ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 شهريور 1391     |     کد : 42312

رئيس مجلس: ايران خواهان اصلاحات در سوريه است

کشورهاي غربي و آمريکا همواره قصد تغيير در حکومت سوريه را دارند و معتقدند که رئيس‌جمهوري سوريه بايد برکنار شود اما جمهوري اسلامي معتقد است که بايد مسائل به صورت مسالمت‌آميز حل شده و اصلاحات در آن کشور از اين طريق انجام شود.

کشورهاي غربي و آمريکا همواره قصد تغيير در حکومت سوريه را دارند و معتقدند که رئيس‌جمهوري سوريه بايد برکنار شود اما جمهوري اسلامي معتقد است که بايد مسائل به صورت مسالمت‌آميز حل شده و اصلاحات در آن کشور از اين طريق انجام شود.

دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين مطلب در گفت‌وگو با شبكه تلويـزيـوني«الميـادين»افزود: کشورهاي منطقه بايد در مسأله سوريه به صورت مسالمت‌آميز وارد شده و نقش تعيين کننده‌اي ايفا کنند.

به گزارش ايلنا، لاريجاني به تحولات اخير در سوريه اشاره کرد و افزود: به اعتقاد من مناقشات در سوريه با دخالت نظامي کشورهاي منطقه و غربي‌ها مرتفع نمي‌شود.

رئيس مجلس در ادامه با اشاره به موضع ايران در قبال سوريه، گفت: موضع رسمي ايران در قبال سوريه اين است که بايد اصلاحات در اين کشور صورت گيرد، اما اين اصلاحات با سلاح، تانک و نظاميگري انجام نمي‌شود، بلکه بايد براي حل بحران مردم سوريه تصميم گيرند و اختلافات به صورت مسالمت‌آميز حل شود.

وي افزود: شرط گذاري در حل بحران سوريه چاره کار نيست و کشور‌ها بايد براي گسترش دموکراسي در اين کشور تلاش کرده و ابعاد مختلف را در حل مسائل در سوريه در نظر بگيرند.وي با بيان اين‌که کشورهايي که به سوريه سلاح مي‌فرستند بايد به عواقب وخيم آن فکر کنند، گفت: براساس شواهد موجود برخي کشور‌ها در جهت گسترش دموکراسي در سوريه به اين کشور سلاح مي‌فرستند که آن‌ها بايد نسبت به عواقب وخيم کارهاي خود هوشيار بوده و به آن توجه داشته باشند، زيرا مردم سوريه خواهان برقراري دموکراسي در کشورشان بدون خونريزي و جنگ هستند.

وي با بيان اين‌که وزارت امور خارجه کشورمان با گروه‌هاي مختلفي در زمينه حل بحران سوريه مذاکراتي داشته است، گفت: موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال سوريه همواره موضع ناصحانه بوده و ما خواهان صلح و آرامش در اين کشور هستيم.

لاريجاني با بيان اين‌که برخي کشور‌ها همواره ايران را به دخالت در امور سوريه متهم مي‌کنند، افزود: ايران همواره خواهان برقراري صلح و ثبات در سوريه بوده و معتقد است که دخالت ما در سوريه با نگاه ناصحانه در قبال طرف‌هاي درگير است.

رئيس مجلس ادامه داد: ايران هيچگونه عمليات نظامي در سوريه انجام نداده است و معتقديم که منطق ما منطق صلح و دوستي بر پايه برقراري تفاهم ميان طرف‌هاي مناقشه در حل بحران سوريه است که البته بعضي از کشورهاي حوزه خليج فارس موضع متفاوتي نسبت به بحران سوريه دارند.

رئيس نهاد قانونگذاري با اشاره به اين‌که ايران با هيچ کدام از کشورهاي منطقه دشمني ندارد، تأکيد کرد: در هيچ کجاي دنيا نمي‌توان دو کشوري را پيدا کرد که با هم اختلاف نظر نداشته باشند که البته ما هم با تمامي کشورهاي همسايه روابط خوبي داريم، اما در برخي مسائل نظير فلسطين، سوريه و بحرين اختلاف نظرهايي وجود دارد که به صورت مقطعي است و در آينده برطرف خواهد شد.

وي گفت: متأسفانه کشورهاي غربي و به ويژه آمريکا که نمي‌خواهند نزديکي مردم منطقه را با يکديگر درک کنند به اختلافات قومي و منطقه‌اي دامن زده و برخي کشورهاي عربي منطقه هم در اين‌باره با آن‌ها هم آوا شده و با آن‌ها همراهي مي‌کنند که بايد همه مردم منطقه نسبت به اين موضوعات هوشيارانه عمل کنند.

رئيس مجلس: برگزاري موفق اجلاس غيرمتعهدها در تهران، رژيم صهيونيستي را منزوي كرده است

سرويس شهرستان‌ها ـ علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برگزاري عزتمندانه و موفق شانزدهمين اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران، گفت: اين موفقيت بزرگ ايران رژيم صهيونيستي را دچار انزوا كرده است.

دكتر علي لاريجاني كه در نشست شوراي اداري استان قم حضور يافته بود؛ در پاسخ به سؤال خبرنگار ايرنا، گفت: رژيم صهيونيستي امروز دچار انزوا شده و براي خروج از اين انزوا دست و پا مي‌زند.

وي اظهار داشت: قدرت تحرك و تأثيرگذاري ايران در منطقه امروز دشمنان را عصباني كرده و باعث شده تا اضطراب غرب نسبت به افزايش حركت بيداري اسلامي و تحولات منطقه‌اي افزايش يابد.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد را ظرفيت بسيار فعال جمهوري اسلامي ايران در منطقه دانست و گفت: كشورهاي عضو جنبش نيز بايد اين ظرفيت ويژه را عملياتي كنند.

وي تصريح كرد: حضور بيش از 120 كشور عضو جنبش در اجلاس تهران موفقيت سياسي و ديپلماتيك ايران را نشان داد و شأن و جايگاه اين جنبش به كشورهاي غربي نمايانده شد.

دكتر لاريجاني با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي و رئيس جمهوري اسلامي درباره لزوم تغيير ساختار سازمان ملل متحد، تأكيد كرد: اقبال به تغيير ساختار زياد است، اما اميد به تحقق آن كم است. همان‌طور كه قدرت‌هاي بزرگ در مسأله هسته‌اي ايران ماجراجويي و مزاحمت ايجاد مي‌كنند؛ اقبالي نيز به تغيير ساختار سازمان ملل نخواهد داشت.رئيس مجلس شوراي اسلامي با قدرداني از فرمايشات مقام معظم رهبري در اجلاس غيرمتعهدها، اين بيانات را بليغ، مهم و مفيد براي آينده جنبش غيرمتعهدها دانست و گفت: دولت محترم نيز در برگزاري اين اجلاس سازوكارهاي متيني را در نظر گرفت.

وي با تأكيد بر اين‌كه هدف غرب و رژيم صهيونيستي اين است كه نقش‌آفريني ملت ايران را كاهش دهند، گفت: وضعيت ايران در منطقه رو به جلوست و كل جهان اسلام نيز حركتي رو به جلو را آغاز كرده است.دكتر لاريجاني موضع ايران درخصوص سوريه را بسيار روشن و شفاف دانست و اظهار داشت: ما به اصلاح دمكراتيك در داخل سوريه اعتقاد داريم كه معتقديم اين موضوع با سلاح صورت نمي‌گيرد، اما غربي‌ها به دنبال تغيير معادله به شكل ديگر هستند.

وي ادامه داد: مسئولان سوري هم نياز به اين تغيير را پذيرفته‌اند و در اين خصوص تلاش مي‌كنند.



نوشته شده در   چهارشنبه 15 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode