ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 24 تير 1391     |     کد : 39521

رتبه‌هاي برتر قديمی‌ترين رقابت‌های قرآنی جهان اسلام اعلان شد

«امین پویا» قاری بین المللی قرآن مجید كه بعنوان نمايده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی قرآن مالزی شركت كرده بود مقام دوم را كسب كرد.

مالزي اول، ايران دوم و اندنزي سوم
رتبه‌هاي برتر قديمی‌ترين رقابت‌های قرآنی جهان اسلام اعلان شد.
«امین پویا» قاری بین المللی قرآن مجید كه بعنوان نمايده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی قرآن مالزی شركت كرده بود مقام دوم را كسب كرد.
بر اساس اعلام هيئت‌داوران اين دوره از مسابقات، «محمد بن غزالی» از مالزی با كسب امتياز 95.33 اول و امين پويا از جمهوری اسلامی ايران با 91.67 دوم شد؛ همچنين هيئت‌داوران نماينده‌ای از اندونزی را به عنوان نفر سوم معرفی كرد.
مراسم پاياني پنجاه و چهارمين دوره مسابقات بين المللی قرائت قرآن مالزی، كه قديمی‌ترين رقابت‌های قرآنی در جهان اسلام است، ساعت 20 ديروز، جمعه، 23 تيرماه، با حضور پادشاه مالزی در سالن مركز تجارت جهانی پوترا آغاز شد.
در اين دوره از مسابقات قاریان زن و مرد از 42 كشور جهان شركت داشتند؛ اين مسابقات كه قديمی‌ترين رقابت‌های قرآنی در جهان اسلام به شمار می‌رود، به مديريت مؤسسه توسعه اسلامی مالزی (جاكيم) با شعار «قرآن كريم؛ زمينه‌ساز تعالی امت ميانه‌رو» برگزار شد.
از جمهوری اسلامی ايران امين پويا، نفر دوم رشته قرائت مسابقات سراسری قرآن در سال 90 به عنوان نماينده كشورمان به اين دوره از مسابقات بين‌المللی قرآن مالزی معرفی شده بود و احمد ابوالقاسمی قاری ممتاز بين المللی كشورمان نيز به عنوان استاد همراه در كنار وی حضور داشت.
همچنين استاد «عبايی» پيشكسوت قرآنی و داور بين المللی كشورمان، چند شب آخر مسابقات در سالن پوترا حضور داشت و ديدارهايی را هم با هيئت داوران اين مسابقات داشت و رايزنی‌هايی برای حضور داوران ايران ايرانی در دوره‌های بعدی مسابقات مالزي داشته است.
يادآوري مي‌شود: پيش از اين «عبدالعزيز محمد علی»، نماينده كشور مصر در اين دوره از مسابقات، با بيان اينكه در مسابقات اين دوره، هم قاريان ضعيف و هم قاريان سطح بالايی حضور داشتند، تأكيد كرده بود: به نظر من تلاوت امين پويا از جمهوری اسلامی ايران بهترين تلاوت اين دوره از مسابقات بود.
اگرچه نمي‌توان براي داوري به نظر يك قاري استناد كرد اما «عبدالرسول عبايی»، از داوران بين‌المللی قرآن كريم جمهوری اسلامی ايران نيز كه در اين مسابقات حضور داشت با اطمينان خاصی از اختلاف امتياز امين پويا، نماينده جمهوری اسلامی ايران با ديگر قاريان سخن گفته و تأكيد كرده بود: در صورت طی روند عادی، بايد نماينده جمهوری اسلامی ايران مقام نخست را كسب كند.
سوابق قرآني امين پويا
امين پويا، شرکت در مسابقات قرآن را از سال ۷۸ شروع کرد. غالباً در مسابقات موفق بوده است.
درمسابقات بین المللی نیز در سال ۸۵ در کشور هندوستان و در سال ۸۹ در کشور روسیه، بعنوان نفر نخست برگزیده شد و در سال ۹۰ نیز در مسابقات بین المللی تونس توانست نفر اول شود. ۳ بار در مسابقات حج در سالهای ۸۳ ،۸۵ و ۸۹ نفراول شده است و در مسابقات سراسری کشور در سالهای ۸۵ ، ۸۶ ، ۸۸ و ۸۹ جزو ۳ نفر اول بوده است.
در دوره گذشته مسابقات بين المللي مالزي «حمید عباسی»، نماینده جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها بود كه رتبه چهارم را كسب كرد. 


نوشته شده در   شنبه 24 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode