ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 4 مرداد 1391     |     کد : 40093

دوشنبه خونين در عراق

دست كم 107 تن در انفجارهاي ديروز عراق كشته شدند ...

دوشنبه خونين در عراق
دست كم 107 تن در انفجارهاي ديروز عراق كشته شدند


سرويس خارجي: شبكه‌هاي خبري از وقوع سلسله انفجارهاي همزمان در‏‎ ‎استان‌هاي مختلف عراق كه تعداد آن‌ها 26 مورد اعلام شد، خبر دادند.تازه‌ترين آمار تلفات از انفجارهاي‎ديروز دست كم 107 كشته و 223 زخمي است‏‎.

به گفته «زيد ابراهيم»، فرماندار مقداديه، بر اثر انفجار سه موتورسيكلت در شمال‎ ‎شرق بعقوبه 13 غيرنظامي كشته و 23 تن ديگر زخمي شدند.

همچنين سايت شبكه «سومريه نيوز» در خبري فوري از كشته و زخمي شدن 27 تن از جمله چند‏‎ ‎نيروي پليس بر اثر انفجار چهار خودروي بمب‌گذاري شده در كركوك خبر داد‎.‎پليس كركوك اعلام كرد كه انفجار دو خودروي‏‎‌ ‎بمب‌گذاري شده در شمال غرب كركوك 10 كشته برجاي گذاشته است‏‎.از سوي ديگر، بر اثر انفجار يك خودروي بمب‌گذاري شده در نزديكي حسينيه‌اي در‎ ‎جنوب تكريت شش تن كشته شدند‎.

همچنين يك مقام پليس در استان صلاح الدين اعلام كرد كه در اثر انفجار دو خودروي‎ ‎بمب‌گذاري شده در شرق تكريت يك تن كشته و 35 تن زخمي شدند.

انفجار خودروي اول در‎ ‎برابر مسجد الوهاب در منطقه «طوز خورماتو» در شرق تكريت و انفجار خودروي دوم در‎ ‎نزديكي يكي از سالن‌هاي مركز جوانان «طوز» بوده است‎.

در ديوانيه نيز بر اثر انفجار يك خودروي بمب‌گذاري شده در يكي از بازارهاي اصلي‎ ‎در مركز شهر 25 تن كشته و دست كم هفت تن ديگر زخمي شدند. در مجموع اين انفجارها چند ساختمان تجاري‏‎ ‎فرو ريختند.

خبرگزاري فرانسه نيز اعلام كرد كه در منطقه الضلوعيه در حمله نيروهاي مسلح به‎ ‎پايگاه نظامي دست كم 15 سرباز كشته و چهار سرباز ديگر زخمي شدند. ‎

همچنين در حملات به منطقه التاجي 18 تن كشته شدند. در‎ ‎دو حمله پياپي به نزديكي بعقوبه دو سرباز و يك پليس كشته شدند‎.‎

واكنش ايران

وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران با صدور بيانيه‌اي، انفجارهاي اخير عراق را كه در آن شماري از مردم مسلمان و روزه‌دار اين كشور شهيد و مجروح شدند به شدت محكوم و با خانواده‌هاي آسيب ديده ابراز همدردي كرد.

به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه در اين بيانيه آمده است: اين اقدامات تروريستي در ادامه دشمني‌هايي است كه با هدف ايجاد اختلافات طايفه‌اي و تهديد ثبات و امنيت و استقلال كشور عراق صورت مي‌گيرد.

در اين بيانيه تاكيد شده است: جمهوري اسلامي ايران حمايت همه جانبه خود را از دولت عراق در اتخاذ راهكارهاي مناسب براي مقابله با اين‌گونه اقدامات غير انساني اعلام مي‌دارد.

در چنين شرايطي، شاخه القاعده عراق ضمن دعوت از نيروهاي القاعده در سراسر جهان براي ورود به‎ ‎عراق، از طرح جديد اين گروه براي آغاز كشتار قضات و دادستانان عراقي خبر داد‎.‎

‎شاخه القاعده در عراق از همه عوامل القاعده در سراسر جهان خواست تا هرچه سريعتر به‎ ‎منظور همبستگي جهت انجام عمليات جديد موسوم به «ويران كردن ديوارها» وارد عراق‎ ‎شوند‎.

در همين راستا «ابوبكر البغدادي»، يكي از رهبران القاعده در نوار صوتي كه در‎ ‎برخي از پايگاه‌هاي القاعده قرار داده شد، خطاب به اعضاي القاعده در سراسر جهان‎ ‎اظهار داشت:‌اي جوانان به عراق بياييد و براي آغاز نبرد جديد بشتابيد چرا كه اين‎ ‎نبرد به نيرو نياز دارد‎.

وي در اين نوار صوتي طرح جديد القاعده براي آغاز عمليات كشتار قضات و دادستانان‏‎ ‎عراقي را ويران كردن ديوارها ناميد و گفت: در اين مرحله ما به دنبال آن هستيم كه‎ ‎قضات و دادستانان را راس اهداف خود قرار دهيم تا آن‌ها را به طور كامل پاكسازي‎ ‎كنيم‎.

خبر ديگر اين كه، معاون نخست‌وزير عراق در امور انرژي با اشاره به ناپديد شدن سود حاصل از قاچاق نفت كردستان عراق به تركيه، گفت كه آنكارا با اين اقدام خود به سرمايه‌هاي ملي عراق تجاوز كرده است.

«حسين الشهرستاني»، معاون نخست‌وزير عراق در امور انرژي گفت: تركيه با پذيرش قاچاق نفت از منطقه كردستان عراق، كشوري متجاوز به شمار مي‌آيد به ويژه اينكه مبالغ حاصل از قاچاق نفت از كردستان عراق به تركيه در اختيار بودجه اين منطقه قرار نمي‌گيرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 4 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode