ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1391     |     کد : 42446

مذاكرات كلينتون با مقامات چين در مورد سوريه شكست خورد

آسوشيتدپرس با اشاره به سفر كلينتون به پكن نوشت: آخرين سفر وزيرخارجه آمريكا به پكن و مذاكره در مورد بحران سوريه و مناقشات ارضي منطقه با شكست كامل مواجه شد.

 آسوشيتدپرس با اشاره به سفر كلينتون به پكن نوشت: آخرين سفر وزيرخارجه آمريكا به پكن و مذاكره در مورد بحران سوريه و مناقشات ارضي منطقه با شكست كامل مواجه شد.

مذاكرات بين هيلاري كلينتون و رهبران چين براي كاهش شكاف ميان دو كشور در زمينه بحران سوريه و چگونگي حل مناقشات ارضي چين و كشورهاي منطقه در درياي چين‌جنوبي با شكست مواجه شد.

كلينتون با «هو جين تائو» رئيس جمهوري و «يانگ جيه‌چي» وزيرخارجه چين مذاكره و گفتگو كرد، اما موفق نشد با «ژي جين پينگ» معاون رئيس‌جمهوري اين كشور كه از وي به عنوان رئيس جمهور بعدي چين ياد مي‌شود ديدار كند. او مي‌خواست حمايت پكن از سوريه و بشار اسد را متوقف كند و مواضع اين كشور را در زمينه اختلافات ارضي منطقه منعطف كند.

براساس گزارش آسوشيتدپرس، اظهارات كلينتون و يانگ بعد از ديدار دوجانبه‌ نشان مي‌دهد كه چين و آمريكا عميقاً در اين زمينه اختلاف دارند.

آسوشيتدپرس نوشت: آمريكا و ديگر كشورهاي غربي از تكرار استفاده از حق وتو در شوراي امنيت سازمان ملل از سوي چين و روسيه براي اعمال فشار بيشتر به حكومت بشار اسد ناراحت و نگران هستند.

يانگ در كنفرانس خبري مشترك خود با كلينتون گفت: من فكر مي‌كنم كه موضع چين در مورد سوريه برعكس آمريكا، در راستاي حل اين بحران است. آنچه كه ما در ذهن داريم منافع مردم سوريه و صلح و ثبات در منطقه است.

براساس اين گزارش، اين اظهارات در واقع نوعي سرزنش كلينتون است كه قبلاً گفته بود وتوي قطعنامه‌هاي شوراي امنيت از سوي چين و روسيه اشتباه تاريخي آنها است.

براساس اين گزارش، كلينتون درخواست كرده بود كه با معاون رئيس‌جمهوري چين نيز ديدار كند اما به دلايل نامعلومي اين ديدار لغو شد.

پيش از ديدار با رئيس جمهوري چين، كلينتون گفته بود كه عليرغم اختلافات موجود ميان چين و آمريكا در مورد سوريه، مسائل درياي چين جنوبي و حقوق بشر روابط دو كشور مستحكم است.

كلينتون دو روز در چين خواهد ماند.


نوشته شده در   شنبه 18 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode