ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 16 مرداد 1391     |     کد : 40695

نسل جديد موشك فاتح110 با موفقيت آزمايش شد

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اعلام کرد: نسل چهارم موشک فاتح 110 با قابليت نقطه‌زني با برد بيش از 300 کيلومتر، توسط سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع با موفقيت آزمايش شد.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اعلام کرد: نسل چهارم موشک فاتح 110 با قابليت نقطه‌زني با برد بيش از 300 کيلومتر، توسط سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع با موفقيت آزمايش شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبريک ميلاد خجسته امام حسن مجتبي(ع) اعلام کرد: نسل چهارم موشک فاتح 110 توسط سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع با موفقيت آزمايش شد.

وي گفت: با اتکال به قدرت لايزال‌ الهي و تحت توجهات حضرت ولي عصر(عج) و در راستاي نوآوري و ارتقاي افزايش دقت اصابت موشک‌هاي زمين به زمين توليد وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، متخصصين متعهد و تلاشگر سازمان صنايع هوافضا با تکيه بر توان داخلي و استفاده از فناوري‌هاي بومي به اين موفقيت دست يافتند.

سردار وحيدي با بيان اين‌كه با استفاده از روش‌هاي هدايتي نوين،سيستم نقطه زني بر روي موشک نصب و در آزمايش پروازي انجام شده، توانايي آن در اصابت به هدف، بدون انحراف اثبات شد، افزود: علاوه بر افزودن قابليت جديدي به توانمنديهاي عملياتي نيروهاي مسلح، ايران جزو معدود کشورهاي توليد کننده اين نوع از موشک در سطح دنيا قرار گرفته است.

وزير دفاع با بيان اين‌که، در سه نسل قبلي موشك، سرعت عمل در پرتاب، قدرت تخريب بالا و دقت در هدف‌گيري متعارف حاصل شده بود گفت: امروز اضافه بر قابليت‌هاي قبلي، نيروهاي مسلح کشورمان قادر خواهند بود با نسل چهارم موشک فاتح 110، اهداف زميني و دريايي، نقاط تجمع دشمن، مراکز فرماندهي، سايت‌هاي موشکي، زاغه‌هاي مهمات، رادراها و ساير اهداف مورد نظر را به صورت نقطه‌اي مورد هدف قرار داده و منهدم کنند.

وحيدي در ادامه تصريح کرد: در برنامه‌هاي آتي همه موشک‌هاي ساخت وزارت دفاع به اين قابليت مجهز خواهند شد.

وزير دفاع توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي ايران و قابليت‌هاي جديدي که به آن افزوده مي‌شود را در چارچوب دکترين دفاعي و بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران ذکر کرد و افزود: اين توانمندي‌ها دفاعي است و فقط عليه متجاوزان و تهديد‌کنندگان منافع و تماميت ارضي کشورمان به‌کار گرفته خواهد شد.

موضوع‎ S300 ‎در مرحله داوري‌ است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: موضوع سامانه موشکي‎ S300 ‎مراحل داوري‎ ‎خود را طي مي‌کند؛ البته ما اعلام کرده‌ايم که درباره اين سامانه موشکي آماده‎ ‎مذاکره با طرف روسي هستيم‎. ‎

به گزارش ايسنا، سردار سرتيپ پاسدار‎ ‎احمد وحيدي افزود: از طرف روسها اظهارنظرهايي‎ ‎درباره‎ S300 ‎شده است، اما بايد ديد در عمل چقدر پيشرفت خواهد داشت‎. ‎

وي در پاسخ به پرسشي درباره اظهارنظرهاي برخي مقامات رژيم صهيونيستي عليه ايران‎ ‎گفت: مقامات رژيم صهيونيستي براي مديريت بحران موجود در منطقه و بحران‌هايي که با‎ ‎آن مواجه هستند اظهاراتي مطرح مي‌کنند که اين اظهارات بين مقامات نظامي و سياسي اين‎ ‎رژيم متفاوت است. امروز ما درگيري جدي را در داخل سرزمين‌هاي اشغالي شاهديم و‎ ‎اظهارنظرهاي متعدد مقامات سياسي و نظامي رژيم صهيونيستي نشاندهنده اختلاف خاصي است‎ ‎که در اين رژيم وجود دارد‎. ‎

وزير دفاع با بيان اين كه «رژيم صهيونيستي مي‌داند حمله به ايران آرزويي دست‎ ‎نيافتني است، مگر اينکه اين رژيم قصد خودکشي داشته باشد»، افزود: اظهارات مقامات‎ ‎رژيم صهيونيستي ناظر بر تلاش آنها به منظور مديريت افکار عمومي و خارج شدن از انزوا ‎در صحنه‌هاي مختلف است؛ البته اين رژيم تلاش کرد تا با به ميان آوردن بحث سوريه،‎ ‎خود را از مرکز توجهات دنياي اسلام خارج کند که تا حدودي نيز در اين امر موفق بوده‎ ‎است‎.

وي اضافه کرد: در عين حال رژيم صهيونيستي نمي‌تواند خود را از واقعيت‌هاي تاريخي‎ و ناتوانمندي‌هاي ذاتي که گريبانگيرش است رها کند و اظهارات مقامات اين رژيم هم‏‎ ‎تبليغاتي و رواني است. البته نيروهاي مسلح ايران کاملا آماده‌اند تا به هر سوء‌نيتي‎ ‎پاسخي محکم دهند تا براي پشيماني رژيم صهيونيستي براي هميشه کفايت کند‎. ‎

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در ادامه، با بيان اينكه «ايران هيچ نيروي‎ ‎نظامي در سوريه ندارد و دولت سوريه هم چنين درخواستي از ما نداشته است»، اظهار‎ ‎داشت: سوريه ارتشي قوي دارد و از حمايت‌هاي مردمي هم برخوردار است. سوري‌ها خود از‎ ‎عهده ماجرايي که بيگانگان در اين کشور درست کرده‌اند، برمي‌آيند‎. ‎

وحيدي ادامه داد: جريانات و کشورهايي سيل اسلحه را به سوريه روانه و گروه‌هاي‎ ‎تروريستي را مجهز مي‌کنند كه کاري بسيار زشت است و آثار بسيار بدي در منطقه خواهد‎ ‎گذاشت. اين جريانات مردم سوريه را دچار مشکلات فراواني مي‌کند و کشورهايي که چنين‎ ‎سلاح‌هايي را به اين کشور روانه و از جريانات تروريستي حمايت مي‌کنند، مسئول هستند و‎ ‎نسل آينده از آنها پرسش خواهند کرد‎.

وي خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان معارضه در سوريه مطرح مي‌شود، گروه‌هاي مسلح‎ ‎معدودي هستند و از کشورهاي ديگر آمده‌اند و نگذاشتند دولت سوريه آنچنان که بايد،‎ ‎خواست‌هاي مردم اين کشور را محقق کند. دشمنان در پي ايجاد توازن قواي جديدي ميان‎ ‎رژيم صهيونيستي و ديگر کشورهاي اسلامي در منطقه هستند که با بيداري اسلامي اين‎ ‎توازن به خطر افتاده بود و آنها تلاش مي‌کنند با خارج کردن سوريه از محور مقاومت‎ ‎اين توازن را به نفع خود تغيير دهند که البته نخواهند توانست‎. ‎

وزير دفاع در پاسخ به پرسشي مبني بر دخالت نظامي غرب در سوريه تصريح کرد: اگر در‎ ‎مورد سوريه بي‌تدبيري شود و نظاميان خارجي که ‌اکنون به صورت نامنظم در اين کشور‎ ‎حضور دارند به طور منظم وارد صحنه شوند، حتما بحران بزرگي منطقه را فرا مي‌گيرد و به‎ ‎طور قطع بازنده اين بحران غربي‌ها و کشورهاي حامي صهيونيست‌ها خواهند بود‎.

معاون فرماندهي نهاجا: نيروي هوايي ارتش قدرت برتر منطقه است

معاون هماهنگ‌كننده نهاجا با بيان اين‌كه نسبت به اول جنگ پيشرفت‌هاي زيادي داشته‌ايم، گفت: با توجه به اين‌كه در منطقه قطعاً قدرت برتر هستيم، واهمه‌اي از هيچ جنگي نداشته و قادريم هر نوع جنگي را كه به ما تحميل شود، دفع كنيم.

به گزارش روابط عمومي نهاجا، امير سرتيپ خلبان عزيز نصيرزاده در گفتگويي به مناسبت سالگرد شهادت سرلشگر خلبان شهيد عباس بابايي در پاسخ به سؤالي مبني بر ارزيابي وي از شهيد بابايي به عنوان يك فرمانده تاكتيكي و خردمند گفت: ما در جنگي درگير بوديم كه برابر اسناد فراوان كشورهاي زيادي از صدام حمايت مي‌كردند و بالطبع محدوديت‌هاي ويژه و گره‌هاي زيادي براي كشور در خريد تجهيزات، باز بودن شريان‌هاي اقتصادي ايجاد شده بود و در اين شرايط يگانه چيزي كه مي‌توانست ما را نجات دهد، ابداعات و ابتكارات فرماندهاني چون شهيد بابايي بود كه از ابتكارات وي مي‌توان به سوخت‌گيري شبانه و بمباران دورايستا اشاره كرد.

امير نصيرزاده افزود: شهيد بابايي داراي شم بالاي اطلاعاتي بود و دريافته بود كه خلبانان عراقي در پروازهاي شبانه ضعيف هستند و از طرفي براي اين‌كه بتوانيم كشتي‌ها و كاروان‌هاي تجاري و اقتصادي را اسكورت كنيم، ناچار به پرواز در شب بوديم و از آنجا كه پروازهاي طولاني نياز به سوخت‌گيري داشت، شهيد بابايي سوختگيري شبانه را ابداع كرد. يا در برهه‌اي از زمان عراق مجهز به پدافندهايي با برد زياد شده بود كه مشكلاتي را براي ما ايجاد كرد و هواپيماهاي ما مورد اصابت پدافند آنها قرار مي‌گرفت كه براي رفع اين مشكل هم شهيد بابايي با توجه به شناخت بالايي كه از هواپيماي F - 14 داشت، بمباران دورايستا را عملياتي كرد.

معاون هماهنگ‌كننده نهاجا تصريح كرد: تدابيري كه شهيد بابايي براي به كارگيري هواپيماي F - 14 داشت هواپيماي F - 14 را يك نسل بالاتر مي‌برد و ما با وجود هواپيماي F - 14 و تدابير شهيد بابايي در منطقه خليج‌فارس هيچ‌گونه تهديدي نداشتيم و به همين دليل هيچوقت عراقي‌ها توان حمله از شرق به غرب را نداشتند و همواره سعي مي‌كردند از جنوب به شمال حمله كنند.

وي در ادامه افزود: از ديگر ابتكارات شهيد بابايي، انتقال هواپيماي F - 14 به بوشهر بود، چرا كه اگر هواپيماي F - 14 از پايگاه‌هاي ديگر پرواز مي‌كرد، مسافت زيادي بايد طي مي‌شد، ولي از پايگاه بوشهر بلافاصله وارد كار مي‌شدند و اسكورت نفت‌كش‌ها و كشتي‌هاي را به خوبي انجام مي‌دادند.

همچنين شهيد بابايي دستور داده بود دانشجويان خلباني بلافاصله بعد از فارغ‌التحصيلي از دانشگاه در كابين عقب F - 14 انتخاب شوند كه اين تا آن زمان بي‌سابقه بود، چرا كه تلفيق قدرت جواني و هواپيماي F - 14، قدرت مضاعفي را براي نيروي هوايي فراهم مي‌كرد.

معاون هماهنگ‌كننده نهاجا تصريح كرد: شهيد بابايي علاوه بر ابتكارات، ابداعات و شجاعتي كه ايشان را به عنوان يكي از قهرمانان جنگ شناسانده بود، داراي سجاياي اخلاقي بالايي بود كه او را به عنوان يك عارف و انسان كامل معرفي مي‌كرد.

اميرسرتيپ خلبان نصيرزاده در مورد آمادگي امروز نيروي هوايي ارتش هم گفت: ما بعد از شروع جنگ نه فقط جنگ را اداره كرديم، بلكه آموزش‌هاي لازم را داديم و اكنون هم هواپيماها را كنترل و بهينه كرده و سيستم‌هاي كنترل و مهمات هوشمند جديد بر روي هواپيماها نصب كرده‌ايم و با توجه به قدرت برتر نيروي هوايي ارتش در منطقه، قادريم با هر نوع جنگي مقابله كنيم و هيچگونه واهمه‌اي از هيچ جنگي نداريم.

موشک‌هاي ايران تا شعاع قابل ملاحظه‌اي از مرزها را پاسخگو است

سرويس خبر: «موشک‌هايي که در ايران توليد مي‌شود تا شعاع قابل ملاحظه‌اي پيرامون ايران را در صورت نياز و هجمه محافظت مي‌کند.»

سردار علي فضلي جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان مطلب بالا در مراسم افتتاح نخستين نمايشگاه و فروشگاه ابتکارات و اختراعات بسيج «لاله‌افتخاري» افزود: در حوزه علمي گام‌هاي خوبي برداشته شده است، اما تا رسيدن به مقصد راه درازي در پيش داريم.

وي با اشاره به طرح اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري، گفت: دشمن سال‌ها است که به هراس افتاده و توطئه‌هاي زيادي عليه انقلاب به کار گرفته اما به دليل حضور مردم در صحنه با شکست مواجه شده است.

سردار فضلي با بيان اين که شهيد تهراني مقدم و امثال او در اوايل جنگ از تجهيزات اوليه مانند خمپاره استفاده مي‌کردند، تأکيد کرد: آن‌ها با تکيه بر علم کار را به جايي رساندند که هم‌اكنون موشک‌هايي که در ايران توليد مي‌شود تا شعاع قابل ملاحظه‌اي پيرامون ايران اسلامي را در صورت نياز و هجمه محافظت مي‌کند.

به گفته جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين اگر امروز مستکبرين و دشمنان مي‌توانستند گام جديدي بردارند، قطعاً از آن دريغ نمي‌کردند.

بازتاب آزمايش موشكي ايران

خبرگزاري‌هايي چون شينهوا و آسوشيتدپرس، اندک زماني پس از انتشار خبر آزمايش نسل چهارم موشک‌هاي فاتح 110 به انتشار خبر آن پرداختند.‏

به گزارش فارس، شينهوا ضمن انعکاس نقل قول‌هايي از وزير دفاع کشورمان، به دقت بالاي موشک مزبور اشاره کرد و آن را افزايش‌دهنده قدرت بازدارندگي ايران دانست.‏

به نوشته شينهوا، ايران تأكيد کرده است که هر گونه حمله‌اي را با قدرت پاسخ خواهد گفت.‏

آسوشيتدپرس هم گزارش داده است که به گفته وزير دفاع ايران، موشک مزبور مي‌تواند اهداف دريايي را با دقتي بالا هدف قرار دهد. آسوشيتدپرس تاريخچه کوتاهي هم از موشک فاتح 110 منتشر کرده و کلمه فاتح را هم براي مخاطبان انگليسي‌زبان خود ترجمه کرده است.‏

واشنگتن‌پست، آستراليان، المنار و خبرگزاري ترند از ديگر رسانه‌هاي بازتاب‌دهنده شليک موفقيت‌آميز نسل چهارم موشک‌هاي فاتح 110 بوده‌اند.‏


نوشته شده در   دوشنبه 16 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode