ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 28 شهريور 1391     |     کد : 42920

اسرائيل كوچكتر از آن است كه به ايران حمله كند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ضمن معرفي جديدترين دستاوردهاي دفاعي، به نحوه حضور ايران در سوريه و نوع پاسخگويي در قبال تهديدات احتمالي عليه کشورمان پرداخت.

سپاه در اوج قدرت دفاعي است
اسرائيل كوچكتر از آن است كه به ايران حمله كند 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ضمن معرفي جديدترين دستاوردهاي دفاعي، به نحوه حضور ايران در سوريه و نوع پاسخگويي در قبال تهديدات احتمالي عليه کشورمان پرداخت.

سردار سرلشکر محمدعلي جعفري صبح ديروز با حضور در يك نشست خبري گفت: ماهيت انقلاب اسلامي طوري است که نه با جنگ، نه خشونت، نه تهديد و نه با توهين به مقدسات اسلام يا شخصيت‌هاي برجسته آن متوقف شود، بلکه حرکتش سريع‌تر مي‌شود. انقلاب اسلامي هرگونه خشونت، تهديد و توهين را بر‌نمي‌تابد.

سردارجعفري تاکيد کرد: 26 شهريور سالروز فرمان تاريخي امام(ره)

مبني بر تاسيس سه نيروي زميني، دريايي و هوايي سپاه براي مقابله با تهديدات دشمنان است، 27 سال از حکم امام(ره) مي‌گذرد و سپاه در اوج قدرت نظامي و دفاعي قرار دارد.

تجهيزسپاه به پيشرفته‌ترين سلاح‏

فرمانده سپاه افزود: سپاه به پيشرفته‌ترين سلاح و امکانات مجهز شده است و آمادگي همه جانبه خود براي دفاع از انقلاب در مقابله با هر نوع تهديدي را دارد .‏

فرمانده كل سپاه درباره جديدترين دستاوردهاي موشكي سپاه، به افزايش دقت راكت‌هاي 300 كيلومتري زلزال اشاره كرد و گفت: اين راكت‌ها كه 15 الي20 سال پيش ساخته شده بود، حدود 300 كيلومتر برد دارند و در گذشته از دقت مناسبي برخوردار نبودند اما امروز با پروژه جديدي كه به اتمام رسيد دقت اين راكت‌ها به زير 50 متر كاهش پيدا كرده است.

جعفري همچنين با اشاره به دستاوردهاي جديد سپاه در حوزه پدافند هوايي گفت: اخيراً سامانه پدافند هوايي «رعد» كه از نوع سامانه «بوك» شرقي پيشرفته‌تر است ساخته و در حال توليد انبوه است.

وي تصريح كرد: رعد در برد 50 و ارتفاع 25 تا 27 كيلومتر (70 هزار پا) يك سامانه متوسط به بالا محسوب مي‌شود.

جعفري خاطرنشان كرد: اين سامانه پدافند هوايي مي‌تواند توان جمهوري اسلامي را در عرصه مقابله با تهديدهاي هوايي افزايش دهد.

فرمانده كل سپاه به جديدترين دستاوردهاي سپاه در عرصه هواپيماهاي بدون سرنشين اشاره و تصريح كرد: پهپاد «شاهد129» جديدترين دستاورد سپاه در اين عرصه است كه با مداومت پروازي 24 ساعته مي‌تواند ماموريت‌هاي خوبي در حوزه‌هاي شناسايي و رزمي انجام دهد.

جعفري خاطرنشان كرد: با نصب موشك‌هاي سديد كه طراحي خود سپاه است بر روي اين پهپاد اين هواپيماي بدون سرنشين مي‌تواند اهداف را در دوردست مورد اصابت قرار دهد.

‏ به گزارش فارس فرمانده کل سپاه در خصوص آمادگي سپاه در مقابل تهديدات اسرائيل ‌گفت: اسرائيل الان به آخر خط رسيده و اقتدار نظام اسلامي و توطئه بيداري اسلامي در جهان سبب شده است رژيم صهيونيستي فکر کند که مي‌تواند با تهديد و فشار نظامي ايران را از مسير اصلي خارج کند.

سردارجعفري افزود: رژيم صهيونيستي از شدت نگراني‌هاي آينده تلاش مي‌کند آمريکا را براي اقدام نظامي عليه ايران با خود همراه کند و برآورد ما اين است که در اين کار موفق نمي‌شود چون آمريکا آسيب‌پذيري‌هاي زيادي در اطراف ايران دارد و از طرفي حمايتي که مسلمانان جهان و منطقه از انقلاب اسلامي و ايران دارند، آنها را به بازدارندگي وا مي‌دارد، چون مي‌دانند پيامدهايي که وقوع يک جنگ مي‌تواند داشته باشد براي آنها بسيار زيانبار است.‏

فرمانده کل سپاه تاکيد کرد: البته بخشي از اين تهديدات جنگ رواني است و آنها مي‌خواهند در کنار فشارهاي سياسي و تحريم‌ها از اين موضوع نيز استفاده کنند و با توجه به شرايط بعيد است که تهديدات به وقوع بپيوندد.

سردارجعفري همچنين در خصوص اين پرسش كه آيا انتشار فيلم موهن عليه پيامبر اسلام(ص) مجوزي براي کشتن ديپلمات‌هاي آمريکايي در ليبي مي‌شود يا خير؟ گفت: قطعا اين مجوزي براي کشتن نمي‌شود و درست نيست. اما به هر حال احساسات مسلمانان جريحه دار شده است و تنهاحرکتي که مي‌توانستند بکنند عليه سفارتخانه‌هاي حامي انتشار آن فيلم بخصوص آمريکا بود و در جريان اعتراض و خشمي که داشتند اين اتفاق افتاده است.‏

‏ فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اين که اگر ايران زمان دقيق عمليات نظامي اسرائيل و آمريکا عليه خود را بداند آيا دست به اقدام پيش دستانه خواهد زد؟، گفت: پاسخ به اين سؤال منفي است. ايران با توجه به ظرفيت‌هايي که دارد، و تواني که نسبت به استمرار هر جنگي داريم و از طرفي با توجه به عقبه‌هاي انقلاب بخصوص مسلمانان جهان، نيازي به اقدام پيش دستانه براي جلوگيري از حمله دشمن نيست و آن را مجاز نمي‌دانيم. آمادگي‌هاي ما در شدت و سرعت پاسخ به حدي است که بازدارندگي ايجاد مي‌کند.‏

‏ سردارجعفري در پاسخ به سؤالي مبني بر حضور نيروهاي نظامي ايران در سوريه، يادآور شد: همه مي‌دانند که سپاه واحدي به نام واحد نهضت‌هاي اسلامي داشته و دارد که هدفش کمک به مستضعفين و بحث بيداري در جهان اسلام است،از زماني که نيروي قدس تشکيل شد با هدف حمايت از ملت‌هاي مظلوم بخصوص مسلمان حرکت‌هايي انجام داده است و در کشورهاي لبنان و سوريه شماري از نيروهاي قدس سپاه حضور داشتند و اين به منزله حضور نظامي ما در آنجا نيست. وي افزود: در مقايسه با ميزان حمايت و حضور نظامي کشورهاي عربي از گروه‌هاي معارض سوريه ما اقدامي در آنجا انجام نداديم. ما فقط کمک فکري و مستشاري و انتقال تجربه را دنبال کرده‌ايم، از افتخارات جمهوري اسلامي ايران است که براي دفاع از سوريه که در حلقه مقاومت است، انتقال تجربيات خود و هرگونه کمک فکري را به سوريه داشته باشد.‏

سردارجعفري همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر توافقنامه امنيتي ايران و سوريه و اجراي آن اظهار داشت: اين توافقنامه بستگي به شرايط دارد و اين که الان به صورت قطع بگوييم اگر حمله نظامي عليه سوريه صورت بگيرد، ايران براي دفاع از سوريه حضور مستقيم خواهد داشت، بستگي به شرايط دارد.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اين که مقاومت لبنان اعلام کرده است در سوريه دخالت ندارد ولي اخيرا نيز اعلام کرده است که کشورهاي دخالت کننده در سوريه بايد منتظر عواقب اينکار باشند، آيا حزب‌الله لبنان در سوريه حضور مي‌يابد يا خير؟، اظهار داشت: اتحادي که بين سوريه و لبنان از قديم وجود داشته شرايطش با روابط ايران و سوريه متفاوت است. نيروهاي مقاومت و حزب‌الله لبنان مستقل هستند و سيستم تصميم‌گيري‌شان در اين که به کمک سوريه بروند يا خير به خودشان بستگي دارد. از گذشته نيروهاي سوريه براي کمک به لبنان حضور داشتند و طبيعي است که اگر سوريه نيز به کمک نياز داشته باشد مردم لبنان به آن کمک خواهند کرد و اين ارتباطي به ايران نخواهد داشت. ‏

‏ ساماندهي نيروها در سوريه

سردارجعفري تاکيدکرد: بيش از 50 هزار نفر از مردم سوريه در قالب جيش الشعبي يا همان نيروهاي بسيجي سوريه ساماندهي شده‌اند که در کنار ارتش در مقابل اين هجمه ناجوانمردانه کشورهاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي ايستاده‌اند و باتوجه به حمايت مردم سوريه از بشار اسد، بعيد است نيازي به کمک خارجي باشد.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اين که مطرح شده است سلاحي که سوريه از طريق آن جنگنده ترکيه را ساقط کرد ايراني بوده است، گفت: خير، سيستمي که آن هواپيما را ساقط کرد ظاهرا ساخت کشور روسيه بوده است.

سردارجعفري همچنين در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اين که سردار جزايري اعلام کرده است جبهه مقاومت به کمک سوريه خواهد رفت، آيا اين اتفاق مي‌افتد يا خير؟، گفت: سردار جزايري تحليل خود را از توانمندي جبهه مقاومت اعلام کرده که اگر روزي لازم باشد جبهه مقاومت اسلامي که بخش قابل توجهي از آن در لبنان است، وارد عمل شوند نتايج آن را خواهند ديد.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤالي مبني بر اين که اسرائيل با آمريکا اختلافاتي در خصوص برنامه هسته‌اي ايران و حمله دارند و آيا اسرائيل توان حمله يکجانبه به ايران را دارد، تاکيد کرد: اسرائيل موجوديت و هستي خود را در مخاطره مي‌بيند و طبيعي است که هرگونه تلاشي انجام دهد و از آنجا که ماهيت اين رژيم با خشونت، حمله و جنگ است اقدام به تهديد نظامي مي‌کند.

وي تصريح کرد: بعيد مي‌دانيم بدون اجازه آمريکا، اسرائيل دست به چنين حمله‌اي بزند چون مي‌داند امنيت توان هسته‌اي ايران قابل قبول است و ضربه آنچناني نمي‌خورد

سردارجعفري يادآور شد: اسرائيل کوچکتر از آن است که بتواند تنهايي به ايران حمله کند، مگر اين که به جنون و ديوانگي برسد ‏

ماموريت پهپاد جاسوسي آمريکا ‏

وي در خصوص آخرين وضع پهپاد جاسوسي آمريکا که در اختيار سپاه قرار گرفته است، گفت: همه اطلاعات اين پهپاد تخليه شده و مدارکي به دست آمده که اين هواپيما در ايران جاسوسي مي‌کرده و بر روي اهداف خاصي متمرکز بوده است.

سردارجعفري همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر اين که آيا توان نظامي ايران مي‌تواند با توان نظامي آمريکا مقابله کند، گفت: توانمندي‌هايي که آمريکا دارد براي ما روشن است و از طرف ديگر آسيب‌پذيري‌هاي اين توانمندي‌ها نيز براي ما مشخص شده است. ما به هيچ وجه امکان اين که آمريکا بخواهد حمله گسترده نظامي عليه ايران صورت دهد را تصور نمي‌کنيم چون آنها مي‌دانند قطعا شکست مي‌خورند.

وي افزود: در خصوص حملات محدود نيز با توجه به توان موشکي و پدافندي ما، اثرات آن کاسته شده است و حتي سپرهاي دفاع موشکي آنها نيز ممکن است در مقابل چند موشک محدود، موثر باشد اما در مقابل انبوه موشک‌ها کارايي خود را از دست مي‌دهند.

تغيير شرايط تنگه هرمز ‏

فرمانده کل سپاه تاکيد کرد: در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد که يک طرف آن آمريکا و غرب باشد طبيعي است که شرايط تنگه هرمز و صادرات نفت دچار تغيير مي‌شود.

سردارجعفري در پاسخ به سؤالي در خصوص توان موشکي سپاه پس از انفجار چندي پيش در کرج، گفت: کاري که آنجا انجام مي‌شد در حوزه سوخت جامد موشک‌هاي ماهواره‌بر بود و نه در خصوص موشک‌هاي دفاعي. در حوزه موشک‌هاي دفاعي با توجه به دستيابي ايران به برد 2000 کيلومتر، نيازي به تحقيقات بيشتر نيست.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤالي درباره کشف 113 سلاح در زمان برگزاري اجلاس عدم تعهد گفت: مدرکي مبني بر تلاش براي اخلال در اجلاس از طريق اين سلاح‌ها تاکنون کشف نشده است.

سلاح‌هاي مذکور در جريان ايست و بازرسي‌هاي متعددي که از نقاط مرزي کشور تا تهران برپا شده بود، کشف شد.

شناسايي عاملان نوسانات بازار سکه و ارز ‏

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤالي مبني بر اقدامات سپاه در حوزه بررسي نوسانات بازار سکه و ارز گفت: سپاه بنا به درخواست رئيس جمهوري در تلاش است تا عوامل پشت پرده يا جرياناتي که در اين سيستم اخلال ايجاد کرده‌اند، مشخص و ريشه اين موضوع را پيدا کند. وي افزود: حتماً دست‌هايي در کار است و اميدواريم در آينده نزديک، اطلاعاتي در اين باره در اختيار رئيس جمهوري و شوراي عالي امنيت ملي قرار دهيم تا برخورد لازم با متخلفان صورت بگيرد.

فرمانده کل سپاه همچنين تصريح کرد: ادعاي دخالت و دست داشتن برخي ارگان‌ها در نوسانات بازار سکه و ارز درست نيست.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤالي مبني بر اين که آيا آمريکا پيامي با اين مضمون که حمله اسرائيل به ايران ربطي به آنها ندارد و ايران عليه پايگاه‌هاي نظامي آمريکا اقدام نکند، ارسال کرده است؟، گفت: اين موضوع صحت ندارد و چنين صحبتي رد و بدل نشده است و از آنجا که ما مي‌دانيم اسرائيل جرات حمله به ايران را مگر با هماهنگي و چراغ سبز آمريکا ندارد، اين حمله را هماهنگ با آمريکا تلقي مي‌کنيم و قطعاً به آن پاسخ مي‌دهيم که مقابله با پايگاه‌هاي نظامي آمريکا نيز بخشي از آن است.

سردار جعفري در ادامه نشست خبري در پاسخ به سؤالي در خصوص تهديدات رژيم صهيونيستي و نيز انجام رزمايش‌هاي آمريکا در منطقه گفت: طبق رصدي که ما انجام داده‌ايم، رزمايش‌هاي آمريکا و متحدانش در منطقه عمدتاً اهداف دفاعي را دنبال مي‌کنند تا به متحدان خود اطمينان بدهند که آماده هرگونه مقابله و خنثي‌سازي تهديدات در خليج فارس و تنگه هرمز هستند.

البته اگر حادثه‌اي رخ دهد آنها قطعا توانايي ايجاد امنيت در خليج فارس و تنگه هرمز را نخواهند داشت. وي در پاسخ به سؤال يکي از رسانه‌هاي خارجي در خصوص پايبندي ايران به تعهدات بين‌المللي ازجمله ان‌.پي.تي در صورت ناتواني سازمان‌هاي جهاني در جلوگيري از حمله رژيم صهيونيستي به ايران گفت: برآورد بنده اين است که اگر اين سازمان‌ها نتوانند جلوي حمله اسرائيل را بگيرند، ايران بعيد است به تعهدات بين‌المللي مانند ان.پي.تي پايبند بماند،‌ اما البته همانطور که گفتم اين برآورد من است و هنوز بحث و مصوبه‌اي در اين خصوص صورت نگرفته است.

فرمانده کل سپاه تاکيد کرد: البته اين به معناي حرکت ايران به سمت بمب هسته‌اي نيست چرا که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب و بنا به احکام شرعي، استفاده از اين بمب‌ها حرام است چرا که آسيب زيادي در پي دارد و با احکام اسلام جور در نمي‌آيد. عضو شوراي عالي امنيت ملي در خصوص حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات نيز گفت: اصلاح‌طلبان سطوح مختلفي دارند که برخي از آن تندروها هستند که سران اصلاحات نيز نسبت به اقدامات آنها اعتراض داشته اند و اين تندروي‌ها را آفت اصلاحات مي‌دانند. اصلاح‌طلبان تصميم گرفتند که دست از تندروي بردارند.

سردارجعفري در خصوص اين که گفته مي‌شود ايران در صورت تهديد نظامي، جنگ را به داخل مرزهاي کشور مهاجم مي‌کشاند، گفت: ما با کشورهاي منطقه و همسايگان خود هيچ مشکلي نداريم و از طرف آنها احساس خطر نمي‌کنيم اما اگر از طرف دشمن فرامنطقه‌اي مانند رژيم صهيونيستي مورد تهاجم قرار بگيريم، پاسخ به تهديدات از کنار مرزهاي دشمن مهاجم آغاز خواهد شد. وي افزود:‌ براي مثال در کنار مرزهاي صهيونيستي، مردم مسلمان مصر، اردن و لبنان حضور دارند که طبيعي است در صورت اقدام عليه ايران، از کنار همين مرزها پاسخ تهاجم داده خواهد شد.

فرمانده کل سپاه تصريح کرد:‌ طبق برآورد ما، امروز خليج فارس در امن‌ترين زمان خود بسر مي‌برد و ما تهديدي عليه اين منطقه حس نمي‌کنيم اما ممکن است در آينده با اهداف مهمتري، جنگي رخ دهد که امنيت اينجا را به خطر بياندازد.

فرمانده کل سپاه با رد برگزاري رزمايش ميان ايران، چين و روسيه گفت: ‌البته ما همکاري‌هاي اطلاعاتي با اين دو کشور داريم، اما رزمايش مشترک در دستور کار نيست.

سردارجعفري در پايان در خصوص تاثير تحريم‌ها بر توان تجهيزاتي سپاه گفت: ما از سال‌ها قبل براي رفع نيازهايمان به توان داخلي تکيه کرده‌ايم و امروز هم اگرچه اين تهديدات قدري سبب زحمت مي‌شود، اما تاثيري بر روند ارتقاي توان دفاعي ما ندارد.‏


نوشته شده در   سه شنبه 28 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode