ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 26 مرداد 1391     |     کد : 41269

از ديروز در شبكه جهانی «الكوثر» آغاز شد

نخستين شب از مرحله نيمه‌نهايی مسابقه تلويزيونی تلاوت قرآن «ان للمتقين مفازا» بامداد ديروز، 24 مرداد، از شبكه جهانی «الكوثر» به روی آنتن رفت.

رقابت متفاوت قاريان جهان
از ديروز در شبكه جهانی «الكوثر» آغاز شد


نخستين شب از مرحله نيمه‌نهايی مسابقه تلويزيونی تلاوت قرآن «ان للمتقين مفازا» بامداد ديروز، 24 مرداد، از شبكه جهانی «الكوثر» به روی آنتن رفت.
در نخستين شب اين مرحله از رقابت‌ها حسين صالح از لبنان، محمد زرگر از ايران، سيدنزار الهاشمی از امارات، حسين يزدان‌پناه از ايران و علی نورالدين از لبنان با يكديگر رقابت كردند.
در اين قسمت از مسابقه عبدالرسول عبايی، استاد پيش‌كسوت قرآن و از داوران بين‌المللی قرآن كريم جمهوری اسلامی ايران به عنوان داور وقف و ابتداء، رضوان درويش از سوريه به عنوان داور صوت، طه عبدالوهاب از مصر به عنوان داور لحن و مضار الصحاف از عراق به عنوان داور تجويد بر رقابت متسابقين نظارت كردند.
حسين صالح از لبنان به عنوان اولين شركت‌كننده در اين مرحله، آيه 109 تا 113 سوره «انعام» را برای بينندگان شبكه الكوثر قرائت كرد و پس از وی نيز محمد زرگر از ايران به قرائت آيات 16 تا 21 سوره «قصص» پرداخت.
سيد‌نزار الهاشمی به عنوان شركت‌كننده سوم نيز آيات 53 تا 56 سوره «نور» را قرائت كرد كه به دليل مشكل فنی، ارتباط وی با استوديوی مسابقه قطع شد و با برقراری ارتباط مجدد، ادامه قرائت خود از آيه 55 اين سوره را از سر گرفت.
حسين يزدان‌پناه، ديگر قاری ايرانی نيز در اين برنامه به قرائت آيات 25 تا 30 سوره «هود» پرداخت و در ادامه قرائت قرآن علی نورالدين از لبنان كه شامل آيات 15 تا 19 سوره «نمل» بود، برای بينندگان شبكه الكوثر پخش شد.
در نخستين شب مرحله نيمه نهايی مسابقه «ان للمتقين مفازا» علی زرگر، قاری برجسته كشورمان به عنوان قاری افتخاری به قرائت آياتی از كلام‌الله مجيد پرداخت.
داوران اين مسابقه در پايان امتيازهای شركت‌كنندگان را اعلام كردند كه طبق نتايج اعلام‌شده حسين يزدان‌پناه 87 امتياز، محمد زرگر 84 امتياز، سيد‌نزار الهاشمی 85/5 امتياز و حسين صالح 82 امتياز را كسب كردند.
يادآور می‌شود، امسال پنجمين دوره مسابقه «ان للمتقين مفازا» كه تنها مسابقه قرآنی تلويزيونی جهان اسلام است، برگزار می‌شود و جوايز نفر اول تا پنجم اين مسابقه به ترتيب 5 هزار دلار، چهار هزار دلار، سه هزار دلار، دو هزار دلار و هزار دلار خواهد بود.
يادآور می‌شود، ابوالفضل جويائيان از جمهوری اسلامی ايران، عمار فريح الكنانی از عراق، عليرضا رضايی از افغانستان، علی نورالدين از لبنان، عزی اروميه‌ای از ايران، اسماعيل الشيخ از آمريكا و محمد مصطفی عرب از قطر، سيد‌نزار الهاشمی از امارات، محمد حسين الحمامی از مصر، محمد زرگر از ايران، عصام السيد مجاهد از مصر، حسين صالح از لبنان، علی محمد جواد الطريحی از هلند، سيد‌جلال يوسف از عراق، نعيم الرحمن از پاكستان، مهدی مجلسی از ايران، محمد امين وحيدی از ايران و محمد محمود الصايغ از عربستان سعودی، حسين يزدان‌پناه از ايران، سيد‌ضياء ابدالی از افغانستان، سيد‌جعفر سيدی از ايران، عادل الكربلايی از عراق، محمد ابوزيد از مصر و حمزه منعم از لبنان از راه‌يافتگان به مرحله نيمه نهايی اين مسابقات هستند.
اين مسابقه به صورت تلفنی و زنده از نخستين شب ماه مبارك رمضان آغاز شده است و تا پايان اين ماه مبارك ادامه دارد، شب آخر ماه رمضان به مرحله فينال اختصاص دارد كه پنج نفر برتر راه‌يافته به اين مرحله، در آن رقابت خواهند كرد.
مسابقه «ان للمتقين مفازا» هر روز ساعت يك بامداد با پخش مستقيم از شبكه جهانی الكوثر آغاز می‌شود و تا ساعت دو بامداد ادامه دارد. تكرار اين رقابت نيز ساعت 9 صبح روز بعد خواهد بود. 


نوشته شده در   پنجشنبه 26 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode