ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 مرداد 1391     |     کد : 39985

درخواست علماي شيعه عربستان براي رفع تبعيض‌هاي طايفه‌اي

روحانيون شيعه عربستان با صدور بيانيه‌اي از تبعيض‌هاي طايفه‌اي عليه شيعيان در اين كشور انتقاد كردند و از پادشاه عربستان خواستند تا به رفع اين تبعيض‌ها بپردازد.



روحانيون شيعه عربستان با صدور بيانيه‌اي از تبعيض‌هاي طايفه‌اي عليه شيعيان در اين كشور انتقاد كردند و از پادشاه عربستان خواستند تا به رفع اين تبعيض‌ها بپردازد.

37 تن از علماي شيعه و شخصيت‌هاي مذهبي در منطقه شرقي عربستان به دنبال دستگيري شيخ نمر باقر النمر، خطيب مسجد العواميه و يكي از مخالفان نظام حاكم عربستان توسط نيروهاي امنيتي و سركوب تظاهرات در اين كشور در بيانيه‌اي اعلام كردند: علت اصلي اوضاع ناآرامي و بي‌ثبات منطقه در سياست‌هاي تبعيض‌آميز طايفه‌اي نهفته است كه طي دهه‌هاي گذشته از سوي مسئولان دولتي و برخي نهادهاي رسمي ديني در قبال شهروندان به كار گرفته شده است.

در اين بيانيه، علماي شيعه عربستان از اين‌كه مسئولان اين كشور به صورت جدي به بررسي و حل و فصل تبعيض طايفه‌اي عليه شيعيان در عربستان نپرداخته‌اند، انتقاد كردند.

شيخ «عبدالكريم الحبيل»، شيخ «صادق الجبران»، شيخ «حسن النمر» و چند روحاني برجسته ديگر در اين بيانيه از مسئولان عربستان خواستند تا براساس عدالت و مساوات زندانيان سياسي شيعه و سلفي را آزاد كنند.

علماي شيعه در مقابل از جوانان عربستاني خواستند تا از روش‌هاي مسالمت‌آميز براي تحقق خواسته‌هايشان استفاده كنند و از اقدامات خشونت‌آميز بپرهيزند و بدين ترتيب تلاش‌هاي برخي افراد را براي تروريستي نشان دادن اين اعتراضات ناكام گذارند.

در اين بيانيه تأكيد شده است: تظاهركنندگان را به خيانت و مزدوري براي بيگانگان متهم مي‌كنند.

ما كاملاً اين مسأله را رد مي‌كنيم و آن را بخش ديگري از سياست‌هاي تبعيض‌آميز مسئولان عربستاني عليه خود مي‌دانيم.

آنها همچنين از عبدالله بن‌ العزيز، پادشاه عربستان خواستند تا كارگروهي را براي حل و فصل تبعيض طايفه‌اي در كشور ايجاد كند.

`* يمن

ائتلاف احزاب اللقاء المشترك كه در واقع يكي از طرف‌هاي سهيم در دولت كنوني يمن است، اعلام كرد كه در صورت حضور علي عبدالله صالح، ديكتاتور مخلوع يمن يا پسر ارشد او در كنفرانس گفت‌وگوي ملي كه قرار است، نوامبر آينده برگزار شود، اين كنفرانس را تحريم و از حضور در آن پرهيز خواهند كرد.

اين در حالي است كه، براساس طرح ابتكاري شوراي همكاري خليج‌فارس، براي حل‌وفصل بحران رو به افزايش در يمن، قرار است اين كنفرانس براي آشتي گروه‌هاي ملي برگزار شود.

در تحولي ديگر، وزارت دفاع يمن اعلام كرد كه يك مقام امنيتي اين كشور توسط يك فرد مسلح در استان «البيضاء» كشته شده است كه مسئوليت آن برعهده شاخه القاعده اين كشور است.يكي از سايت‌هاي اينترنتي وزارت دفاع يمن در خبري نوشت كه قاضي سيدعبدالله بيضا در شهر «ردا» در استان جنوبي البيضا توسط يك فرد مسلح مورد اصابت گلوله قرار گرفت و ضارب توسط يك موتورسيكلت و به همراه همدست خود از صحنه گريخت.


نوشته شده در   دوشنبه 2 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode