ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 شهريور 1391     |     کد : 42306

حفظ نظام اسلامی در ایران و عراق از اوجب واجبات است

آیت‌الله العظمی وحید خراسانی؛ در دیدار با رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق: رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ديروز با علما و مراجع تلقيد ديدار كرد.

آیت‌الله العظمی وحید خراسانی؛ در دیدار با رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق: رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ديروز با علما و مراجع تلقيد ديدار كرد.
حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در دیدار رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با تصریح بر ضرورت حفظ نظام اسلامی در دو کشور ایران و عراق گفتند: حفظ نظام اسلامی در شرایط کنونی از اوجب واجبات است.
حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در دیدار رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفتند: حفظ نظام در ایران و عراق از اوجب واجبات است.
ایشان در این دیدار که پیش از ظهر امروز و بدون حضور خبرنگاران انجام گرفت ،با تصریح بر ضرورت حفظ نظام اسلامی در دو کشور ایران و عراق گفتند: حفظ نظام اسلامی در شرایط کنونی از اوجب واجبات است.
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی همچنین از دولت عراق و دولت عراق و دیگر دولتمردان این کشور هواستند تا با رایزنی و مشورت با گروه‌های سیاسی و احزاب در این کشور وحدت و یگانگی را به وجود آورده و از تنگ ‌نظری پرهیز کنند.
ایشان تأکید کردند: بر همه واجب است با در نظر گرفتن سایر نظرات، دولت عراق را قدرتمندتر سازند.
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با بیان اینکه خدمت به مردم موجب می‌شود آنان به قدرتمندترین پشتیبانان دولت و نظام تبدیل شوند، از دولت عراق خواستند برای خدمت‌رسانی به مردم همه همت خود را به کار گیرد.
ایشان خاطر نشان کردند: دولت عراق باید تلاش کند خواسته‌های مردم را برآورده کند.
آيت الله العظمی صافي گلپايگاني : عزت امروز عراق به برکت اهل بيت (ع) است
«سید عمار حکیم» رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با آيت الله العظمي صافي گلپايگاني نيز ديدار كرد ایشان در دیدار» سید عمار حکیم» رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، تصریح کردند : این شرایط مطلوب تنها با وحدت گروههای مختلف شیعی ماندگار خواهد بود.
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با بیان اینکه امروز هیچ کشور عربی همانند عراق عزتمند نیست ، گفتند : این عزت به برکت اهل بیت علیهم السلام است.
ایشان با توصیه به گروه های سیاسی عراقی مبنی بر پرهیز از مسایل حاشیه ای و سلیقه ای افزودند : اگر بیشتر عراق که شیعیان این کشور هستند در میان خود وحدت رویه داشته باشند ، گروههای دیگر نیز با آنان همراهی می کنند تا عراق به کشوری آباد ، مستقل و قدرتمند تبدیل شود .
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ، وجود گروه های تروریستی را آفت بزرگی برای عراق دانستند و گفتند : البته همگرایی گروههای سیاسی و مذهبی این کشور می تواند موجب از بین رفتن گروههای تروریستی و اخراج آنان از عراق شود .
سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از وضعیت کنونی عراق به ویژه شیعیان و حوزه های علمیه این کشور ارائه کرد .
آیت الله العظمی مکارم شیرازی: رسانه‌های عراق باید به تبلیغ شیعه بپردازند
ديروز ـ سه شنبه 14 شهریورماه ـ همچنين «آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی» در دیدار با «حجت الاسلام سید عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه مهمترین نگرانی در عراق برخی اختلافات است اظهار داشتند: مخالفان سرسختانه به دنبال ضربه زدن به شیعیان هستند.
ایشان با اشاره به اینکه شیعیان بعد از سالها توانسته اند پیروزی را در عراق به دست آورند گفتند: رسانه‌ها در این زمینه باید در کشور عراق فعال شوند و حرف اول را بزنند.
استاد برجسته حوزه با اشاره به برگزاری نشست جنبش عدم تعهد در ایران گفتند: ما شاهد بودیم که رسانه‌ها تا قبل از برگزاری نشست چه مواضعی را داشتند و بعد از برگزاری اجلاس و حضور روسای کشورهای مختلف در ایران چگونه مواضع خود را تغییر دادند.
مرجع تقلید شیعیان با تأكيد براینکه رسانه‌ها در عراق باید به تبلیغ شیعه اقدام کنند تأكيد کردند: باید با برطرف کردن مشکلات از عراق، کشوری در شأن اسلام ساخته شود.
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به اوضاع کشور سوریه، بر حمایت همه جانبه از این کشور تأکید کرده و عنوان داشتند: نباید خدای ناکرده در کشور سوریه مشکلی ایجاد شود.
ایشان با تأكيد بر اینکه همه باید به دنبال نجات سوریه باشیم گفتند: برگزاری انتخابات آزاد راهکاری است که باید بدان توجه شود. 


نوشته شده در   چهارشنبه 15 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode