحظه تهديدها را رصد مي‌كنيم و اگر بخواهند ضربه‌اي به ما وارد كنند، مطمئنا آسيبي كه به آنها وارد خواهد شد، بيشتر است.


نوشته شده در   يکشنبه 2 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode